Pri Fordu so prvič uporabili sodelujoče robote – cobote
Ti se sicer uporabljajo tudi za poliranje najzmogljivejše avdio-opreme, ter jih uskladili, da prefinjeno obrusijo celotno površino karoserije Ford Fieste.
Šest sodelujočih robotov oziroma cobotov izvede celotno koreografijo in v samo 35 sekundah obrusi celotno površino karoserije.
Tovrstni pomočniki niso zamenjava za zaposlene, saj lahko ti zdaj svoj čas uporabijo za bolj zapletena opravila in niso izpostavljeni naporom pri izvajanju ponavljajočih se gibov.
“Coboti lahko čutijo, če je treba močneje pritisniti, prav tako kot mi, in lahko laže dosežejo težko dostopna mesta, kot je sredina strehe,” je povedal Dennis Kuhn, glavni proizvodni inženir v lakirnici pri Fordu Evropa.
Vsi coboti so modeli UR10, najbolje prodajani coboti na svetu, izdelali pa so jih v Universal Robots. Takšne robote uporabljajo tudi v industriji avdio-opreme, da polirajo najzmogljivejše zvočnike in globokotonce. V Fordovi lakirnici so opremljeni s 3D tiskano mehko prilagodljivo plastjo med robotsko roko in brusnim papirjem, ki cobotom omogoča enako natančno in spretno delo kot s človeško roko.
Med proizvodnjo vsako Fiesta potopijo v posebno kopel, ki zagotavlja več kot desetletno zaščito pred korozijo. Po tem lahko na površini ostanejo manjši madeži, ki jih s prostim očesom sicer ne vidimo. Lahko pa jih otipamo z roko in vplivajo na končno lakiranje vozila. Zdaj je na vrsti šest cobotov, da zgladijo morebitne nedoslednosti in posesajo ves prah, ki nastane pri brušenju. Preden karoserija vozila napreduje po liniji proti nanosu temeljnega laka, jo še enkrat in dokončno preverita dva zaposlena.
Za proizvodnjo zvočnikov in avdio-opreme s pretežno ravnimi površinami zadošča en cobot. Uvedba tehnologije na pomični proizvodni liniji vozila s pestro oblikovano površino je zahtevala nov pristop.
“Nekaj tednov smo potrebovali za namestitev cobotov in njihovo programiranje, da se premikajo skladno z edinstvenimi oblinami Ford Fieste. Da je bila naloga še težja, so morali programerji upoštevati, da se vozila ves čas premikajo,” je povedal Detlev Dahl, izvršni direktor podjetja Dahl Automation. “Pri tem se je izkazala prilagodljivost cobotov, temeljito pa smo izkoristili tudi svoje bogate izkušnje, saj smo eden prvih sistemskih integratorjev s certifikatom Universal Robots. Ko coboti enkrat obvladajo gibe v koreografiji, nikoli ne zgrešijo niti koraka.”
Ford preverja možnost za uvedbo cobotov v svojih proizvodnih obratih v Valencii v Španiji in Craiovi v Romuniji. Prav tako so že uvedli druge cobote, ki so programirani za pomoč delavcem na proizvodni liniji pri zahtevnejših postopkih montaže.