Ford Motor Company, Bedrock in Bosch so v Detroitu v ZDA pripravili predstavitveni projekt s povezanimi Fordovimi testnimi vozili, ki kar sama zapeljejo v Bedrockovo parkirno hišo Assembly Garage in tam parkirajo z uporabo Boscheve pametne infrastrukture.
Raziskava bo potekala v soseski Corktown, ki je del Fordovega okrožja z inovacijami za novo mobilnost ob nekdanji potniški železniški postaji Michigan Central Station. Okrožje bo pritegnilo inovatorje in prebojne mislece iz vsega sveta, ki se ukvarjajo z mobilnostjo, da bodo razvijali, testirali in uvajali nove rešitve za premagovanje izzivov urbanega transporta, izboljšali dostop do mobilnosti za vse in nas pripravili na čedalje bolj povezan in avtonomen svet v bližnji prihodnosti.
“Nenehno iščemo priložnosti za širjenje naše vodilne palete tehnologij za pomoč vozniku Ford Co-Pilot360, ki omogoča še bolj samozavestno vožnjo, in tehnologija za avtomatizirano parkiranje se nam zdi zelo obetavna,” je povedal Ken Washington, vodja tehnološkega oddelka družbe Ford Motor Company. “Sodelovanje s podjetjema Bosch in Bedrock je v skladu z našo vizijo prihodnosti, ki vključuje vse bolj avtomatizirana vozila, ta pa se čedalje bolj zavedajo svoje okolice in zahtevajo manj preračunavanja v vozilu. Vse to prispeva k izboljšanju oblikovanja in opreme ter večji dostopnosti.”
Predstavitveni projekt si bo možno ogledati v pritličju Bedrockove parkirne hiše Assembly Garage. Prvem projektu nepremičninskega podjetja za obnovo stanovanjskega območja v soseski Corktown. Projekt je skladen z Bedrockovo vizijo kombiniranja temeljev in zgodovinskih dosežkov z najnovejšimi tehnologijami na področju parkiranja in mobilnosti. To vključuje aktualno izgradnjo prvega avtomatiziranega parkirišča na srednjem zahodu, ki prek nakladališča na ulici parkira vozila v kleti zgradbe Free Press Building in jih nato spet ‘vrne’.
“Prizadevamo si biti na čelu pobud za parkiranje in mobilnost v Detroitu, saj se zavedamo pomena medsebojne povezanosti nepremičnin in mobilnosti,” je povedala Heather Wilberger, vodja Bedrockovega informacijskega oddelka. “Poleg občutno krajšega časa za parkiranje vidimo to rešitev kot prvi korak pri uvajanju avtomatiziranega parkiranja v našem mestu, kar bo nadvse priročno za naše najemnike, obiskovalce, soseščine in prebivalce.”
Povezana vozila in pametna infrastruktura izboljšajo avtomatizirano parkiranje
Povezana Fordova testna vozila za visoko avtomatizirano delovanje uporabljajo komunikacije med vozilom in infrastrukturo (V2I) – v tem primeru je to Boscheva inteligentna infrastruktura za parkiranje. Senzorji infrastrukture prepoznajo in locirajo vozilo ter vodijo njegove parkirne manevre. Pri tem pa mu lahko pomagajo, da se izogne pešcem in drugim nevarnostim. Če infrastruktura zazna oviro na poti vozila, ga lahko takoj ustavi.
“Avtomatizirano parkiranje pri Boschu združuje naše poglobljene izkušnje iz različnih domen tehnologij mobilnosti in stavb, da lahko zagotovimo rešitve s pametno infrastrukturo za izboljšanje vsakodnevnega življenja,” je povedal Mike Mansuetti, predsednik Boscha v Severni Ameriki. “Ta tehnologija uporabnikom omogoča, da se prepričajo o prednostih visoko avtomatiziranih sistemov, s katerimi vozilo samo parkira v parkirni hiši.”
Po prihodu v parkirno hišo voznik na določenem območju zapusti vozilo in s pomočjo aplikacije na pametnem telefonu vključi avtomatizirano parkiranje. Ob povratku voznik z aplikacijo prikliče vozilo na območje za prevzem, celotna izkušnja parkiranja pa je hitra in brez iskanja vozila po parkirni hiši.
Nova mobilnost zahteva sodelovanje
V predstavitvenem projektu v parkirni hiši Assembly Garage so se povezali Ford, eden največjih avtomobilskih proizvajalcev na svetu, Bedrock, največji upravitelj nepremičnin v Detroitu, in Bosch kot največji dobavitelj v avtomobilski panogi, da bi pokazali, kako podjetja sodelujejo pri novih pobudah za mobilnost.
Projekt bo vsem trem podjetjem zagotovil dragocen vpogled v uporabniško izkušnjo, zasnovo vozila, zasnovo parkirne strukture in aplikacijo za razširitev in uporabo tehnologije.
“Res je vznemirljivo in izzivalno raziskovati pametna vozila v pametnem svetu. Ford, Bosch in Bedrock so se s projektom avtomatiziranega parkiranja veliko naučili o komunikaciji avtomobilov z infrastrukturo. V zahtevnem okolju smo uspešno manevrirali z vozilom in pri tem ohranili najvišjo raven varnosti,” je povedal Joseph Urhahne iz oddelka za raziskovanje avtomatizirane vožnje in napredni razvoj pri Fordu Evropa.
Učinkovita raba prostora in storitve z vozili prinašajo velike koristi
Rešitve z avtomatiziranim parkiranjem so zelo koristne za lastnike parkirnih hiš, saj omogočajo učinkovitejšo uporabo prostora. Tako lahko z avtomatiziranim parkiranjem na isti površini parkira do 20 odstotkov več vozil. Rešitev je možno vgraditi naknadno, tako kot v parkirni hiši Assembly Garage, ali pa je vgradnja infrastrukture načrtovana že ob gradnji novih parkirnih hiš, kar omogoča optimalno zasnovo za maksimalno kapaciteto.
Poleg preprostega parkiranja se lahko vozilo samo zapelje tudi na določena območja v parkirni hiši, kjer so na voljo specifične storitve, na primer polnjenje baterije električnega vozila ali pranje vozila. Med predstavitvenim projektom bodo Ford, Bedrock in Bosch prikazali različne poti vozila in premikanje med območji z različnimi storitvami pa vse do parkirnega mesta, s katerega bo uporabnik pred odhodom spet priklical svoj avtomobil.