Euro NCAP je novemu Fordu Focusu podelila 5 zvezdic za varnost

06. marca 2019

Povsem novemu Fordu Focusu je neodvisna organizacija za preskusna trčenja Euro NCAP kot enemu prvih vozil, preverjenih s pomočjo novih, veliko strožjih testnih protokolov Euro NCAP, podelila pet zvezdic, najvišjo možno oceno za varnost.

Poleg tega so v organizaciji Euro NCAP pred kratkim pohvalili tehnologije, zaradi katerih je vozna izkušnja s Focusom udobnejša in manj zahtevna, voznikom pa pomagajo, da se izognejo nezgodam; če se nezgodi ni možno izogniti, ublažijo posledice trčenja.

Focus prinaša dovršene funkcije, zasnovane za preprečevanje trčenj ali zmanjšanje njihovih posledic, vključno s Fordovo pomočjo za preprečevanje trčenja z zaznavanjem pešcev in kolesarjev – zaslužila je izrecno pohvalo Euro NCAP –, ki lahko na cesti ali ob njej zazna osebe, za katere obstaja verjetnost, da bodo prekrižale pot vozila. Če preti nevarnost nezgode in se voznik ne odzove na opozorila, sistem, ki zdaj zaznava tudi kolesarje in s pomočjo svetlobe žarometov deluje tudi ponoči, samodejno zavira.

Euro NCAP je Focusu podelil visoko oceno tako za zaščito odraslih potnikov kot za zaščito otrok v vozilu – za to pa imata velike zasluge 40-odstotno povečanje zaščite pred obremenitvijo v primeru čelnega trčenja, ki jo zagotavlja Fordova povsem nova arhitektura C2, in struktura karoserije, saj je kar 33 odstotkov karoserije izdelane iz ultra-čvrstega in s stiskanjem ojačenega borovega jekla.

Focus je dosegel najboljše rezultate tudi pri testih, s katerimi skušajo ponazoriti bočna trčenja med dvema voziloma. Pri razvoju Focusa so za dodatno izboljšanje varnosti uporabili tudi Fordov novi, 15,5 milijona evrov vredni laboratorij za preskusna trčenja s posebnimi sanmi v Kölnu v Nemčiji, kamor je pred časom odpotoval tudi Fordov ambasador smučar Rok Perko, da se na lastne oči prepriča, kaj zmorejo tehnologije v novem Fordu Focusu.

“Najbolj me je navdušil ogled “crash” testa v živo. Ni kar tako, da na lastne oči z razdalje 4 metrov vidiš, kako se avto pri 50 km/h zaleti direktno v steno. Prav tako je nekaj posebnega Fordov Sled test, pri katerem se avto izstreli na saneh pri sili 2,5 MN. Spoznali smo tudi vse varnostne sisteme pri novem Focusu in kako super funkcionirajo. Zares se počutiš, kot da avto 70 % stvari dela sam. Res se je izkazal kot nekaj več, ima lastnosti velikih avtov zapakirane v malega. Nenazadnje ima vseh 5 zvezdic za varnost in se je postavil ob bok vsem večjim in tehnološko dovršenim vozilom iz premium razredov in kar se mene tiče prav tako dobi 5 zvezdic.” – Rok PerkoEuro NCAP je novemu Fordu Focusu podelila 5 zvezdic za varnost

Funkcije za aktivno in pasivno varnost

Povsem novi Ford Focus uvaja širšo paleto tehnologij za pomoč vozniku kot kateri koli Fordov model doslej, njihovo delovanje pa omogočajo trije radarji, dve kameri in 12 ultrazvočnih senzorjev. Tako je vožnja še bolj udobna, manj zahtevna in stresna ter zagotovo varnejša. Obenem potnike v primeru nezgode varujeta napredna struktura karoserije in varnostna celica, izdelana iz jekla z ultra-visoko čvrstostjo.

Med možnostmi, ki vozniku pomagajo, da ostane osredotočen na vožnjo, so:

  • Prilagodljiv tempomat s funkcijo Stop & Go, prepoznavanje prometnih znakov z omejitvijo hitrosti in usmerjanje v sredino voznega pasu za lahkotno vožnjo v prometu s pogostim ustavljanjem in speljevanjem.
  • Fordov sistem prilagodljivih sprednjih žarometov z novima funkcijama za osvetlitev ovinkov s predvidevanjem in osvetlitev na osnovi prometnih znakov, ki delujeta s pomočjo kamere in s spremljanjem ovinkov in prometnih znakov prvič v avtomobilski panogi zagotavljata boljšo vidljivost z vnaprejšnjo prilagoditvijo vzorca svetlobnega snopa žarometov.
  • Prvi projekcijski zaslon v Fordovem modelu v Evropi vozniku pomaga, da s pogledom ves čas spremlja promet pred sabo, saj uporabne informacije projicira v njegovem vidnem polju.

V organizaciji Euro NCAP so po testiranjih povsem novega Focusa v prvi polovici letošnjega leta pohvalili dobro ravnovesje med podporo vozniku in zagotavljanjem občutka popolnega nadzora nad vozilom, obenem pa je zelo majhno tveganje za preveliko odvisnost voznika od tehnologij, čeprav so te preproste in intuitivne za uporabo, kot se je izkazalo na prvem ocenjevanju možnosti za avtomatizirano vožnjo v Nemčiji.

Med funkcijami, ki vozniku pomagajo, da se izogne trčenju ali zmanjšajo posledice trčenja, so:

  • Fordova pomoč za preprečevanje trka z zaznavanjem pešcev in kolesarjev, ki lahko na cesti ali ob njej zazna osebe, za katere obstaja verjetnost, da bodo prekrižale pot vozila. Če preti nevarnost nezgode in se voznik ne odzove na opozorila, sistem samodejno zavira.
  • Pomoč krmiljenja pri izogibanju oviri uporablja radar in kamero, da na cesti pred vozilom zazna počasnejše ali mirujoče avtomobile ter s podporo krmiljenja vozniku omogoči, da jih obvozi, če bi bilo trčenje sicer neizogibno.
  • Opozarjanje na napačno smer vožnje, ki bo najprej na voljo uporabnikom v Nemčiji, Avstriji in Švici, uporablja na vetrobranskem steklu nameščeno kamero in informacije navigacijskega sistema v vozilu, da voznika z zvočnimi signali in prikazi opozori, če mimo znakov za prepovedano smer zapelje na privoz na avtocesto.
  • Fordov sistem za nadzor mrtvih kotov z opozarjanjem na prečni promet za vozilom voznika pri vzvratni vožnji iz parkirnega mesta opozori na vozila, ki se mu bližajo iz ene ali druge smeri, in lahko prvič s samodejnim zaviranjem prepreči trčenje ali zmanjša njegove posledice, če se voznik ne odzove na opozorila.

Med funkcijami, ki so zasnovane za izboljšanje varnosti potnikov v primeru nezgode, so:

  • Zaviranje po trčenju, ki pomaga zmanjšati posledice morebitnega sekundarnega trčenja in v ta namen zagotovi zmeren zavorni tlak po zaznanem prvotnem trčenju. Upočasnitev vozila lahko zmanjša obseg poškodb potnikov in nadaljnje škode na vozilu.
  • Za 40 odstotkov boljša zaščita pred obremenitvijo v primeru čelnega trčenja kot pri predhodniku, h kateri znatno prispeva struktura karoserije, saj je kar 33 odstotkov karoserije izdelane iz ultra-čvrstega in s stiskanjem ojačenega borovega jekla.
  • Klic v sili eCall za modele Focusa z vgrajenim modemom FordPass, ki v primeru resnejšega trčenja samodejno pokliče reševalne službe, in potnikom omogoča, da se s pritiskom na gumb SOS na stropni konzoli neposredno povežejo s klicnim centrom za pomoč v sili.
  • Čelni varnostni blazini za voznika in sovoznika, sprednji stranski varnostni blazini in stranske varnostne zavese za zaščito potnikov na sprednjih in zadnjih sedežih.