Test: Ford Mustang Mach-E AWD Premium

28. oktobra 2022

Machovo število se odlično poda k Mustangu Mach-E, saj se zdi, da je vedno hitrejši od zvoka.

Brez hrupa motorja na notranje zgorevanje je električno gnani Ford Mustang Mach-E vedno viden, a razen zvoka pnevmatik pri višji hitrosti, neslišen. Kot, da bi vedno in povsod prehiteval zvok.

Test: Ford Mustang Mach-E AWD Premium

Vendar Ford Mustang Mach-E ne navdušuje le z igro pomena enote zvočne hitrosti, oziroma njenimi frazemi. Machova števila so namreč v vožnji še posebej stvarna, navdušujoča in predvsem prepričljiva. Izražajo huronske pospeške, izjemno vozno dinamiko in vse, kar na cestah udejanja znamka Mustang na električni način.

Povratna pot med Ljubljano in Mariborom

Toda uporabnika hitro navdušijo števili, oziroma vrednosti, ki jih ne le obljublja, marveč dosega in toliko bolj potrjuje v vsakdanjem življenju. Ko se ob tekoči, umirjeni avtocestni vožnji ob povratni poti med Ljubljano in Mariborom v idealnih vremenskih razmerah z največjo dovoljeno hitrostjo 130 km/h, na potovalnem računalniku izpiše vrednost porabe 22 kWh/100 km, je ob upoštevanju neto velikosti baterije 88 kWh, realen doseg avtomobila resnično spoštljiv.

Test: Ford Mustang Mach-E AWD Premium

Preprosta matematika

Preprosta matematika namreč pokaže, da 88 kWh deljeno z 22 kWh/100 km postreže z rezultatom približno 400 km dosega. V realnem prometu, ob upoštevanju rekuperacije električne energije ob dvakratnem spustu po Trojanskem klancu pa je doseg v bistvu še večji in znaša približno 420 kilometrov. Ker ob koncu poti v baterijah ostane še 36-odstotkov energije pomeni, da bo avtomobil brez težav tudi v najbolj zaostrenih zimskih vremenskih razmerah zmogel povratno pot po avtocesti z največjo dovoljeno hitrostjo med Mariborom in Ljubljano. Brez odrekanja udobju, le z enim polnjenjem baterije.

Baterije polnosti 36-odstotkov pa se na domači polnilnici največje moči 11 kW napolni v šestih urah in 15 minutah, tudi ob upoštevanju izgub pri polnjenju in bruto porabe 24,8 kWh/100 km. Ko se ob polnoči življenje doma popolnoma umiri, je tako do jutra povsem dovolj časa, da se po nizki tarifi za električno energijo in omrežnino baterija ponovno napolni do konca. To velja tudi za javne polnilnice, za katere v nočnem času na velja triurna časovna omejitev polnjenja.

Test: Ford Mustang Mach-E AWD Premium

Primer uporabe vozila na relaciji Kočevje Ljubljana

Ob povratni poti med Kočevjem in Ljubljano, pa na regionalni cesti v idealnih vremenskih razmerah potovalni računalnik izpiše vrednost porabe 16 kWh/100 km. Kar je bolje od tovarniško obljubljene vrednosti po standardu WLTP, saj ta znaša 18,8 kWh/100 km. V realnem prometu po slovenskih regionalnih cestah znaša tako realen doseg Mustanga Mach-E AWD z baterijo s podaljšanim dosegom več kot 570 km. Več kot 540 km, kakor obljublja tovarna po standardu WLTP. Z nekaj občutka za tekočo, neagresivno vožnjo z električnim avtomobilov, lahko zapisane vrednosti v vsakdanjem prometnem toku z malo prakse hitro doseže tudi novinec za volanom električnega avtomobila.

Test: Ford Mustang Mach-E AWD Premium

Vendar kaj vse te številke pomenijo za lastnikovo denarnico?

Koliko nas dejansko stane vožnja z vrhunskim Mustangom Mach-E s štirikolesnim pogonom, stopnjo opremljenosti premium, največje moči motorja 248 kW (337 KM) in največjim navorom 565 Nm?

Če je uporabnik discipliniran in polni avtomobil doma izključno ponoči, ko veljajo male tarife za električno energijo in omrežnino, znaša strošek energije za vožnjo ob prevladujoči avtocestni vožnji, ob oskrbi z električno energijo najugodnejšega ponudnika na trgu[1] približno 2,15 evra na 100 kilometrov vožnje in 1,75 evra na 100 kilometrov vožnje po regionalni cesti.

Če uporabnik na delovni dan prevozi približno 260 km (povratna pot med Ljubljano in Mariborom) se mu tako mesečni račun za električno energijo poveča za približno 110 evrov.

Koprčanu in Novogoričanu z delom v Ljubljani (200 km na delovni dan) za približno 85 evrov. Celjanu in Novomeščanu, ki se vsak dan vozita na delo v osrednji del države za manj kot 65 evrov.

Postojnčan in ostali oddaljeni 50 km od dela v Ljubljani ali v katerem drugem kraju, ki na dan prevozijo 100kilometrov, pa bodo ob prevladujoči avtocestni vožnji, na mesec za električno energijo segli  globje v žep za nekaj več kot 40 evrov. Uporabniki, ki na delovni dan prevozijo 50 km pa približno 20 evrov.

Test: Ford Mustang Mach-E AWD Premium

 

Ko seštejete vse stroške

Ko se sešteje vse stroške energenta za vožnjo, davčne obremenitve, vzdrževanja, domače polnilnice in vsega ostalega, kar se navezuje na vožnjo s klasičnim in električnim avtomobilom (pnevmatike in ostalo, kar je skupnega obema vrstama avtomobila ne upoštevamo) se števila Mach-E pokažejo v še boljši luči.

Cenovno primerljiv avtomobil na dizelsko gorivo bi po petih letih uporabnika, ki se vsak delovni dan vozi med Mariborom in Ljubljano stal 35 tisoč evrov več, Koprčana z delom v Ljubljani več kot 26 tisoč evrov, Novomeščana in Celjana približno 20.000 evrov in Postojnčana približno 13.000 evrov.

Tisti, ki na dan prevozili z avtomobilom največ kilometrov tako z mach-E AWD dobi vrhunski električni avtomobil z izrazito športnim značajem za 40 odstotkov manj denarja v petletni uporabi.

Test: Ford Mustang Mach-E AWD Premium

Hitre polnilnice

Pri stroških uporabe električnega avtomobila, kot je Mustang Mach-E je seveda veliko skritih pasti, še posebej pri hitri polnilni infrastrukturi.

Vendar uporabnik, ki baterije na hitri polnilni infrastrukturi le občasno dopolni do cilja poti, kjer jih lahko polnil v daljšem časovnem obdobju polni občutno ceneje, se bo vedno in povsod vozil občutno ugodneje, kot na fosilna goriva. Tudi, če bo moral za nekaj sto kilometrov poti, od več deset tisoč letno prevoženih kilometrov, plačati polnjenje baterij skorajda po astronomski ceni.

Pri tem seveda mora paziti, da na ultra hitrih polnilnicah, kjer Mustang Mach-E doseže največje moči polnjenja, avtomobil polni le do polnosti baterije 70 odstotkov in na hitrih polnilnicah DC 50 kW do 80 odstotkov. Po tem se namreč moč polnjenja zmanjša in je ob večji polnosti baterije, do 100-odstotne polnosti pametneje polniti na polnilnicah manjše moči, kjer je polnjenje občutno cenejše.

Vsekakor pa se tudi povsem prazna baterija na polnilnici AC 11 kW, to so po pravilu javne polnilnice v mestu, ki si jo v zidni izvedbi, z zadostno priključno močjo lahko uporabnik postavi tudi doma, popolnoma napolni v osmih urah, kolikor veljajo nočne male tarife za električno energijo in omrežnino.

Test: Ford Mustang Mach-E AWD Premium

Ko pa se voznik v mestu, ali na zavojev polni cesti, odloči uporabiti tehnologijo one-pedal, stopalko, ki združuje pospeševanje in pojemanje, do zaviranja, oziroma ustavljanja, pa se machova števila sestavijo v povsem novo dimenzijo vožnje.

Takrat pet metrov dolg športni terenec z veliko notranje prostornosti, dvema prtljažnikoma in izjemno stopnjo udobnosti postane posebej lahkotno vodljiv. Z veliko maso baterijskega sklopa v dnu vozila ob izjemni moči in veliki zalogi navora, pogonu na vsa kolesa, za kar skrbita do milisekund usklajeno delujoča električna motorja na posamezni osi, zgovorno pokaže zakaj je izdelan v Mustang znaku. Zakaj je po marsičem mustang, ki mu ni para.

Avtor: Željko Purgar

[1] Za izhodišče je izbrana dvoetažna enodružinska stanovanjska hiša z bivalno površino 160 m2 v osrednjem delu Slovenije, s toplotno črpalko, s povprečno letno mesečno porabo 260 kWh po veliki in 355 kWh po mali tarifi, s trifaznim priključkom moči 17 kW (3 x 25A).