Nov motor za Ford Focusa

24. februarja 2021

Test nove različice Ford Focus Active X z novim motorjem 1.0 EcoBoost mHEV, kar prinaša manj 'kubikov' in več moči.

Avtor besedila in fotografij: Gašper Pirman, Siol Avtomoto

Focusa smo preizkusili že v karavanski različici in s paketom opreme active, a bistvena novost je prihod novega litrskega bencinarja s tehniko blagega hibrida (mHEV). Ta ne prinaša revolucionarnih izboljšav, a ima pomembno besedo pri vsakodnevni uporabnosti – predvsem z vidika nezaznavnega delovanja sistema stop&start in daljših časov jadranja.

Oprema Active X se od preostalih različic razlikuje s serijskima strešnima nosilcema in povečanim odmikom od tal. Razlika je precejšna, Active je na sprednji osi višji za 30 milimetrov in 34 na zadnji, s tem vabi voznike, ki radi zavijejo z asfalta na malo bolj sproščeno vožnjo po grobih podlagah.

 

Nov motor za Ford Focusa
Dodatno active prinaša še pet voznih profilov, tri v zvezi z načinom vožnje in dve za ustrezen oprijem glede na vozno površino.

Opazna sta tudi bolj robustna odbijača, v praksi pridejo zelo prav zaščitne plošče dvignjenega podvozja, črne obrobe blatnikov pa poudarijo njegov terenski značaj. Dodatno active prinaša še pet voznih profilov, tri v zvezi z načinom vožnje in dve za ustrezen oprijem glede na vozno površino. Torej gre za izbiro dveh različnih značajev vozila, saj se programi “normal”, “eco” in “sport” nanašajo na urejene ceste, “slippery” in “trail” pa na manj oprijemljive površine.

 

Samo v kombinaciji z ročnim menjalnikom

Nov motor za Ford Focusa
1.0 EcoBoost mHEV so dodali 48-voltno baterijo in jermensko gnani integriran zaganjalnik/alternator. Ob spustu stopalke za plin je izražena regeneracija zavorne energije, ki polni majhno baterijo.

Glavna tema tokratnega testa bo Fordov novi litrski ecoboost motor s tehnologijo blagega hibrida. Gre za praktično enak motor kot prej, le da so mu Američani dodali 48-voltno baterijo in jermensko gnani integriran zaganjalnik/alternator. Ob spustu stopalke za plin je izražena regeneracija zavorne energije, ki polni majhno baterijo pod voznikovim sedežem.

114-kilovatni litrski trivaljnik ima na papirju veliko moči glede na prostornino motorja, v resnici ima kar sedem kilovatov več kot dvolitrski bencinski Focus izpred desetih let. Zanimivo je na voljo le z ročnim 6-stopenjskim menjalnikom, zato bodo morali ljubitelji avtomatikov iskati motorne opcije brez dodatnih elektrifikacijskih rešitev.

Širok razpon porabe goriva

Nov motor za Ford Focusa

Ko smo opravili test s karavanskim Focusom s paketom Active, vendar z 1,5-litrskim bencinskim motorjem s samodejnim menjalnikom (ki ga zdaj ni več mogoče naročiti), se je številka po koncu testa ustavila pri 7,3 litra. Pri tokratnem testu, kjer je moč motorja nekoliko višja (4 kilovate), vendar ima motor pol litra manjšo prostornino in deluje s pomočjo sistema blagega hibrida, se je povprečna poraba ustavila pri 7,0 litra.

Tako kot pri prejšnjem testu so bile razlike v načinu vožnje velike. V naseljih ob hitrosti 50 kilometrov na uro se je gibala pri štirih litrih, na regionalnih cestah pri sedmih litrih, v mestu je porabil še kakšnega pol litra manj in na avtocesti do 6,5 litra. V tovarni obljubljajo porabo med 5,5 do 6,0 litra, zato odstopanje ni preveliko, še posebej, če upoštevamo, da je v času testa večino časa deževalo, dva dni pa celo snežilo.

Celoten članek si preberite na Siol/Avtomoto strani: Nov motor za Focusa