Ford Focus z varčnim elektrificiranim pogonskim sklopom EcoBoost Hibridom

13. julija 2020

Ford je objavil, da lahko kupci po vsej Evropi zdaj naročijo tudi izpopolnjenega Forda Focusa z varčnim elektrificiranim pogonskim sklopom EcoBoost Hibrid

Dovršena 48-voltna blaga hibridna tehnologija novemu 1,0-litrskemu motorju EcoBoost Hibrid za Focusa omogoča razvoj moči 114 kW (155 KM). Izpusti  CO2 pa znašajo 93 g/km (po NEDC), tako je poraba goriva v primerjavi s predhodnim primerljivim pogonskim sklopom z 1,5-litrskim bencinskim motorjem EcoBoost in šeststopenjskim ročnim menjalnikom manjša za 17 odstotkov (po NEDC).

Ford Focus z varčnim elektrificiranim pogonskim sklopom EcoBoost Hibridom
Dovršena 48-voltna blaga hibridna tehnologija novemu 1,0-litrskemu motorju EcoBoost Hibrid za Focusa omogoča razvoj moči 114 kW (155 KM).

Poleg možnosti novega elektrificiranega pogonskega sklopa izpopolnjeni Focus zagotavlja še bolj vrhunsko vozno izkušnjo. Nov je tudi digitalni potovalni računalnik z diagonalo 31 cm (12,3˝) s ‘pravimi barvami’. Serijsko vgrajeni modem FordPass Connect pa poskrbi za izboljšano povezljivost in lastniško izkušnjo.

Nova različica Focus Connected

bo s serijsko opremo navdušila tako poslovne kot zasebne uporabnike. Ta vključuje blazinico za brezžično polnjenje, avdio sistem SYNC 2,5 z zaslonom na dotik z diagonalo 20,3 cm (8˝), ki omogoča odlično povezljivost, tipala za parkiranje spredaj in zadaj, kamero za pomoč pri vzvratni vožnji in platišča iz lahke zlitine.

Focus je še naprej na voljo v pestri paleti različic, med katerimi so ‘crossover’ z navdihom športnega terenca Focus Active, športni Focus ST-Line in razkošna Focus Titanium X in Vignale, kupci pa lahko odvisno od različice izbirajo med izvedbo s petimi vrati in karavanom. Pri izvedenki Connected je v ponudbi tudi izvedba s štirimi vrati. Pogonski sklop EcoBoost Hibrid je na voljo s celotno paleto različic.

Ford Focus z varčnim elektrificiranim pogonskim sklopom EcoBoost Hibridom

“Naši elektrificirani pogonski sklopi so zasnovani tako, da voznikom ne zmanjšajo le stroškov za gorivo, temveč še bolj poudarijo zabavni značaj naših vozil,” je povedal Roelant de Waard, podpredsednik za trženje, prodajo in storitve pri Fordu Evropa. “Focus EcoBoost Hibrid z brezhibno povezavo energije elektrike in bencina zagotavlja raven učinkovitosti in zmogljivosti, ki doslej še ni bila na voljo.”


Focus je naslednji član Fordove družine, ki z blago hibridno tehnologijo zagotavlja varčnejšo porabo goriva, v njej pa so že Puma, Kuga in Fiesta med osebnimi ter Ford Transit in Transit Custom med gospodarskimi vozili. Ford je obljubil, da bo pri vseh novih modelih osebnih vozil za evropski trg tudi elektrificirana različica in še pred koncem leta 2021 bo v Fordovi prodajni paleti 18 elektrificiranih vozil z blagim hibridnim, povsem hibridnim, priključnim hibridnim ali baterijskim električnim pogonom (odvisno od dobavljivosti na posameznem trgu).

Učinkovitost pogona EcoBoost Hibrid

Focus z 1,0-litrskim motorjem EcoBoost Hibrid s 114 kW (155 KM) zagotavlja več kot dvakrat večjo gostoto moči od 2,0-litrskega bencinskega motorja s 145 KM, ki je poganjal Focusa pred desetimi leti, a porabi 45 odstotkov manj goriva (po NEDC).

Modeli Focus EcoBoost Hibrid bodo na voljo tudi z močjo 125 KM, pri obeh različicah pa namesto standardnega alternatorja 1,0-litrski bencinski motor EcoBoost dopolnjuje integrirani zaganjalnik/generator, ki ga poganja jermen (BISG). Ta omogoča zajem energije, ki se sicer izgubi pri zaviranju in vožnji s potisnim hodom, za polnjenje 48-voltnega litij-ionskega zračno hlajenega paketa baterij. Vgradnja 48-voltne baterije pod sovoznikovim sedežem omogoča pogonski sklop z blago hibridno tehnologijo brez izgube prostora za potnike ali prtljago v Focusu.

Inteligentni blagi hibridni sistem s samodejnim uravnavanjem nenehno nadzira način uporabe vozila. Ta presodi, kdaj in kako intenzivno naj polni akumulator za optimalno korist ter kdaj naj uporabi v baterijskem akumulatorju shranjeno energijo.

Z izbiro možnosti Sport med Focusovimi voznimi načini lahko voznik v hipu prilagodi značilnosti sistema, vključno z odzivnostjo stopalke za pospeševanje, električnega servovolana in elektronskega nadzora stabilnosti za še bolj navdušujočo vozno izkušnjo, ki v celoti izkoristi dodatnih 50 Nm električnega povečanja navora.

Zmogljivejši BISG obenem omogoča delovanje sistema Auto Start-Stop Focusa EcoBoost Hibrid v širši paleti voznih scenarijev za še večji prihranek goriva. Sistem lahko motor ponovno zažene v samo 350 milisekundah, pri vožnji v potisnem hodu pa ga lahko izklopi, ko je vozilo v prestavi in je pritisnjena stopalka sklopke – za aktiviranje je možno nastaviti hitrost 15 km/h, 20 km/h ali 25 km/h.

Focus EcoBoost Hibrid za še večjo varčnejšo porabo goriva uporablja tehnologijo za izklop valja

Tehnologija poveča učinkovitost porabe s samodejnim izklopom enega od valjev, ko za vožnjo ni potrebna popolna zmogljivost motorja, na primer pri potisnem hodu ali umirjeni vožnji brez obremenitev, za povsem neokrnjeno zmogljivost in prefinjenost pa valj izklopi ali ponovno vklopi v samo 14 milisekundah.

Zdaj je preprosteje ostati osredotočen in povezan

Da bo vožnja z izpopolnjenim Focusom preprostejša kot kadarkoli doslej, poskrbijo nove tehnologije vključno z digitalnim potovalnim računalnikom z diagonalo 31 cm (12,5˝).

Povsem nastavljiva LCD instrumenta plošča uporablja 24-bitno tehnologijo prikaza v ‘pravih barvah’ za zagotavljanje podrobnih in še bolj intuitivnih slik in simbolov v visoki ločljivosti in s celotnim barvnim spektrom, da so svetlejše, manj naporne za oči in preprostejše za odčitavanje. Instrumentna plošča vozniku omogoča tudi razvrščanje informacij na zaslonu v skladu s svojimi željami.

Ford Focus z varčnim elektrificiranim pogonskim sklopom EcoBoost Hibridom
Na digitalnem zaslonu z diagonalo 31 cm za model Focus EcoBoost Hibrid je prikazana pregledna grafika, ki voznika obvešča o uporabi električne energije.

Na digitalnem potovalnem računalniku z diagonalo 31 cm (12,3˝) za model Focus EcoBoost Hibrid je prikazana tudi edinstvena tematika, pregledna grafika pa voznika obvešča o uporabi električne energije. Tako lahko voznik vidi, koliko električne energije je pridobil blagi hibridni sistem, in spremlja, ali se energija vrača v baterijo ali jo sistem uporablja za zmanjšanje porabe oziroma povečanje zmogljivosti.

Uporaba tehnologije prostega oblikovanja, ki so jo prvotno razvili za proizvodnjo optičnih leč, omogoča zaobljene zgornje robove za brezhibno zasnovo notranjosti, vezje pa je vgrajeno v celoten prikazovalnik, kar daje oblikovalcem veliko več svobode, saj lahko ploskev poljubno preoblikujejo in niso omejeni na običajno pravokotno obliko.


FordPass Connect uporabnikom omogoča, da prek svojega pametnega telefona in aplikacije FordPass na daljavo in s poljubne lokacije nadzirajo izbrane možnosti vozila. Na daljavo lahko  zaklenejo in odklenejo vrata, pri modelih Focusa z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom pa celo na daljavo zaženejo motor4, poiščejo lahko vozilo in preverijo napolnjenost rezervoarja z gorivom, stanje alarmnega sistema, tlak v pnevmatikah, izrabljenost motornega olja in še marsikaj.

Prepoznavni značaji – inovativne tehnologije

Paleta različic Focusov zagotavlja avtomobile s prepoznavnimi značaji, ki odražajo želje posameznih uporabnikov.

Na voljo je tudi nova različica Focus Connected, ki jo odlikuje napredna paleta serijsko vgrajenih tehnologij. Te vozniku pomagajo, da za volanom ostane samozavesten in osredotočen, med njimi pa najdemo tudi blazinico za brezžično polnjenje, sprednje in zadnje parkirne senzorje ter kamero za prikaz območja za vozilom.

Focus ST-Line in Focus Active zdaj prinašata dodatno serijsko opremo, v katero so vključeni tudi samodejna dvopodročna klimatska naprava, zasenčenje vzvratnega ogledala, brisalci s senzorjem dežja in sistem za vstop brez ključa. Med oblikovnimi dopolnitvami večji funkcionalni strešni spojler serijsko krasi model Focus ST-Line X, notranjost Focusa Active X pa ima serijsko črno stropno oblogo.

Med razpoložljivimi naprednimi tehnologijami za pomoč vozniku aktivni tempomat s funkcijo Stop & Go, prepoznavanjem znakov z omejitvijo hitrosti in usmerjanjem v sredino voznega pasu poskrbi za lahkotno obvladovanje prometa s pogostim ustavljanjem in speljevanjem, aktivna pomoč pri parkiranju 2 pa za povsem avtomatizirane manevre ob preprostem pritiskanju na gumb prevzame prestavljanje, pospeševanje in zaviranje pri parkiranju. Pomoč za preprečevanje trka z aktivnim samodejnim zaviranjem je del serijske opreme – vozniku pomaga, da se izogne trčenju z vozili, pešci in kolesarji ali vsaj zmanjša posledice, če se trčenju ni možno izogniti.