Ford širi proizvodnjo za Ranger

05. februarja 2021

Od leta 2022 bo v Fordovem obratu Silverton s pomočjo naprednih tehnologij in sistemov stekla posodobljena proizvodnja povsem novih pickupov Ranger.

Družba Ford Motor Company je objavila naložbo v višini 1,05 milijarde dolarjev (pribl. 870.000 evrov) v svoje južnoafriške proizvodne postopke – to je največja naložba v Fordovi 97-letni zgodovini v Južni Afriki. Predstavlja tudi eno največjih naložb vseh časov v južnoafriško avtomobilsko industrijo ter daje zagon Fordovi proizvodni zmogljivosti in ustvarja nova delovna mesta.


“Ta naložba bo še bolj posodobila našo južnoafriško proizvodnjo in nam pomagala doseči še pomembnejšo vlogo v prihodkih in rasti naše globalne avtomobilske proizvodnje pa tudi z našim strateškim zavezništvom s Volkswagnom,” je povedala Dianne Craig, predsednica Fordove skupine za mednarodne trge. “Ranger je eno najmnožičnejših in najuspešnejših globalnih vozil. Ta naložba bo naši ekipi zagotovila orodja in možnosti za dobavo najboljšega Forda Rangerja doslej in to v velikem številu in z vrhunsko kakovostjo.

Večja letna proizvodnja

Letna proizvodna kapaciteta obrata Silverton se bo povečala s 168.000 na 200.000 vozil, izdelovali pa bodo povsem nove pickupe Ford Ranger za domači trg in za izvoz na več kot 100 globalnih trgov. V sklopu strateške povezave Ford-VW bodo proizvajali tudi Volkswagnove pickupe.

Ford širi proizvodnjo za Ranger

Razširjena proizvodnja bo pomagala ustvariti dodatnih 1200 Fordovih delovnih mest v Južni Afriki na skupno 5500 lokalno zaposlenih, obenem pa se bo število novih delovnih mest v lokalnem omrežju Fordovih dobaviteljev predvidoma povečalo za 10.000 na skupno 60.000.

Skupna naložba vključuje 686 milijonov dolarjev (dobrih 570 milijonov evrov) za obsežne nadgradnje proizvodnega obrata Silverton, ki bodo povečale količino proizvodnje in zagotovile znatne izboljšave učinkovitosti proizvodnje in kakovosti vozil.

Kaj vse vključuje nadgradnja?

Nadgradnje vključujejo tudi izgradnjo novega obrata za proizvodnjo karoserij z najsodobnejšo robotsko tehnologijo in novega obrata za tehnološko napredno štancanje, ki bosta prvič oba vključena na isti lokaciji. Obe pridobitvi bosta posodobili in racionalizirali proizvodni postopek v Silvertonu ter prispevali k višji kakovosti ter zmanjšanju skupnih stroškov in odpadkov.

Novi obrat za štancanje bo uporabljal hitro linijo za proizvodnjo glavnih komponent iz pločevine za novega Rangerja. Vanj bo vključen povsem avtomatiziran sistem za skladiščenje in iskanje orodij za oblikovanje in rezanje delov iz pločevine, sistem pa bo inovativno vgrajen v streho obrata, kar bo odpravilo s tem povezane delovno intenzivne postopke. Poleg tega bo sistem s skenerjem z modro svetlobo iskal morebitne hibe na površinah, kar bo zagotovilo, da obrat za štancanje zapustijo samo izdelki najvišje kakovosti.

Da bo zagotovljen izboljšan pretok vozil znotraj obrata, bodo obsežne nadgradnje izvedene tudi na karoserijski liniji, v lakirnici in pri končnem sestavljanju, prav tako pa bodo povečana skladišča in parkirišča za vozila.

Ford bo zgradil tudi nova središča za prilagajanje vozil in za šolanje – z njimi bodo vsem zaposlenim pri Fordu posredovali znanje in veščine, potrebne za maksimalno učinkovitost v izpopolnjenih oddelkih obrata Silverton.


“Obsežne nadgradnje in nove najsodobnejše proizvodne tehnologije bodo poskrbele za nov zagon učinkovitosti celotnega našega delovanja v Južni Afriki – od zaporedne dobave delov neposredno na linijo za sestavljanje do večje hitrosti proizvodne linije vozil in večje natančnosti pri sestavljanju, vse to pa bo zagotovilo vrhunsko kakovost, ki jo pričakujejo naši uporabniki,” je povedal Andrea Cavallaro, operativni direktor Fordove skupine za mednarodne trge.

Način otoka

Program nove naložbe temelji na pred nedavnim napovedanem projektu obnovljivih energij Project Blue Oval (projekt modri oval), ki je usklajen z globalnim Fordovim ciljem 100-odstotne uporabe obnovljive energije iz lokalnih virov v vseh proizvodnih obratih do leta 2035 in doseganja ogljične nevtralnosti do leta 2050.

Prva faza Projekta modrega ovala že poteka z izgradnjo s solarnimi paneli pokritega parkirišča za 4200 vozil v sklopu obrata Silverton.

Ford širi proizvodnjo za Ranger

“Naš cilj je doseči ‘način otoka’, s katerim bi lahko zaradi popolne energetske samozadostnosti proizvodni obrat Silverton izklopili iz zunanjega omrežja, ogljično nevtralen pa bi bil leta 2024,” je povedal Cavallaro. “To bo eden prvih Fordovih obratov na svetu s tem statusom.”

Posodabljanje baze dobaviteljev

Ford bo z naložbo v višini 365 milijonov dolarjev (dobre 303 milijone evrov) nadgradil orodja v tovarnah svojih glavnih dobaviteljev.

“Podpora našim dobaviteljem z novimi orodji bo zagotovila, da bomo s skupno posodobitvijo zagotovili vrhunsko kakovost povsem novega Rangerja ob doseganju večjih količin za domače in tuje kupce,” je povedal Cavallaro.

Gospodarska rast

“V sklopu naše obsežne naložbe v obrat Silverton za to novo vozilo gradimo tudi novo linijo za podvozja, ki bo v Fordovi lasti in upravljanju, v posebni avtomobilski gospodarski coni Tshwane (TASEZ),” je povedal Ockert Berry, operativni podpredsednik družbe Ford Motor Company Južna Afrika.

“S to novo linijo in našimi glavnimi dobavitelji komponent v coni TASEZ v bližini obrata Silverton je izpolnjen ključni pogoj za povečanje naše proizvodne kapacitete, saj bodo deli dostavljeni neposredno na linijo za sestavljanje,” je dodal Berry. “To bo znatno zmanjšalo stroške logistike in zapletenost postopkov ter izboljšalo učinkovitost in nam omogočilo izdelavo več Rangerjev za naše stranke.”

Poleg prisotnosti Fordovih predstavnikov v upravnem odboru TASEZ Ford pri razvoju province Gauteng tesno sodeluje z vsemi tremi področji vlade in pomembnimi ustanovami v lasti države, kot je Transnet: skupaj pripravljajo visoko zmogljiv tovorni železniški koridor v provinci Eastern Cape. Ta polno obratujoča proga bo povezovala proizvodni obrat Silverton in cono TASEZ z mestom Port Elizabeth, kjer sta Fordov obrat za proizvodnjo motorjev Struandale in posebna gospodarska cona Coega.

Visoko zmogljiv tovorni železniški koridor GP-EC bo vso Fordovo dohodno in izhodno logistiko usmerjal prek Port Elizabetha, da bo tako pomagal doseči višje proizvodne količine. Znotraj vrednostne verige bo po načrtih ustvaril na tisoče delovnih mest.


“Fordova naložba v južnoafriške proizvodne postopke poudarja našo zavezo zagotavljanja še boljših vozil našim strankam v Južni Afriki in po svetu, obenem pa ustvarja nove priložnosti za naše zaposlene, nove člane ekipe in naše skupnosti,” je povedal Neale Hill, glavni direktor družbe Ford Motor Company Južna Afrika.