Ford je na posebnem dogodku ‘Go Further’ sporočil, da bo z novimi elektrificiranimi vozili, povezanimi storitvami in strateškimi partnerstvi pomagal zagotoviti večjo produktivnost uporabnikom gospodarskih vozil v Evropi.
V orisu rešitev na področju gospodarskih vozil, med katerimi bodo nekatera že letos na voljo evropskim poslovnežem, je Ford danes poskrbel za pestro paleto napovedi:
- objavil je, da bo novi, povsem električni dostavnik Ford Transit v serijski različici na trg zapeljal leta 2021;
- razkril je novi kombi za prevoz oseb Tourneo Custom Plug-In Hybrid z osmimi sedeži, ki bo v Evropi na voljo v drugi polovici leta 2019;
- napovedal je novo pobudo, ki bo prek sistema vzdrževanja na osnovi uporabe s podatki v realnem času skušala zagotoviti 100-odstotno razpoložljivost vozil upraviteljem voznih parkov;
- prikazal je novo aplikacijo FordPass Pro, posebej zasnovano za manjša podjetja in voznike, ki so obenem tudi lastniki, da si bodo zagotovili maksimalno produktivnost; aplikacija bo na voljo v drugi polovici letošnjega leta;
- napovedal je razširjeni program Qualified Vehicle Modifier (QVM) za izdelovalce nadgradenj in prilagoditev gospodarskih vozil, v katerem zdaj sodeluje 100 partnerjev v Evropi, to številko pa nameravajo do leta 2020 podvojiti.
“Uporabniki gospodarskih vozil potrebujejo pametnejše in še bolj integrirane rešitve, namenjene povezanemu poslovnemu okolju,” je povedal Hans Schep, generalni direktor oddelka za gospodarska vozila pri Fordu Evropa. “Ford zagotavlja trpežna in prilagodljiva vozila z izbiro varčnih in elektrificiranih pogonov, Fordov vgrajeni modem pa spreminja pravila igre, saj omogoča pametne rešitve na področju gospodarskih vozil, ki uporabnikom pomagajo upravljati vozne parke, da jih kar najbolje izkoristijo za svoje poslovanje.”
Po podatkih o prodaji na 20 evropskih trgih v celotnem letu 2018 je bil Ford že četrtič zapored številka ena med znamkami gospodarskih vozil. Lani je Ford po količini prodal največ vozil v zadnjih 25 letih: 380.900 gospodarskih vozil na 20 evropskih trgih oziroma osem odstotkov več kot leta 2017.
Elektrificiranje gospodarskih vozil
Inovativna paleta Fordovih gospodarskih vozil bo omogočila pestro izbiro pogonov, primernih za najrazličnejše vrste uporabe.
Tako si je bilo na dogodku ‘Go Further’ možno ogledati novega povsem električnega Transita, ki ga bodo začeli proizvajati leta 2021, prispeval pa bo k čistejšim in tišjim mestom ter zmanjšanju stroškov uporabnikov gospodarskih vozil.
Praktičen in vsestranski furgon z možnostjo vožnje brez izpustov je zasnovan v skladu s potrebami mestnih dostavnih služb, povsem električni Transit pa bo na voljo v različnih izvedbah s konkurenčno nosilnostjo in vgrajeno povezljivostjo ter značilno Transitovo zmogljivostjo in trpežnostjo. Električni pogonski sklop je zasnovan tako, da zagotavlja praktičen dnevni doseg za mestna podjetja v vseh vremenskih pogojih in v celotni življenjski dobi vozila.
Ford že danes prek skupnega projekta s podjetjem StreetScooter zagotavlja povsem električno rešitev za dostavo ‘na zadnjem kilometru’. Vozila StreetScooter WORK XL, ki temeljijo na Transitu in so opremljena s povsem električnim pogonom, sestavljajo v Fordovem obratu v Kölnu, trenutno pa jih uporablja družba Deutsche Post DHL v Nemčiji. V drugi polovici leta bodo vozila WORK XL pilotno začela uporabljati tudi različna druga podjetja v Nemčiji, Belgiji in na Nizozemskem.
Za uporabnike, ki morajo voziti tako v območjih brez omejitev kot v mestnih območjih z manj emisijami, je odlična izbira Fordov Transit Custom Plug-In Hybrid z možnostjo vožnje z ničelnimi izpusti in brez strahu glede dosega. Ford je prvi serijski proizvajalec s ponudbo tehnologije priključnih hibridov v segmentu enotonskih dostavnikov, novi model pa bo naprodaj v drugi polovici leta 2019.
Prednji kolesi modela Transit Custom Plug-In Hybrid poganja izključno elektromotor/generator, ki ga napaja litij-ionski paket akumulatorskih baterij s kapaciteto 13,6 kWh, Fordov večkrat nagrajeni 1,0-litrski bencinski motor EcoBoost pa ima vlogo podaljševalnika dosega. Napredni hibridni pogonski sklop omogoča vožnjo brez emisij na razdalji do 50 km oziroma doseg 500 kmz uporabo podaljševalnika dosega.
Za boljše razumevanje prednosti za okolje in uporabnike vozilo preizkušajo v Londonu, dodatni preizkusi pa se bodo kmalu začeli tudi v španski Valencii in v Kölnu v Nemčiji.
Na dogodku ‘Go Further’ je Ford napovedal, da se bo temu vozilu pridružil še novi Tourneo Custom Plug-In Hybrid. Osemsedežni kombi za prevoz oseb odlikuje v tem segmentu unikatna možnost za prerazporeditev zadnjih dveh vrst sedežev v ‘konferenčno’ postavitev, ki omogoča preprost dostop in izboljšano interakcijo med potniki. Po trije sedeži v dveh vrstah so lahko obrnjeni tudi naprej, s čimer je vozilo idealno prilagojeno za storitve poslovnih prevozov.
Uporabnikom, ki pogosto vozijo v mestnem prometu z ustavljanjem in speljevanjem ter v primestnih pogojih, 48-voltna ‘blaga hibridna’ (mild hybrid) tehnologija omogoča povečanje produktivnosti z nizko naložbo v elektrificirano vozilo. Fordovi pogonski sklopi EcoBlue Hybrid so prvi v segmentu, od sredine leta 2019 pa bodo na voljo za modele Transit, Transit Custom in Tourneo Custom, ki bodo lastnike navdušili z nižjimi stroški delovanja.
Tehnologija EcoBlue Hybrid v primerjavi z ustreznim modelom z 2,0-litrskim dizelskim motorjem EcoBue prinaša zmanjšanje porabe za približno tri odstotke na osnovi analize WLTP. Do osem odstotno izboljšanje je možno doseči pri uporabi z večjim deležem vožnje z ustavljanjem in speljevanjem, na primer pri storitvah z dostavo v mestih.
“Fordova paleta pogonskih strategij je zasnovana tako, da pomaga kupcem naših gospodarskih vozil najti pravo elektrificirano rešitev, ki ustreza njihovim poslovnim potrebam,” pravi Helmut Reder, direktor modelov gospodarskih vozil pri Fordu Evropa.
Rešitve, ki jih omogočajo povezave
Ford na osnovi najnovejše generacije povezanih modelov s tehnologijo vgrajenega modema FordPass Connect – od Fieste Van do Transita – razvija vrsto integriranih rešitev za gospodarska vozila, ki strankam omogočajo preprostejše in priročnejše upravljanje svojih vozil ter optimiziranje njihove produktivnosti.
Ford je na dogodku ‘Go Further’ objavil, da razvija inovativno in predvidljivo rešitev vzdrževanja na osnovi uporabe s ciljem zagotoviti 100 odstotkov razpoložljivega časa uporabe vozil. Prve stopnje te storitve bodo na voljo v drugem delu leta 2019.
Nova storitev obljublja revolucijo v načinu razmišljanja uporabnikov gospodarskih vozil glede servisiranja, saj bo namesto določenih fiksnih servisnih intervalov omogočila prilagoditev vzdrževanja po meri posameznega vozila. Senzorji na ključnih delih sistema zagotavljajo podatke v realnem času, da uporabnika opozorijo na servis, ko je ta zares potreben, za ukrepe pa je poskrbljeno, preden težave postanejo tako resne, da bi lahko povzročile okvaro.
Z uporabo priročne aplikacije lahko poslovni uporabniki preverijo stanje vsakega posameznega vozila, vozniki pa si lahko ‘v živo’ ogledajo in predvidijo podatke o stanju vozila. Servisiranje in vzdrževalna dela, ki bi jih običajno izvedli pri ločenih obiskih je možno inteligentno povezati, da je vozilo kar najmanj časa ‘umaknjeno’ s ceste.
Upraviteljem večjih voznih parkov bo Fordova telematika, ki jo uvajajo letos, zagotovila dostop do ključnih podatkov za odločitve, s katerimi bodo poskrbeli za optimalno poslovno uporabo.
Fordova telematika s sprotnimi informacijami proizvajalca, neposredno pridobljenimi iz povezanih Fordovih vozil v voznem parku ter usmerjenimi skozi Fordov oblak za mobilnost prevozov (Transportation Mobility Cloud), upraviteljem omogoča ogled podatkov o stanju, učinkovitosti, produktivnosti in varnosti vsakega posameznega vozila z uporabo aplikacije na namiznem računalniku ter hitro oceno, kje je treba ukrepati.
Prav tako lani prvič napovedane Fordove podatkovne storitve (Ford Data Services) velikim voznim parkom omogočajo prejemanje prilagojenih paketov podatkov iz svojih vozil prek oblaka in njihovo brezhibno integracijo v svoje sisteme.
Ford se obenem osredotoča tudi na potrebe manjših podjetij in lastnikov-voznikov. Na aplikacijo FordPass se že zanašajo lastniki vozil, saj jim zagotavlja vrsto praktičnih lastnosti za izboljšanje priročnosti, varnosti in učinkovitosti. Med njimi so nove funkcije po meri poslovnih uporabnikov, kot je funkcija za parkiranje, ki omogoča filtriranje parkirišč glede na višino vašega dostavnika.
Pozneje letos bo Ford objavil povsem novo aplikacijo FordPass Pro, posebej prilagojeno lastnikom manjših podjetij z enim do petimi vozili. Ta aplikacija za pametne telefone bo lastnikom zagotovila informacije in orodja, s katerimi bodo poskrbeli, da odo njihova vozila pripravljena za delo.
Strateška zavezništva za prihodnost
Ključni element Fordove vodilne vloge pri gospodarskih vozilih je moč strateških partnerstev in zavezništev – in to velja za vsa pomembna področja od nadgradenj vozil do razvoja izdelkov, vključno z dolgotrajnim skupnim projektom s podjetjem Ford Otosan v Turčiji, kjer proizvajajo večino vozil iz Transitove družine.
Program Qualified Vehicle Modifier (QVM) za izdelovalce nadgradenj in prilagoditev gospodarskih vozil zdaj vključuje že 100 pooblaščenih partnerjev v Evropi, Ford pa namerava to številko do leta 2020 podvojiti. Vsak partner QVM ima edinstven dostop do informacij na nivoju proizvajalca, Ford pa v tesnem sodelovanju s partnerji zagotavlja še prilagodljivejše izdelke, kot je nizka Transitova skeletna šasija, ki so jo uvedli leta 2018.
Fordova priljubljena pobuda z ‘enim postankom v trgovini’ za kupce, ki želijo priročnost naročila predelanega vozila prek Fordovega salona, bo zdaj še obsežnejša. Do konca leta 2020 bo 40 nadgradenj partnerjev QVM na voljo neposredno v Transitovih centrih – vse od prekucnikov do hlajenih dostavnih vozil.
Fordovo evropsko omrežje Transitovih centrov ima pomembno vlogo pri podpori strankam v vsaki fazi lastništva vozila: od odkrivanja optimalnega izvedbe vozila in pogonskega sklopa do zagotavljanja maksimalnega časa uporabe.
950 Transitovih centrov – leta 2014 jih je bilo 750 – nudi podporo, ki temelji na servisni obljubi Transit24 in vključuje storitve, kot so prioritetna nujna popravila, servisiranje medtem ko čakate, podaljšan delovni čas in ekspresna dostava delov. Nove pobude vključujejo razpoložljivost mobilnost servisnih kombijev in orodje za upravljanje časa, ko vozilo ni na voljo, obe možnosti pa sta osredotočeni na optimiziranje strankine produktivnosti.
Januarja sta Ford Motor Company in Volkswagen AG napovedal prve formalne dogovore o širšem zavezništvu. V tem zavezništvu bo Ford razvijal in izdeloval srednje velike pickupe za obe podjetji, na trgu pa bodo predvidoma že leta 2022. Ford načrtuje tudi razvoj in izdelavo večjih gospodarskih dostavnih vozil za evropske kupce, Volkswagen pa bo razvil in izdelal mestno dostavno vozilo.