Ford raziskuje, kako bi lahko uskladitev barve glede na različne situacije podaljšala doseg električnega vozila
Strokovnjaki trdijo, da lahko barve vplivajo na naše razpoloženje in na naše odzive, celo na to, koliko všečkov dobimo na družbenih omrežjih.
Novi električni minibus Ford Transit Smart Energy koncept uporablja ambientalno osvetlitev. Tako imajo potniki občutek toplote (z rdečo svetlobo) ali hladne svežine (z modro svetlobo). Vse to pomaga zmanjšati obremenitev klimatske naprave in vozilo s prihranjeno energijo premaga več kilometrov.
“Izpostavljenost barvam lahko na različne načine spreminja naše razpoloženje. Ta preprost primer kaže, da se potnikom zdi, da jim je topleje, če uporabimo rdečo ambientalno osvetlitev v vozilu, ali hladneje, če uporabimo modro ambientalno osvetlitev. Zmanjšanje obremenitve klimatske naprave lahko znatno poveča doseg vozila.” Lioba Müller, inženirka v ekipi za osvetlitev, oddelek za arhitekturo vozila, Ford Evropa
Za učinkovitejša električna vozila
Raziskava ameriškega Državnega laboratorija za obnovljive energije (National Renewable Energy Laboratory) je pokazala, da lahko uporaba klimatske naprave v baterijskem električnem vozilu doseg vožnje zmanjša za do 50 odstotkov. Vozila z večjo kabino, potrebujejo več energije za vzdrževanje temperature v notranjosti in zagotavljanje prijetnega občutka vsem potnikom.
Ford je testiral svoje novo konceptno vozilo z 10 sedeži v ‘vremenski tovarni’ Fordovega okoljskega preskusnega centra v Kölnu. Voznik je na zaslonu v sredinski konzoli nadziral temperaturno stanje vseh potniških sedežev. Potnike sta čakali simulaciji zimskega dneva z 0 °C in poletnega dneva s 30 °C, pri katerih so morali oceniti zaznano raven udobja na osnovi občutka prevelikega mraza ali prevelike vročine. V obeh primerih je ambientalna osvetlitev prispevala k zmanjšanju porabe energije klimatske naprave: za 3,3 odstotka pri hlajenju in 2,5 odstotka pri ogrevanju.
Transit Smart Energy koncept prinaša različne inovacije za optimalno uporabo energije in zmanjšanje temperaturnih izgub:
- šest na strehi nameščenih solarnih plošč polni 12-voltno baterijo za napajanje ogrevanja sedežev, osvetlitve kabine in vgrajene električne sistem;
- inovativni sistem za rekuperacijo toplote, ki uporablja odpadno toploto sestavnih delov pogonskega sklopa, zunanji zrak in zrak v kabini, da podaljša doseg vozila za 20 odstotkov;
- prezračevana okna z dvojno zasteklitvijo zmanjšajo mrzle stične površine in z izolacijo varujejo pred izgubami toplote;
- izolacija tal in strehe v zadnjem delu vozila dodatno zmanjša izgube toplote v kabini;
- električno pomična drsna vrata se odprejo do polovice, da zmanjšajo izgube toplote; ogrevanje, prezračevanje in ventilator klimatske naprave se samodejno izključijo, ko so vrata odprta;
- predelni element iz polikarbonata med potniškimi vrati in območjem sedežev dodatno zmanjša izgube toplote pri vstopanju in izstopanju potnikov ter ščiti potnike pred zunanjimi elementi.
Vozilo je opremljeno z ogrevanimi ploskvami in ogrevanjem sedežev, ki vsakemu potniku omogoča, da nastavi temperaturo svojega območja. Ford do konca letošnjega leta načrtuje začetek testnih voženj s konceptnim modelom Transit Smart Energy koncept.
Znamka številka 1 pri elektrificiranju gospodarskih vozil v Evropi
Raziskovalni projekt je del Fordove zaveze, da ponudi elektrificirano različico vsakega svojega modela. Ford je sporočil, da razvija povsem električno različico dostavnika Transit za Evropo, ki bo na ceste predvidoma zapeljal leta 2021. Ford je prvi proizvajalec, ki s priključno hibridno tehnologijo zagotavlja možnost vožnje brez izpustov v segmentu enotonskih dostavnikov – to omogoča inovativni novi Transit Custom Plug-In Hybrid.
Transit je že osnova za električna dostavna vozila Deutsche Post StreetScooter WORK XL, ki jih izdelujejo v Fordovi tovarni v Kölnu, kjer je tudi sedež Forda Evropa. Za boljše razumevanje prednosti, ki jih hibridna električna vozila prinašajo okolju in uporabnikom, Ford pred uvedbo na trg konec leta 2019 preskuša dostavnike Transit Custom Plug-In Hybrid v Londonu, španski Valencii in Kölnu.