Tremor: tisti Ford Ranger, ki ga lahko pošljete vleč vagone

07. februarja 2025

Tremor je izvedba Fordovega Rangerja za tiste uporabnike, ki raje delajo, vlečejo in uživajo kot da se zgolj hvalijo. V uredištvu Žurnal24 so ga preizkusili v različnih okoljih.

Avtor: Andrej Leban, Žurnal24

Foto: Anže Petkovšek

Vir: Test Ford Ranger Tremor: Robustna moč in zmogljivost za najtežje naloge – Žurnal24

Pod roke nam je prišla Fordova različica modela Ranger Tremor. V atraktivno črno obarvan pick-up, s črnimi loki na prtljažniku in posebnim podvozjem, pod katerega se podpisuje Bilstein.

Gume za najtežje podvige in s šasijo spojena vlečna kljuka, na katero bi lahko pripel par vagonov. Enak štirikolesni pogon, kot ga ima razgrajač Raptor, le da Tremor raje stavi na zmogljivi dizelski pogon z dodatnim navorom.

Kar nekako niso sodili zraven doplačljivi nosilci za kolesa na vrhu testnikovega električno odmičnega roloja. No, tudi gradbinci, gozdarji in ostali težkokategorniki imajo dneve oddiha. Lahko pa je Tremor tudi odlično vozilo, ko je treba čisto na konec kolovoza spraviti enduro napravo na pedala.

Različica Tremor je delavska verzija Raptorja

Tremor je torej nekakšna bolj delavska različica Raptorja. Cenovno je umeščen najmanj dvajset tisočakov pod svojega “baja” brata, je tudi cenejši od Wildtraka. V evrih je nekje na ravni različice Limited.

Sodi med bolj zmogljive in učinkovite Rangerje, zato se je v primerjavi z omenjenimi tudi odpovedal kakšni dobroti iz kategorije udobja. Raje pa bi dodal tam, kjer pride prav v ekstremnih situacijah.

Tremor: tisti Ford Ranger, ki ga lahko pošljete vleč vagone
Ranger Tremor sodi med bolj zmogljive in učinkovite Rangerje, ki so cenovno dostopnejši.

Odlično opremljen za vožnjo in vleko izven cest

Ford Ranger Tremor ima serijsko dodatno zaščiteno podvozje. Od ostalih Rangerjev ga ločita tudi rahlo drugačna maska z žal le halogenskimi glavnimi lučmi, pa dvojna zanka za vleko spredaj, serijske so tudi kolesne zavesice.

Da je zanj najboljši teren neutrjen, dokazujejo kolesa, na 17-palčnih platiščih so nameščene Generalove “graberce” z zelo grobim profilom. Odlične za makadam, blato in sneg, malo manj za asfalt, kar na cesti postane hitro jasno pri kakšnem zaviranju na polno ali prehitrem vstopu v ovinek.

Tremor: tisti Ford Ranger, ki ga lahko pošljete vleč vagone
Neurejen teren je enostavno premagovati z General “grabercami” z zelo grobim profilom.

Poglejmo še velik keson, ki ima serijski bočni stopnici, veliko pritrdilnih ušes. Pa osvetljen je za nočno delo, seveda z vtičnico. Precej logično doplačilo je tovarniška vlečna kljuka. Nenazadnje zmore Tremor poleg skoraj 850 kilogramov lastnega tovora vleči za seboj še kar do 3,5 tone težke prikolice.

Skupna masa s 6.600 kilogrami sodi v kategorijo vozniškega izpita CE. Povejmo še v drugačnem kontekstu – razgrajač Raptor, čeprav ima njegova bencinska 3.0 bi-turbo različica še nekaj dodatne moči, ima mejo vleke postavljeno za kar eno tono nižje. Tremor je torej tisti Ranger, ki se ga pošlje v ogenj na najtežje misije.

Temu ima prilagojena pomagala. V njegove “možgane” lahko vnesemo svoje različne prikolice, Trailer Assist pa nato pomaga pri vožnji naprej ali nazaj glede na posamezne karakteristike vsakega priklopnika.

Druga logična nadgradnja, tudi če ne verjamete preveč v asistenčne sisteme, pa so prednji senzorji. Pri tako visokem nosu in 5,4 metra dolgem vozilu se hitro izkažejo za odlično naložbo proti poškodbam.

Odlični 4×4 pogon z dvema zaporama

Na terenu Tremor pokaže mišice in posebnosti, po katerih prekaša vso konkurenco, tudi tisto v lastni družini. Poganja ga bi-turbo štirivaljni dizel, ki ima 151 kW (205 KM) moči. Povleče takoj in odločno, na plano “šprica” prek 500 njutnmetrov, ki jih preusmerjata avtomatski menjalnik s kar 10 prestavami in e-4WD štirikolesni pogon.

Tremor: tisti Ford Ranger, ki ga lahko pošljete vleč vagone
Logična nadgradnja so prednji senzorji, ki so zaradi visokega nosu Rangerja odlični pri preprečevanju poškodb.

Gre za Fordov stalni štirikolesni pogon z elektronsko nadzorovanim prenosom moči tipa “vklopi in pozabi.” Za razliko od večine pickupov ima Ranger Tremor lahko stalno vklopljen štirikolesni pogon tudi pri višjih hitrostih, saj elektronika v avtomatskem načinu stalno prenaša moč na prednji kolesi v razmerju od 0:100 do 50:50.

Seveda sta tukaj še sredinska zapora in reduktor, dodatno pri Tremorju pa tudi zapora zadnjega diferenciala za reševanje iz najtežjih zagat.

V off-road programu ima voznik na sredinskem zaslonu grafično izvrstno prikazane nagibne kote, za ostre manevre pa se lahko zanese še na Fordov sistem Trail Turn Assist, ki s pomočjo zaviranja zadnjega notranjega kolesa omogoči zavoj z bistveno manjšim polmerom.

Dodajmo že omenjene Bilsteinove blažilnike z daljšimi hodi vzmetenja ter prilagodljivo delovanje menjalnika z možnostjo blokiranja prestav in Tremor se izkaže za izvrstno oboroženega za težke terenske naloge.

Robustnejši tudi znotraj

Kabina Tremorja je manj bohotna od Wildtraka, Limiteda in seveda Raptorja, a še vedno precej več kot zgolj robustna. So pa prevleke in obloge narejene tako, da jih je mogoče enostavno čistiti.

Tremor: tisti Ford Ranger, ki ga lahko pošljete vleč vagone
Rangerja je narejen tako, da je prevleke in obloge mogoče enostavno čistiti.

Tako kot pri ostalih Rangerjih in praktično vseh pick-upih ima hibo, da nima nekega dovolj velikega prostora za shrambo najbolj osnovne obvezne opreme. V gospodarskih vozilih obvezni gasilni aparat ali pa komplet prve pomoči se zato premetavata med nogami zadnjih potnikov.

Tudi v Tremorju pa najdemo SYNC 4A infozabavni sistem zadnje generacije, ki omogoča številne prilagoditve, s FordPass sistemom je mogoče avto na daljavo celo zagnati ali vanj vstopati prek aplikacije. Izgubljen ključ v gozdu torej ne bo pomenil konca sveta, če bo le kaj signala. Pod stropom je osir stikal, ki jih je mogoče izkoristiti za dodatno nameščeno opremo, na primer LED osvetlitev.

Poraba goriva je pri gospodarskih vozilih seveda pomembna stvar, ki jo je treba imeti v mislih pri nakupu. Tremor zmore veliko, a zato tudi zahteva primerno količino goriva, pri praznem testnem avtu poraba ni padla na enomestno številko. Po drugi strani pa je lahko precej gospodarnejši od že tolikokrat omenjenega Raptorja.

Ford Ranger Tremor je poseben član družine pickupov. Narejen je za izvrševanje težkih nalog, pri tem pa za ceno “le” malo nad 50 tisočakov (z DDV) ponuja marsikaj tistega, kar ima Raptor. Na nekaterih področjih celo več, zato bo stranke, ki jim je namenjen, težko razočaral.