Marsikdo od nas je že doživel zastrašujoče naporno obdobje na delovnem mestu, doma ali pri študiju, ne glede na to, ali se pripravlja na dolgo pričakovani dopust, se loteva velikega projekta ali se podaja v stresno izpitno obdobje … toda predstavljajte si, da bi skušali v samo 12 tednih opraviti desetletno zahtevno delo!
Prav s tem izzivom se je med zahtevnim testiranjem, s katerim so želeli pred začetkom prodaje v začetku prihodnjega leta poustvariti učinke življenjske dobe intenzivne uporabe, soočil novi Ford E‑Transit – povsem električna različica najbolje prodajanega tovornega kombija na svetu.
Novi Fordov videoposnetek prikazuje ekstremne podnebne in vzdržljivostne preizkuse, ki so jih v Fordovih visokotehnoloških obratih v Evropi in ZDA opravili s prototipnimi različicami E-Transita, izdelanimi kot furgon in šasija s kabino.
Popolnoma električni E-Transit se je med testiranjem spoprijel z zahtevnimi zimskimi voznimi razmerami v Michiganu v ZDA, v Fordovi okoljski testni komori v Kölnu v Nemčiji pa so poustvarili ekstremno vročino, mraz in nadmorsko višino. Na poligonu Lommel v Belgiji so ga čakale še ceste z ogromnimi udarnimi jamami in grobo površino.
“Vsa naša dostavna vozila preverimo v pogojih, ki znatno presegajo vse, kar jih bo čakalo, ko jih bodo uporabljale naše stranke. Pri povsem električnem E-Transitu ni nič drugače – s preverjanjem skrajnih meja v našem nadzorovanem testnem okolju smo lahko prepričani, da bo zanesljivo služil strankam, ko bodo za svoje poslovanje uporabile povsem električno energijo.” Andrew Mottram, glavni programski inženir za E-Transita, gospodarska vozila, Ford Evropa
V Fordovem ‘pripravljalnem taboru’ za vozila
Ford je z E-Transitom opravil vrsto napornih testov, s katerimi je želel zagotoviti, da je enako vzdržljiv kot njegovi sorodni modeli z dizelskim motorjem. Pristop brez kompromisov poustvarja učinke več kot 240.000 kilometrov vožnje – ali desetletje trdega dela – za stranke, ki morajo svoje delo opraviti v najzahtevnejših razmerah.
Fordova okoljska testna komora lahko poustvari razmere od Sahare do Sibirije. Da so izboljšali delovanje in učinkovitost povsem električnega pogonskega sklopa in okolja v kabini, so inženirji z uporabo 28 reflektorjev s 4000-vatnimi žarnicami E-Transita dva tedna izpostavili več kot 40 stopinjam Celzija – bilo je bolj vroče kot v povprečni puščavi. E-Transitov akumulatorski sklop je za optimalno delovanje v ekstremnih vremenskih razmerah opremljen s tehnologijo tekočinskega hlajenja.
Kombi je moral dokazati, da lahko deluje tudi pri temperaturi -35 stopinj Celzija, kar je hladneje od običajne sibirske zime, in se popolnoma natovorjen povzpeti na nadmorsko višino 2500 metrov, kamor vodi avstrijska visokogorska cesta pod Grossglocknerjem – ena najvišjih asfaltiranih cest v Evropi.
Na Fordovem poligonu Lommel je bilo opravljenih na tisoče voženj po posebnih progah z grbinami, luknjami in tlakovci, ki so simulirale tlakovane ulice, grobe stranske ceste in zahtevne neurejene ceste z vsega sveta.
Trajnost E-Transitovega baterijskega sklopa, elektromotorja in unikatnega zadnjega vzmetenja so preizkusili z večkratno vožnjo novega modela čez blato in slano kopel ter skozi pršenje slane vode, kar je simuliralo zimske ceste in bredenje čez plitvine, prav tako pa so preizkusili odpornost sestavnih delov proti koroziji. Zanesljivost elektromotorja so preverili s 125-dnevnim neprekinjenim delovanjem.
Naelektrena Fordova vodilna vloga na področju gospodarskih vozil
Pripravljenost E-Transita za delo bodo v drugi polovici leta dodatno preverili z obsežnimi testiranji, v katerih bodo sodelovale stranke, ki zagotavljajo dostave naročenega blaga iz veleblagovnic, ponudniki javnih storitev in podjetja za dostavo na zadnjem kilometru. Ta testiranja bodo Fordu pomagala dodatno izboljšati izkušnje strank pri uporabi E-Transita, ki zagotavlja večjo produktivnost, vključno z električnim pogonskim sklopom s cenejšim vzdrževanjem, in naslednjo stopnjo tehnologije povezanega vozila.
E-Transit je del kar 30 miljard dolarjev obsežne Fordove naložbe v elektrificirana vozila do leta 2025. Ford je objavil, da bo njegova evropska paleta gospodarskih vozil do leta 2024 omogočala vožnjo 100-odstotno brez izpustov, s povsem električnim pogonom ali s priključnim hibridnim pogonom, do leta 2030 pa bosta dve tretjini prodanih gospodarskih vozil opremljeni s povsem električnim ali priključnim hibridnim pogonom.