Ford je začel s proizvodnjo novega 10-stopenjskega samodejnega menjalnika za modele Transita z zadnjim pogonom (RWD), ki zagotavlja izjemno učinkovito porabo goriva, vrhunsko trpežnost in možnost za vleko do 2800 kg težkih prikolic.
Novi menjalnik predstavlja idealno rešitev za tiste vrste uporabe Transita z zadnjim pogonom, kjer sta ključni prednosti samodejnega menjalnika preprosta vožnja in priročnost. Največkrat pri predelavah s težjimi nadgradnjami: kot so vozila za dostavo špecerije, reševalna vozila in avtodomi, ter minibusi Transit s 15 in 18 sedeži.
Inteligentni menjalnik, ki so ga razvili Fordovi inženirji, se je izkazal v pestrem razponu modelov. Vse od nagrajenih pickupov Ranger in F150 pa do izjemnega športnega Mustanga. Z večjim obsegom prestavnih razmerij, v katerih lahko motorji delujejo kar najbolj učinkovito, je zasnovan tako, da lahko lastniki in upravljavci voznih parkov računajo na manjše stroške za gorivo.
Ker bo na voljo s Transiti z zadnjim pogonom, ki jih poganja Fordov najsodobnejši 2,0-litrski dizelski motor EcoBlue HDT s 170 KM, je moral 10-stopenjski samodejni menjalnik prestati intenzivno testiranje zmogljivosti in trpežnosti, s katerim so zagotovili primernost za zahtevno uporabo v gospodarskih vozilih z velikimi obremenitvami, s pogosto vleko prikolice in delovnimi urniki brez premorov.
“Vozniki Transitov bodo navdušeni nad uglajenim prenosom moči našega 10-stopenjskega samodejnega menjalnika, ki se uvršča v sam vrh svojega razreda, upravljavci voznih parkov pa bodo zagotovo cenili njegovo trpežnost in prispevek k varčni porabi goriva,” je povedal Hans Schep, generalni direktor za področje gospodarskih vozil pri Fordu Evropa. “Izbira samodejnega menjalnika najzahtevnejšim uporabnikom Transita zagotavlja preprostejšo vožnjo in izjemno možnost za vleko težkih prikolic ter tako dopolni širok nabor odlik tega trpežnega in zmogljivega vozila, ki je nadvse cenjeno med poslovnimi uporabniki.”
Proizvodnja je že v polnem teku. Novi menjalnik za zadnji pogon temelji na glavnem paketu nadgradenj, ki jih je Transit uvedel v letu 2019. Vključno z varčnejšimi in elektrificiranimi pogoni, povečano nosilnostjo in izboljšano povezljivostjo. Poleg 10-stopenjskega bodo še naprej na voljo tudi obstoječi 6-stopenjski samodejni menjalniki, namenjeni Transitu s sprednjim pogonom za manjše obremenitve.
Razvit za učinkovitost in trpežnost
Zasnova 10-stopenjskega menjalnika zagotavlja več prestavnih razmerij, kar pomeni, da lahko Transitov 2,0-litrski motor EcoBlue s 170 KM ves čas deluje kar se da blizu svoje največje učinkovitosti. S tem omogoča odzivnejšo vozno izkušnjo. Prilagodljiva shema prestavljanja v realnem času menjalniku omogoča prilagajanje spremembam pogojev. S tem tudi izbiro optimalne prestave za odlično zmogljivost, varčno porabo goriva in prefinjenost v vsakem scenariju vožnje.
Računalniške simulacije
so pomagale pri optimizaciji arhitekture menjalnika z uravnoteženjem prednosti večjega števila prestavnih razmerij in izgub energije zaradi pogostejših prestavljanj. 10-stopenjski menjalnik, ki zagotavlja večji navor in moč pa tudi vožnjo z ustrezno prestavo v pravem trenutku, se je izkazal kot optimalna izbira.
Fordov elektromagnetni ventil z integriranim litim ohišjem in neposrednim delovanjem (Casting-Integrated Direct Action Solenoid – CIDAS) je ena od 20 tehnologij, ki so jih patentirali med razvojem menjalnika. CIDAS poveča natančnost tlaka sklopke in zmanjša čas hoda, da zagotovi hitrejše prestavljanje, zato se več časa na podlago prenaša večji navor, to pa olajša delo pri uporabi v najzahtevnejših razmerah. Obenem lahko voznik doseže enako zmogljivost z manjšim pritiskom na stopalko za pospeševanje.
Patentirano olje menjalnika z nizko viskoznostjo zmanjša notranje trenje in dodatno izboljša učinkovitost porabe. Prav tako zmanjša obrabo sestavnih delov in odpravi zahtevo po menjavah olja menjalnika v predpisanih razmikih. Črpalka s spremenljivo lopatico prilagaja dovod glede na zahtevo, kar zmanjša parazitske izgube in izboljša prefinjenost vožnje. Hitra enosmerna sklopka znatno zmanjša tresljaje in grobost pri prestavljanju v nizkem območju vrtljajev. Posledično bodo dolgi delovniki v kabini veliko prijetnejši.
10-stopenjski samodejni menjalnik je umerjen specifično za Transitove vozne značilnosti in področja uporabe ter za sodelovanje s sistemom Auto Start-Stop za še varčnejšo porabo goriva. Pospeševanje v nizkem območju vrtljajev in pri speljevanju iz mirovanja je uglajeno in progresivno.
Skladno z zasnovo za izzivalne pogoje najzahtevnejše uporabe so med razvojem pri testiranju trpežnosti prevozili več kot šest milijonov kilometrov, vključno z več tisoč kilometri na ‘uničujočih’ terenskih dirkah.
Za širok razpon uporabnikov
Z 10-stopenjskim samodejnim menjalnikom bodo na voljo Transiti s skupno maso od 3500 kg do 4600 kg in enojnimi ali dvojnimi zadnjimi kolesi, kupci pa bodo lahko izbrali šasijo s kabino, minibus in furgon.
Izjemna dovoljena skupna masa vozila s prikolico (GTM) znaša kar 6100 kg in je idealna za uporabnike na področju gradbeništva, storitvenih dejavnosti ali organizacije dogodkov, ki morajo pogosto vleči prikolico z opremo. Ta je lahko pri Transitu z 10-stopenjskim samodejnim menjalnikom težka do 2800 kg.
Preprosto delovanje samodejnega menjalnika in možnost uporabe s težkimi vozili zagotavljata primernost novega menjalnika za težje predelave, kot so vozila za dostavo špecerije, reševalna vozila, minibusi in vozila za zagotavljanje mobilnosti v mestih pa tudi avtodomi – in vse uporabe, kjer lahko za volan sede tudi voznik z manj izkušnjami pri vožnji velikega vozila ali se mora soočati s pogostim ustavljanjem in speljevanjem v zgoščenem prometu.
Zaradi učinkovitosti in trpežnosti je ta samodejni menjalnik zanimiva izbira za upravljavce voznih parkov, ki morajo paziti na skupne stroške lastništva, zmanjšati čas, ko vozila niso na cesti, in povečati zmogljivost vozil.