Ford Transit Custom kombi Trail izvedenka

27. maja 2022

V uredništvu Siol - Avtomoto so pod drobnogled vzeli izvedenko Transit Custom kombi Trail in za vas nanizali nekaj nasvetov.

Avtor: Aleš Črnivec, Avtomoto Siol.net

Preizkusili smo Transita Custom Trail kombi z najmočnejšim 136-kilovatnim motorjem, ki ga poznamo z lanskega testa tournea custom. Da bi se dvesto kilogramov manjša masa poznala pri živahnosti, ne moremo trditi, manjša poraba goriva (0,7 l) pa je dejstvo. Sicer pa je bilo konj, zlasti pa orjaškega navora dovolj za lahkotne vozne občutke, kjerkoli smo se z dostavnikom že znašli.

Trail je in

Izzivalna maska, s katero se razkazuje tudi ranger raptor, se vidi že od daleč. V slogu Trail sta oblikovana odbijača in pragova, jeklena platišča so zamenjala črna iz litine. Sedeži so v celoti usnjeni, voznikov je vsestransko nastavljiv, tudi v ledvenem delu, po višini sedala celo dvakrat. Za boljši oprijem na slabših podlagah je vgrajen mehanski sistem za omejevanje zdrsa in porazdelitev navora.

Trikrat trije sedeži

V Transita so tudi spredaj namestili tri sedeže, tako da kombi lahko prevaža devet oseb, medtem ko gre pri tourneu za razporeditev sedežev 2 – 3 – 3. Hitro merjenje razkriva različne dimenzije, saj je voznikov prek sedala širok 52 centimetrov, sedeži druge in tretje vrste pa merijo po 50. “Kazenska” sedeža sta spredaj, ki merita vsega 40 centimetrov.

Vzdolžno in po naklonu sta nenastavljiva, vseeno pa uporabna. Pod desnim sedalom je več prostora kot samo za gasilni aparat in dvigalo (rezerva je pod prtljažnikom), del srednjega naslonjala pa se položi v ravno površino z utoroma za pijačo.

L2 dodaja 0,7 kubičnega metra v prtljažniku

Prtljažni prostor 9-sedežnega podaljšanega transita meri zajetna dva kubika. Poleg volumna je pomembna tudi nosilnost, ki po homologaciji znaša 1.262 kilogramov. To pomeni, da devet potnikov lahko naloži še okoli pol tone prtljage. Po odstranitvi sedežev druge in tretje vrste se volumen poveča skoraj do sedem kubikov oziroma 6,8, če upoštevamo volumen tovornega transita furgona L2H1.

Klima je ročna kot v Tourneu

Sploh pa ne trdimo, da so avtomatske klime bolj učinkovite. V Transitu, enako kot pri testu Tournea Customa, deluje klima odlično z ločenim uravnavanjem nad drugo vrsto sedežev. Takoj smo sicer opazili, da stekli v drsnih vratih nista pomični, kar bodo potniki na sedežih druge vrste v poletni mesecih pogrešali.

Razen predalčka z dvema vhodoma USB za ročno zavoro v srednjem in zadnjem delu kabine ni odlagalnih mest, kakršna so v Tourneu. Tako je naša hvala omejena na sprednji del, kjer je množica odlagalnih površin nad in znotraj armaturne plošče ter v vratih. Dodajamo, da sta v drugi vrsti dve sidrišči isofix in eno v tretji.

Ročna zavora kljub trem sedežem

Dobro oprijemljiv volan, odet v solidno imitacijo usnja z bolj posrednim prenosom (3,2 zavrtljaja), je položen kot pri Tourneu. Konzola s prestavno ročico je enako dvignjena, vendar močno zožena zaradi sredinskega sedeža. Ročica deluje natančno s hodi, ki so za gospodarsko vozilo presenetljivo kratki.

Kljub trem sedežem so ročico ročne zavore stisnili med vozniški in srednji sedež. Je zlahka dosegljiva, morda pa sta desni sedali prav zato malo ožji. Preglednost naprej je odlična (voznikov sedež je po višini nastavljiv kar dvakrat), kakor tudi bočna s pomočjo dvojnih ogledal in nazaj prek kamere.

Transit se vozi na komercialnih gumah (C)

Transit se kot gospodarsko vozilo pelje na komercialnih gumah z oznako 215/65 R16C. Maso 2.138 kilogramov praznega vozila, ki naloženo lahko tehta do 3.400 kilogramov, dobro prenašajo. Pretirano hrupne niso niti na avtocesti pri 130 na uro (merilnik na 134), kjer se dizelski motor vrti približno z 2.300 vrtljaji.

Zaradi mase in tršega podvozja deluje med ovinki zanesljivo kljub temu, da z višino presega širino. Morda so prav zato vgradili sistem proti prevračanju, ki (verjetno) poseže vmes, še preden bi se transit postavil na dve kolesi. Delovanje mehanskega sistema za omejevanje zdrsa smo občutili le na mokri cesti, kjer je bilo poseganje med pospeševanjem v ovinkih očitno.

Kombi je za vožnjo nezahteven

Indikator prestavljanja morda malo pretirava v varčno smer. Pri pospeševanju se prikaže takoj za 1.500 vrtljaji, med enakomerno vožnjo pa že pod 1.400 zahteva prestavo višje in nato prenaša vožnjo z manj kot 1.200 vrtljaji. Nas je kar malo zaskrbelo za motor, zato varčevalnih napotkov nismo vedno ubogali.

Sistem start stop deluje tako, kot je treba. Hočemo reči, da izklopi motor, ko voznik prestavi v prosti tek, pri čemer lahko, če želi, stopi z zavorne stopalke. Tu omenjamo še način uravnavanja višine žarometov, ker nam je všeč. Gre za skrito stikalce, ki ga je treba izbezati iz okroglega stikala za vklop luči.

Celoten članek si preberite na: Za velike družine, a kako premikati te sedeže? – siol.net