Kot nam pove David Jurič, ki smo ga obiskali na sedežu družbe Summit Motors Ljubljana, na čelu katere je od leta 2006, pa Henry Ford ni bil inovator le pri razvoju vozil.
Ubral je drugačen pristop pri promociji kot konkurenca, ki se je rada javno hvalila z dosežki in mejniki razvoja novih modelov. Legendarni model A so hkrati predstavili po vsem svetu v različnih prodajnih salonih in to povsod na isti dan – 24. februarja. V Ljubljani je potekala tridnevna predstavitev v zeleni dvorani hotela Union, kjer so na oder postavili zeleno-modro limuzino. Avtomobila si takrat seveda ni mogel privoščiti kdor koli, vozniki so bili redki. Ena od strank, ki je zabeležena v Tehniškem muzeju kot ena od prvih voznic Fordovega avtomobila pri nas, je bila primadona ljubljanske Opere Vilma Thierry-Kavčnik.
»Okoliščine so bile seveda zelo drugačne. Avto še ni bil izdelek za množični trg. Privoščili so si ga lahko le izbranci, zato je šlo za zelo osebno predstavitev. Vedelo se je, kdo je potencialni kandidat za nakup, in ga povabili na predstavitveni dogodek. Tako je bilo videti trženje pred 100 leti,« se nasmehne Jurič. Če je bil v prvih letih po predstavitvi avtomobil še redkost in statusni simbol, pa je genij Henryja Forda spremenil tudi to in avto približal množicam.
»Bil je prvi, ki je začel v industriji uporabljati tekoči trak za proizvodnjo avtomobilov. Prvi od teh je bil model T oziroma Tin Lizzy. Avto, ki je bil prvi iz jekla, trpežen, nikjer ni nič puščalo. V prvih dvajsetih letih svojega poslovanja je Ford z modeloma A in T v ZDA prodal 15 milijonov vozil. Ob zaključku 20-ih let prejšnjega stoletja je beležil 57-odstotni globalni tržni delež pri prodaji vozil. A približati avtomobil množicam v takratnih ZDA in Sloveniji je seveda popolnoma drugačna zgodba,« poudarja sogovornik.
VELIKI PREBOJ V SLOVENIJI Z NEKAJLETNIM ZAMIKOM
Večji globalni preboj oziroma množična dostopnost vozil sledi po 2. svetovni vojni, predvsem v šestdesetih letih. So se pa v tem času okoliščine in potrebe spremenile in nastali so nekateri legendarni Fordovi avtomobili, ki za slovenska tla niso tipični. Med njimi je F serija pickup. »Pickupi postajajo priljubljeni šele zdaj. Vendar pa je v ZDA to ikonični avto, ki je najbolj prodajan v svojem segmentu praktično brez prekinitev do danes. Model je seveda doživel številne izboljšave in je že tudi elektrificiran. Na evropskem trgu ga ne pričakujemo, saj gre za naše razmere za zelo velik avto,« poudarja Jurič.
VSEPRISOTNA VOZNOST
»Novejša« zgodovina Forda se pri nas začne pisati leta 1993, ko japonska korporacija Sumitomo Corporation, avstrijska avtohiša Kaposi in Slovenijales ustanovijo Summit Motors Ljubljana z namenom uvoza in distribucije Forda v Sloveniji. Dva partnerja postopoma odideta iz lastniške strukture in Sumitomo Corp., s 400-letno zgodovino in prisotnostjo v 65-ih državah sveta z več kot 70 tisoč zaposlenimi, ostane edini lastnik. Summit Motors Ljubljana se leta 2003 preseli v poslovno zgradbo na Flajšmanovi, kjer je še danes. Med Fordovimi modeli si povprečen Slovenec po Juričevem pojasnilu najprej prikliče Fiesto in Focus.
Po njegovih besedah je slednji ob svoji predstavitvi leta 1999 poosebljal svojevrsten mejnik. »Pomenil je revolucijo oblikovanja. Za tiste čase je bil res lep in z vrhunskimi tehnologijami opremljen avto. Še danes jih lahko veliko zasledimo na cestah.« V tem kontekstu Jurič poudari skupno lastnost vseh Fordovih modelov, ki je skozi celotno zgodovino tudi njihova največja razlikovalna prednost in jo seveda nameravajo nadaljevati tudi v dobi elektrifikacije. To je voznost oziroma vozna dinamika. »Ne govorim o divjaštvu, ampak uživaštvu, kar je povezano z varnostjo. Torej, kako se vozi, kakšne povratne informacije dobivaš od avtomobila in kako se drži ceste. Ford Focus je pri tem povzročil revolucijo, prav tako njegovi nasledniki naslednjih nekaj generacij.«
ELEKTRIFIKACIJA NE POMENI DOLGOČASNOSTI
Z elektrifikacijo se v Fordovem primeru spreminja tudi nagovor ciljnih občinstev. Po besedah Juriča je ta predvsem bolj drzen, z njim pa ciljajo na mlajše potrošnike, ki predstavljajo tudi bazen ključnih skupin za nakup novih avtomobilov. »Bili smo eden od prvih, ki smo napovedali popoln prehod na elektrifikacijo tudi na evropskih tleh. Pomembno je, ali podlaga za to obstaja in pri nas obstaja. V naši prodajni ponudbi ni neelektrificiranega modela,« poudarja. Kot največji mejnik pri tem izpostavlja Ford Mustang Mach-E. Prav v času nastajanja prispevka so se pri Summit Motors Ljubljana intenzivno pripravljali na dogodek za predstavitev avtomobila svojim poslovnim partnerjem. Čeprav model v Sloveniji še ni naprodaj, nam Jurič iz prve roke z žarom v očeh zaupa svojo izkušnjo. “Dovolili so mi, da sem si ga izposodil za en dan (smeh). Mustang Mach-E je zastavonoša naše elektrifikacije.”
Celoten članek vas čaka TUKAJ>>