Ford Tourneo Custom že od predstavitve leta 2013 navdušuje številne potnike in voznike po svetu, med njimi tudi ekipe Smučarske zveze Slovenije.
Novi Ford Tourneo Custom, ki je na slovenske ceste zapeljal prav te dni, s svojo prilagodljivostjo, inteligentno zasnovno in funkcionalnim dizajnom pooseblja vozilo, ki svojim potnikom ponuja prvorazreden potovalni prostor, vozniku pa sproščeno in prijetno delovno okolje. S prostorom za do devet potnikov in premium notranjostjo zagotavlja prostorno, udobno in varno okolje za potnike, obenem pa tudi veliko prostora za prtljago.
Zunanjost zaznamuje masiven prednji del, dodaten pridih prvovrstnosti in ravno prav agresivnega izgleda, pa dodajo prednje kromirane rešetke za vstop hladilnega zraka in dinamična prednja žarometa, katerih obroba sveti v tehnologiji LED. Žarometi so na voljo v različnih izvedbah, tudi ksenonski. Prefinjen dizajn se nadaljuje tudi v notranjosti, kjer popolnoma na novo zasnovana armaturna plošča izraža novo Fordovo filozofijo oblikovanja notranjosti vozil. Ta poudarja atraktiven izgled in uporabniško naravnano postavitev, ki izhaja iz pogostih interakcij s pametnimi napravami, brez katerih v današnjem času (žal) ne gre več. Horizontalna razporeditev povečuje občutek širine kabine, mehko oblazinjena armaturna plošča z dodatki visokega sijaja in kromiranimi obrobami ter številne odlagalne površine pa ustvarjajo prvovrstno voznikovo delovno okolje. In če k temu dodamo še ergonomično razporeditev, lahko dostopnost do posameznih komponent, potem je to idealno okolje za tiste, ki veliko časa preživijo v vozilu. In med njimi so tudi trenerji, maserji, pomočniki in tekmovalci Smučarske zveze Slovenije, ki sicer trenutno uporabljalo še predhodni model Tourneo Custom, s katerim so izredno zadovoljni. Tudi tega namreč odlikujejo podobne karakteristike.
Nad prilagodljivostjo in uporabnostjo vozila Tourneo Custom je navdušen tudi Primož Peterka, pomočnika trenerja ženske A ekipe v smučarskih skokih. Njegove naloge obsegajo vse od priprave opreme, pomoč na terenu in treningih, delo s športnicami, predvsem pa veliko vožnje s z modelom Tourneo Custom. Večinoma gre za dolge razdalje, povprečno med pet in trinajst ur, saj imajo tekmovanja po celotni Evropi oziroma svetu. Primož na vožnjah, ki trajajo do osem ali devet ur, prevaža dekleta iz ekipe skupaj z njihovo osebno prtljago, na daljše proge, ko ‘do vrha napolni kombi’ z opremo, pa gre navadno z družbo iz smučarske zveze. Primoževa najdaljša pot tako rekoč v enem kosu doslej je bila dolga okoli 1200 km, torej dobrih 24 ur, do Lillehammerja na Norveškem.
Primož pri Tourneo Customu nadvse ceni njegovo preglednost spredaj, da ima v kabini vse na dosegu roke, udobno sedenje, tako da tudi po osmih urah vožnje prispe spočit. Udobje je ključno tudi za ekipo športnic, ki si lahko vsaka svoj sedež namesti, kot želi in na cilj tako prispejo spočite. Dovolj imajo prostora tudi, da stegnejo noge. “Obenem pa imamo tudi veliko prostora za resnično veliko opreme,” povzame Primož.
Pohvali tudi Fordov servis: “So zelo ažurni. Takoj popravijo, uredijo, hitro zamenjajo pnevmatike, pri menjavi kombija za čas popravila takoj uredijo menjavo strešnega prtljažnika za smuči, vinjete in vse, kar je treba, hitro in brez kompliciranja. Odlično podporo nudijo! To nam je ključno, saj vseh 43 kombijev, ki jih uporabljamo različne ekipe oziroma trenerji in njihovi pomočniki, ves čas ‘delajo’, ves čas so v pogonu, celo leto. Če je kak na servisu, imamo kar težavo, da si jih trenerji potem med seboj sproti menjamo, saj treningi in tekme ter priprave in obveznosti, ki so povezane z njimi, potekajo ves čas, praktično vsak dan. Na pot navadno krenemo čez dan, s tekem pa se pogosto vračamo ponoči. Med vožnjo radi pojemo in se igramo različne igrice,” pravi Primož Peterka.
Da je udobje med vožnjo pri novem Ford Tourneo Custom na visokem nivoju in prilagodljivost po željah uporabnikov, pa je zaslužen fleksibilen sistem sedežev. Ta omogoča številne možnosti njihove konfiguracije in prtljažnika. Na voljo je tudi različica L2 z daljšo medosno razdaljo, kjer je tovorni prostor še večji. Inovativna druga vrsta vrtljivih sedežev omogoča, da se sedeži obrnejo drug proti drugemu. Glede na izbrani model lahko v tretji vrsti in/ali posameznih sedežih v drugi vrsti izkoristite tudi tri ločene sedeže. Udobje in praktičnost, tkanine in materiali visoke kakovosti pa so tisti, ki zagotavljajo prijetno ter udobno potovanje vozniku in potnikom. To je dodatno izboljšano zahvaljujoč novemu oblazinjenju in geometriji sedežev ter klimatski napravi, ki sedaj še hitreje segreje ali ohladi notranjost. Za povezljivost na vsakem koraku je nameščenih tudi 6 USB vtičnic, za dobro reprodukcijo zvoka pa poskrbi avdio sistem z desetimi zvočniki.
Zagotavljanje varnosti in udobja
Ford Transit Custom nudi številne inovativne funkcije za pomoč pri vožnji. Mednje spada inteligentni omejevalnik hitrosti, ki uporablja kamero za prepoznavanje prometnih znakov, informacije o omejitvah hitrosti posreduje vozniku, samodejno pa tudi prilagodi hitrost vozila. Sistem Cross Traffic Alert voznika opozarja na vozila, ki se približujejo v primeru vzvratnega zapuščanja parkirišča ali v primeru slabe vidljivosti. Sistem za zaznavanje vozila v mrtvem kotu vzvratnih ogledal ‘BLIS’, pa omogoča varnejšo menjavo voznega pasu, saj uporablja radarska tipala, ki zaznajo vozila. Če ta zaznajo vozilo, ki ga voznik ne vidi, ga sistem opozori z vklopom lučke na zunanjem ogledalu. Prilagodljivi tempomat je tehnologija, ki naredi predvsem daljše vožnje manj stresne. Z nastavitvijo želene hitrosti in razdalje do spredaj vozečega vozila, sistem samodejno ohranja nastavljeno razdaljo. Če senzorji ugotovijo, da se promet upočasni, se bo samodejno upočasnilo tudi vozilo . Ko se promet normalizira, vozilo znova pospeši glede na nastavljeno hitrost.
Povezljivost na poti
Sistem Ford SYNC 3 omogoča povezljivost, upravljanje pametnega telefona, glasbe in navigacijskega sistema in sicer z intuitivnimi glasovnimi ukazi ali prek 8-palčnega barvnega zaslona na dotik. Ta se poveže s sistemoma Apple CarPlay in Android Auto, Applink pa omogoča dostop do najljubših aplikacij za pametne telefone, vključno s Spotify. Prometne informacije, ki so posredovane v živo, omogočajo izogibanje zastojem. SYNC 3 omogoča celo, da prikličete seznam lokalnih restavracij le z ukazom „Lačen sem” ali pa dostopate do Michelinovega vodiča in izberete restavracijo ter in izvedete rezervacijo. Nič manj pomemben del sistema Ford SYNC, ki lahko reši življenje, pa je funkcija Pomoč v sili. Ta v primeru nesreče preko Bluetooth povezave s telefonom samodejno pokliče službe za ukrepanje ob nesrečah.
Zanesljivo do cilja
Nove modele Tourneo Custom odlikuje zadnja generacija preverjenih dizelskih motorjev EcoBlue moči 105, 130 in 170 KM. Njihove odlike so vzdržljivost, nizka poraba goriva in s tem posledično občutno zmanjšanje stroškov vzdrževanja. Zahvaljujoč najnovejšim tehnologijam in odzivnim avtomatiziranim menjalnikom šeststopenjskim SelectShift je inženirjem porabo goriva uspelo zmanjšati za do 13 odstotkov. K varnejši, predvsem pa udobnejši vožnji pripomore tudi (v tem segmentu vozil) edinstveni sistem zračnega vzmetenja zadnje osi, ki odlično opravi z vsemi vrstami obremenitev.
Uspešno sodelovanje Smučarska zveze Slovenije in Forda
Zanesljivo delovanje in prilagodljivost vozil Ford pa s pridom izkorišča tudi Smučarska zveza Slovenije. V letu 2017 so športniki s strani zlatega sponzorja Smučarske zveze prevzeli kar 61 Fordovih vozil, kar je 14 več kot leto poprej. Smučarska zveza Slovenije in Ford uspešno sodelujeta že od leta 2012 dalje. V sezoni 2015/2016 so zimski junaki s 36 vozili naredili 1,5 milijona km, v sezoni 2016/2017 pa so s 47 avtomobili prevozili osupljiva 2 milijona km.
Vanje lahko naenkrat skupaj naložijo do 58,9 ton prtljage in če bi vsa vozila postavili v vrsto, bi bila kompozicija dolga 316,6 metrov. Sicer pa so največ kilometrov, kar 800.000, v predlanski sezoni prevozili alpski smučarji z 21 vozili, ekipe smučarskih skokov in kombinacije pa so z 19 vozili prepotovali impresivnih 760.000 km. Najvišje ležeči prelaz, ki so ga lani osvojili s Fordovimi vozili, je bil italijanski Passo Stelvio z 2757 m nadmorske višine, na najdaljšo pot v Levi na Finsko, ki je iz Slovenije oddaljen 3300 km, pa so se na tekmo slaloma odpravili alpinci, za kar so potrebovali skoraj 40 ur.
V ravno končani sezoni pa število kilometrov, ki jih bodo naredili z 61 vozili, od katerih je 44 kombijev, še ni znano, saj so vsa vozila skupaj s športniki še na poti na nekaj zadnjih prijateljskih tekmah, pripravah in preizkušnjah smuči ter druge opreme.
Pri Fordu in Smučarski zvezi Slovenije pa ne skrbijo samo za aktualne športnike, temveč tudi za perspektivne mlade zimske športnike, saj zbirajo štipendije za perspektivne mlade zimske športnike v akciji Junaki gredo dlje. S prispevkom Forda imajo tako športniki in ekipe vozila za varno, dinamično in udobno vožnjo na treninge in tekme po vsej Evropi. Tako se lahko osredotočajo na tisto, kar je zanje pomembno – svoje najboljše nastope in rezultate.