Ford Fiesto Active je zabavno voziti

04. februarja 2020

Luka Gril - Najboljši mladi voznik pravi, da je Ford Fiesto Active zabavno voziti. Prevozil je že okoli 10.000 km in nam jo podrobneje predstavil.

Nabralo se jih je že nekaj čez deset tisoč; kilometrov s Ford Fiesto Active in kot bodoči inženir strojništva si ne morem pomagati, da v tem času ne bi bil pozoren na (skoraj) vse detajle. In teh je pri tako bogati opremi kar nekaj.

Ampak začnimo pri osnovah: tale Fiesta Active ima 5 vrat in en pokrov motorja, pod katerim je nameščen 1.0 EcoBoost bencinski motor s 100 konjskimi močmi. Gnani sta prednji kolesi, ki skrbita tudi za zanesljivo usmerjanje v ovinkih (kdo ve, če je zadnjim kolesom kdaj dolgčas, ko vse delo opravita prednji). Da pa ni dolgčas vozniku, poskrbi ročni 6-stopenjski menjalnik. Toliko o avtu za začetek, v nadaljevanju pa malo podrobneje po posameznih področjih.

Ford Fiesta Active

ZUNANJOST

Po navadi pri avtu najprej opazimo zunanjost. In pri Fiesti Active je še kako opazna. Črna mrežasta maska, LED žarometi in športne linije odlično nakazujejo karakter avtomobila. Sploh s sprednje strani lepo spominja na večje brate pri Fordu, s prave perspektive malenkost celo na Mustanga, kar gotovo ne škodi. Črni plastični blatniki dajo lep kontrast preostali karoseriji in le še poudarijo pripono Active. Praktično nemogoče je opaziti, da sta plastična tudi prednji in zadnji odbijač, kar je res pohvalno. Pohvalo pa si zaslužijo tudi lita platišča, ki v sijajno mat kombinaciji izgledajo fantastično.

Ford Fiesta Active

NOTRANJOST

Ker Fiesta pritegne že s svojim zunanjim videzom, se seveda želiš usesti vanjo. In tudi tukaj nikakor ne razočara. Sedežne prevleke so iz blaga (ki je meni osebno ljubše kot usnje) in se stilsko lepo skladajo s preostalo kabino. Za nameček jih je res enostavno očistiti, če se slučajno s čim popackajo. Voznikov delovni prostor je standardno prilagodljiv – sedež po dolžini, višini, naklonu in z oporo v ledvenem predelu. Volan po višini in globini. Skratka, udobne in vožnji primerne pozicije res ni težko najti.

Armaturna plošča je pregledna in ob pomoči LED zaslona pred volanom ponuja ogromno informacij o vožnji (hitrost, poraba, asistenčni sistemi …) in vozilu samem (tlak v pnevmatikah, življenjska doba motornega olja …). Nad osrednjo konzolo, ki služi predvsem nadzoru klimatske naprave in sorodnih sistemov pa se bohoti osrednji LED zaslon. Upravljanje z njim je res enostavno in intuitivno po zaslugi dobre odzivnosti in operacijskega sistema SYNC 3.

V drugi vrsti večjih presenečenj ni, prostora je manj (kot je pričakovati pri avtu te velikosti), a je sedenje kljub temu udobno tudi na kakšni daljši vožnji. Možna je namestitev dveh ISOFIX otroških sedežev. Zagotovo pa Fiesta preseneti, ko odpreš prtljažnik. Tam je prostora občutno več, kot bi sprva pričakoval (še vedno ga ni neskončno mnogo, cca. 300 litrov). Pod dvojnim dnom je dovolj prostora za rezervno kolo, nad njim (če odstranimo polico) pa dovolj za štiričlansko družino, ki se odpravi na morje za teden dni.

Ford Fiesta Active

VOŽNJA

Pri vožnji Fiesta resnično upraviči svoje ime. Enostavno jo je zabavno voziti. Fieste tako ali tako že nekaj časa slovijo po odlični vozni dinamiki in tudi ta ostaja zvesta temu. Samo krmiljenje je natančno in lepo odzivno, volan pa ima kopico premišljeno nameščenih gumbov, s katerimi je možno nastavljati tempomat, upravljati radio in telefonske klice ter spreminjati prikaz na zaslonu pred njim.

Natančen in prijeten za uporabo je tudi ročni menjalnik. Pripombo bi imel samo čez pedal sklopke, ki je morda malenkost premajhen in lahko ob pogosti uporabi (v mestu ali zastoju) postane rahlo neudoben, če imamo obute poletne čevlje s tankim podplatom. Med vožnjo kabina ne postane prehrupna, vzmetenje pa dobro skrbi za udobje.

Aktivna verzija Fieste skupaj z nazivom pridobi še vozni program Slippery, ki je namenjen pomoči pri vožnji po spolzkem cestišču (makadam, sneg, led …). Najbolj opazno je, da naredi vožnjo bolj umirjeno, saj avto počasneje pospešuje, kar pomaga pri preprečevanju zdrsa koles. Seveda pa za varno vožnjo v vsakem trenutku skrbi še kup asistenčnih sistemov, o katerih malo kasneje. Poraba goriva ni med najnižjimi, a je povsem v razumskih mejah. Pri kombinirani vožnji (moja najpogostejša trasa sestoji iz 4% mestne vožnje, 38% regionalne ceste in 58% avtoceste) povprečna poraba že nekaj mesecev vztraja pri 6.4 l/100 km. En tank goriva pa zadostuje za približno 700 km dosega.

Ford Fiesta Active

ASISTENČNI SISTEMI IN OSTALA OPREMA

Asistenčnih sistemov in dodatne opreme ima moj model Fieste Active res ogromno, tako da bom omenil zgolj tiste, ki jih največkrat uporabljam ali pa so najbolj opazni. V času krajših dni se pogosto vozim po temi, kar avtomatske dolge luči, ki delujejo odlično, precej olajšajo, saj odpravijo eno izmed skrbi nočne vožnje.

V hladnejših mesecih sta zelo dobrodošla tudi ogrevan sedež in volan, predvsem pa ogrevano vetrobransko steklo, zaradi česar je drgnjenja ledu precej manj. Vrhunsko deluje tudi sistem za zaznavanje vozil v mrtvem kotu (BLIS); posebej uporaben je pri vzvratni vožnji s parkirišča, pri čemer je v veliko pomoč tudi vzvratna kamera. Občasno pride prav tudi sistem za opozarjanje na nevarnost naleta, pogosto pa se sproži po nepotrebnem. Eden izmed asistenčnih sistemov, ki bi ga bilo potrebno izboljšati pa je prepoznavanje prometnih znakov. Znake sicer uspešno prepoznava, a žal ne ve, da križišče prekliče omejitev. Prav tako včasih prepozna prometni znak z vzporedne ceste, kar je lahko zavajajoče.

ZA KOGA JE IN ZA KOGA NI

Če avto večinoma uporabljate za vožnjo po mestnih opravkih ali v službo, občasno pa si zaželite kakšnega vikend oddiha v naravi, potem je Ford Fiesta Active vsekakor vredna razmisleka. Če pa potrebujete avto za kakšne daljše in bolj avanturistične izlete ali popotovanja, pa se vam morda splača preveriti ponudbo  večjih in zmogljivejših Fordovih vozil.

Tekst in fotografije pripravil: Luka Gril

Prijavi se na testno vožnjo >>

Izberi svojo iz zaloge na PrvaIzbira.si >>