Avtor: Žiga Žgur, Najboljši mladi voznik Slovenije
Pisal se je 22. junij 2021, ko je v centru varne vožnje na Vranskem potekalo finale tekmovanja Najboljši za volanom. Kljub dobrim predstavam v polfinalu zmage nisem pričakoval, vendar zaradi tega ni bila nič slajša. Zavedanje, da bom domov za eno leto odpeljal povsem novi Ford Focus je prineslo veliko zadovoljstvo. Hkrati tudi odgovornost tako do blagovne znamke Ford, kot tudi do naziva ambasadorja varne vožnje. Že v uvodnih kilometrih sem se z avtom začel spoznavati in takoj tudi začel z uporabo enega izmed asistenčnih sistemov, ki jih avto ponuja – radarski tempomat.
Zelo me je presenetilo delovanje
Saj deluje zelo uglajeno, umirjeno zavira, ko pred seboj zazna oviro ter prav tako tudi pospešuje, ko ovire več ni. Ko sem glavno nagrado pripeljal domov in se z njo pohvalil, se domači niso mogli nagledati. Ford Focus jim je bil zelo všeč vizualno, tako znotraj kot tudi zunaj, predvsem pa praktično, saj je prostora tako spredaj, kot tudi v drugi vrsti zelo veliko. Kot se za najboljšega za volanom spodobi, sem jih takoj povabil na testno vožnjo, kjer so bili vsi presenečeni nad tem, kako tih je 1.5 litrski diezelski EcoBlue motor.
Način vožnje: SPORT
In če že omenjam motor, ne morem mimo tega, kako me je presenetil tako z živahnostjo, kot tudi porabo, ki se po prvih 3.200 kilometrih, ne glede na stil vožnje, še vedno ni povzpela nad 5,7 l/100km. Če se še malo posvetim voznim lastnostim bi tukaj poudaril predvsem čvrstost (dinamičnost), ki jo Focus ponuja. Že s svojim izgledom deluje suveren, ko pa ga poženeš skozi ovinke šele dobro ugotoviš, da se ta avto res pelje odlično. Sam ga imam v 90% časa v načinu SPORT, saj mi načina normal in eco ne nudita živahnosti, ki jo sam od avta pričakujem.
Praktično vsepovsod
Prvi prosti dan, ki se mi je ponudil, sem izkoristil in prijatelja povabil na vožnjo s karti na karting stezo na Brniku. Seveda sem ju zapeljal s svojim Focusom, ki se je na tej malo daljši relaciji odrezal več kot odlično. Šele ko smo se vračali nazaj, bila je že pozna večerna ura, sem lahko dodobra spoznal Focusove pametne LED luči, ki svetijo vrhunsko, obenem pa se prilagajajo tudi nasproti vozečemu prometu.
V začetku julija sem se s punco in dvema prijateljema odpravil na izlet do tolminskih korit in Nadiže. To je bil tudi dan, ko sem lahko prvič testiral prostornino prtljažnika, ki nikakor ni razočarala (477 l). Tega izleta sem se še posebej veselil, saj sem imel priložnost, da svoj novi avto zapeljem po svoji najljubši cesti – soški cesti, kjer se je Focus s svojo dinamičnostjo odrezal odlično, prav tako pa sem vseskozi uporabljal tudi pametni tempomat, ki sem ga nastavil tako, da upošteva predpisane hitrosti (prometno signalizacijo) in se le-tem tudi prilagaja, vse kar sem moral storiti sam je bilo le to, da sem prestavljal v nižje in višje prestave.
Rt Kamenjak – odličen izlet
V sredini julija sem uspešno zagovarjal diplomsko nalogo in za nagrado sebe in punco razveselil z enodnevnim izletom do prekrasnega Rta Kamenjak. Tukaj sem imel prvič priložnost uporabiti tudi navigacijo, ki mimogrede deluje odlično. Tako naju je popeljala preko celotne Istre do najbolj južne točke, samega rta. Ker je Rt Kamenjak urejen tako, da so po njem speljane makadamske ceste, nisem imel druge izbire, kot da Focusa postavim še pred ta izziv. Kljub vsej dinamičnosti, ki jo v ovinkih ponudi, pa ne razočara niti med vožnjo po manj urejenih cestah.
Proti koncu julija sem se končno odpravil na več kot zaslužen dopust, kjer Focus s svojo prostornostjo zopet ni razočaral, saj sem ga napolnil do zadnjega kotička in kljub vsej teži in potnikom, se Focus ni vdal in nas varno pripeljal na cilj.
Po dobrem mesecu vožnje z mojim novim avtom in prevoženimi več kot 3.000 km lahko rečem le to, da me je avto povsem presenetil, kajti nisem pričakoval, da mi bo ponudil tisto, kar jaz od avta pričakujem – dinamičnost, živahnost, prostornost in vendar tudi umirjenost in udobje. Da, vse to Ford Focus ponuja in prav zaradi tega se še toliko bolj veselim prihajajočih mesecev in novih dogodivščin.