Novi Mondeo Hybrid je res edinstven v svojem segmentu in zdaj navduši s še bolj prefinjeno izkušnjo bencinsko-električnega pogona.
“Ford Mondeo Hybrid s prefinjenim samodejnim menjalnikom in možnostjo tihega speljevanja nudi edinstveno vozno izkušnjo. V kombinaciji s prednostmi bencinskega motorja z nizkimi izpusti CO2 bo Hybrid po naših pričakovanjih predstavljal do 50 odstotkov prodaje,” je povedal Roelant de Waard, podpredsednik za trženje, prodajo in storitve pri Fordu Evropa. “Obenem uvajamo povsem nov dizelski pogonski sklop s tehnologijo selektivne katalitske redukcije (SCR), ki bo izpolnjeval in presegal zahteve najnovejšega emisijskega standarda Euro 6d Temp, na voljo pa bo tudi s povsem novim osemstopenjskim samodejnim menjalnikom.”
Odkar je leta 2015 na trg prišla četrta generacija tega modela, je Ford v Evropi prodal več kot 250.000 Mondeov, ki jih izdelujejo v najsodobnejši tovarni v španski Valencii.
Preizkusi ga na testni vožnji >>
Odličen slog in izdelava
Elegantne posodobitve Mondeove zunanjosti in notranjosti prispevajo k še bolj prestižni in poslovni privlačnosti modelov s štiri in petimi vrati ter karavana, obenem pa poudarijo vizualne razlike med Mondeovimi različicami Titanium, ST-Line in Vignale.
Sodobno oblikovanje novega sprednjega dela vključuje:
- izrazitejšo zgornjo masko v obliki trapeza z vizualnim učinkom večje globine, kromirano vodoravno letvijo pri različici Titanium, tehnično izrazitimi prečkami pri različici ST-Line in ekskluzivno izvedbo ‘leteči V’ v mat srebrni barvi za Vignale;
- preoblikovan spodnji del maske, ki se preliva v novi obrobi meglenk pri različicah Titanium in Vignale, pri različici ST-Line pa ga obdajata športni krilci;
- novo obliko meglenk in dnevnih luči LED;
- športen novi odbijač z izrazitejšim spodnjim zavihkom spojlerja.
Med posodobitve zadnjega dela sodijo nove zadnje luči v obliki črke C, ki jih seka mat srebrn ali kromiran element polne širine, po predhodniku pa so povzeti vitek bočni profil, ki zagotavlja ‘vizualno lahkotnost’, kupolast pokrov motornega prostora in vitko oblikovani žarometi.
Kupci Mondea imajo zdaj več možnosti, da svojemu vozilu vtisnejo osebni pečat. Na voljo so nova 17- in 18-palčna platišča iz zlitine, pri 19-palčnih platiščih iz zlitine še posebej izstopa prestižna izvedba Liquid Aluminium. Med značilnimi novimi barvami zunanjosti so za Vignale ekskluzivna modra Blue Panther, za ST-Line ekskluzivna siva Stealth in nova Urban Teal za vse različice Mondea.
Notranjost Mondea krasijo nova oblazinjenja iz blaga, nove obloge ročajev vrat in nove okrasne ‘sulice’, posebnost modelov Titanium, ST‑Line in Vignale.
Vrtljivi izbirni gumb pri modelih s Fordovim osemstopenjskim samodejnim menjalnikom sprosti dodaten prostor v sredinski konzoli, zato je tam priročno nameščen priključek USB za polnjenje mobilnih naprav ali dostop do prenosnih medijev.
Notranjost odlikuje izboljšano ujemanje med sredinsko konzolo in sestavnimi deli armaturne plošče, ki zagotavlja prestižen občutek v športno oblikovanem kokpitu.
Lahkotna vozna izkušnja
Mondeo je zdaj na voljo tudi z aktivnim tempomatom za samodejno vzdrževanje udobne razdalje do vozila pred sabo, ki ga dopolnjuje funkcija za ustavljanje in speljevanje Stop & Go.
Funkcija Stop & Go, ki dopolnjuje Fordov osemstopenjski samodejni menjalnik, omogoča, da vozilo v prometu s pogostim ustavljanjem in speljevanjem povsem ustavi ter nato samodejno spelje, če je čas ustavitve krajši od treh sekund. Če je vozilo ustavilo za več kot tri sekunde, lahko voznik spelje s pritiskom na gumb na volanu ali z nežnim pritiskom na stopalko za pospeševanje, kar izdatno poveča udobje pri vožnji s pogostim ustavljanjem in speljevanjem.
Mondeo je prvič na voljo tudi z inteligentnim omejevalnikom hitrosti, ki Fordov omejevalnik hitrosti dopolnjuje s prepoznavanjem prometnih znakov in pomaga največjo hitrost vozila prilagoditi trenutno veljavni omejitvi. Sistem uporablja na vetrobranskem steklu nameščeno kamero za spremljanje prometnih znakov in v primeru, da je zaznana omejitev hitrosti nižja od največje nastavljene hitrosti vozila, ustrezno upočasni vozilo. Ob preklicu omejitve sistem omogoča vozniku, da pospeši do nastavljene hitrosti, če ta ne presega nove omejitve, določene s prometnim znakom.
Fordov sistem za komunikacije in razvedrilo SYNC 3 vozniku Mondea omogoča upravljanje funkcij zvočnega sistema, navigacije in klimatske naprave ter povezanih pametnih telefonov z ukazi iz pogovornega jezika. Dopolnjuje ga 8-palčni barvni zaslon na dotik, ki podpira kretnje, kot sta ‘ščipanje’ in ‘poteg’ ter je združljiv z vmesnikoma Apple CarPlay in Android Auto™.
“Novi Mondeo uvaja različne funkcije za delno avtonomno vožnjo. Vsak vidik izboljšanega Mondea je zasnovan za preprostejše, bolj sproščene in še bolj navdušujoče vožnje, pa naj bo to z zmanjšanjem stresa s samodejnim sledenjem vozilu pred sabo v zgoščenem prometu ali samodejnim upoštevanjem predpisane hitrosti z inteligentnim omejevalnikom, da vozniku ne bo treba seči v žep zaradi prekoračitve,” je povedal de Waard. “Mondeo Hybrid predstavlja izjemno privlačno alternativo dizelskim pogonskim sklopom tako za upravitelje voznih parkov kot za zasebne uporabnike, ki zdaj lahko izbirajo med izvedbo s štirimi vrati in karavanom.”
Zapelji ga na testno vožnjo >>
Vsestranskost karavana, učinkovitost hibrida
Novi karavan Mondeo Hybrid izpolnjuje želje uporabnikov, ki morajo prevažati več prtljage, zagotavlja doseg in svobodo tradicionalnih motorjev z notranjim zgorevanjem in vse to dopolni z učinkovitostjo in prefinjenostjo električnega pogona.
Sistem za polnjenje akumulatorske baterije med vožnjo Mondeu Hybrid v obeh karoserijskih izvedbah – zdaj je na voljo tako s potezami kupeja s štirimi vrati in kot karavan – omogoča čisto električno vožnjo in izjemno prefinjenost s tihim zagonom, ki ju bodo uporabniki še posebej cenili v mestih in pri scenarijih s pogostim ustavljanjem in speljevanjem. Pogonski sklop odpravi skrbi glede dosega in potrebo po zunanjih virih za polnjenje akumulatorske baterije.
Da je vozna izkušnja izjemno prefinjena, zadnja generacija programske opreme za krmiljenje pogonskega sklopa Mondea Hybrid zagotavlja uglajen in linearen odziv na zahtevo po pospeševanju. Izboljšana programska oprema obenem učinkoviteje izkorišča navor motorja za varčnejšo porabo goriva in večjo zmogljivost ter z brezhibnim prilagajanjem prestavnih razmerij uporabi največji možni navor motorja pri najnižjem številu vrtljajev motorja.
Hibridni pogonski sklop razvije 187 KM in združuje posebej razviti 2,0-litrski bencinski motor z Atkinsonovim ciklom, elektromotor, generator, litij-ionsko akumulatorsko baterijo z 1,4 kWh in pri Fordu razvit samodejni menjalnik s porazdelitvijo moči, ki deluje kot brezstopenjski samodejni menjalnik.
Za polnjenje akumulatorske baterije tehnologija za regenerativno zaviranje zajame do 90 odstotkov energije zaviranja, ki bi bila sicer izgubljena, in tako prispeva k predvidenim izpustom CO2 od 96 g/km in porabi goriva od 4,2 l/100 km pri štirivratni izvedbi oziroma izpustom CO2 od 101 g/km in porabi goriva od 4,4 l/100 km pri karavanu.
Med tehnologijami, zasnovanimi v pomoč voznikom pri doseganju optimalne učinkovitosti brez žrtvovanja udobja, so tudi:
- Fordov vmesnik s pametnim merilnikom SmartGauge za nadzor porabe goriva in energije, ki s pomočjo trenerja zaviranja uporabnika spodbuja k postopnemu zaviranju za učinkovitejše polnjenje akumulatorske baterije;
- električni servovolan, klimatska naprava z električnim napajanjem, hlajenje pogonskega sklopa in podtlačni sistemi, ki znatno zmanjšajo upor motorja;
- posebej razvit sistem za uporabo toplote izpušnih plinov, ki omogoča hitrejše ogrevanje kabine.
Novi karavan Mondeo Hybrid zagotavlja 403 litre prostora za prtljago pod prekrivalom, če so zadnji sedeži nameščeni in do 1508 litrov prostora pri preklopljenih zadnjih sedežih, ravno dno pa olajša natovarjanje in raztovarjanje velikih ali zajetnih predmetov. Pod tovornim dnom je skrit dodaten prostor za shranjevanje.
Kot karavan in štirivratna limuzina je zdaj na voljo tudi Mondeo Hybrid Vignale iz vrha ponudbe.
Zmogljiv in prefinjen
Za pogon Mondea je prvič na voljo tudi Fordov napredni 2,0-litrski dizelski motor EcoBlue, ki razvije moč, navor in zmogljivost motorja z večjo delovno prostornino, obenem pa ga odlikujeta varčna poraba goriva in majhni izpusti CO2 skromnejšega motorja. 2,0-litrski motor EcoBlue je na voljo v naslednjih različicah:
- s 120 KM, predvideni izpusti CO2 od 117 g/km in poraba goriva od 4,5 l/100 km;
- s 150 PS, predvideni izpusti CO2 od 118 g/km in poraba goriva od 4,5 l/100 km;
- s 190 KM, predvideni izpusti CO2 od 130 g/km in poraba goriva od 4,9 l/100 km.
Integriran sistem polnjenja z zrcalno sliko za optimalno prezračevanje motorja, turbopolnilnik z manjšo vztrajnostjo za več navora v spodnjem območju vrtljajev ter odzivnejši in tišji visokotlačni sistem za vbrizgavanje goriva z natančnejšo oskrbo z gorivom od prejšnjih 2,0-litrskih motorjev TDCi, so prispevali svoj delež k izpolnjevanju strogih zahtev najnovejšega emisijskega standarda Euro 6d Temp. Serijski sistem za naknadno obdelavo izpušnih plinov s selektivno katalitsko redukcijo zagotavlja občutno zmanjšanje NOX.
Fordov novi osemstopenjski samodejni menjalnik – na voljo z 2,0-litrskimi motorji EcoBlue s 150 in s 190 KM – dodatno optimizira učinkovitost porabe goriva ter zagotavlja odzivno zmogljivost in uglajeno, hitro prestavljanje. Opremljen je z naslednjima funkcijama:
- Prilagodljivo načrtovanje prestavljanja, ki za optimizacijo prestavljanja oceni individualen vozni slog. Sistem prepozna naklon, ko vozilo vozi navkreber ali navzdol, in ostre ovinke ter ustrezno prilagodi točke prestavljanja za stabilnejšo, zabavnejšo in še bolj prefinjeno vozno izkušnjo.
- Prilagodljivi nadzor kakovosti prestavljanja, ki ovrednoti informacije o vozilu in okolju, da pomaga prilagoditi tlak sklopke za dosledno uglajeno prestavljanje. Tehnologija lahko uglajenost prestavljanja prilagodi voznemu slogu.
Na voljo je tudi šeststopenjski ročni menjalnik, prav tako so lahko modeli z 2,0-litrskim motorjem EcoBlue opremljeni s Fordovim inteligentnim štirikolesnim pogonom, ki stalno meri oprijem koles vozila na cestišču in lahko navor med sprednjimi in zadnjimi kolesi porazdeli do razmerja 50:50 v manj kot 20 milisekundah – dvajsetkrat hitreje, kot traja, da pomežiknemo. Tako omogoči varno vodenje in oprijem še posebej na spolzkih cestiščih.
Tudi pri prenovljenem modelu ostaja na voljo Fordov 1,5-litrski motor EcoBoost s 165 KM z izpusti CO2 od 150 g/km in porabo goriva od 6,5 l/100 km, ki deluje z vgrajenim izpušnim kolektorjem in vodnim hlajenjem pri polnjenju.