BESEDILO Primož Makuc, FOTOGRAFIJE Andraž Martinšek, Cestni-dirkac.com
Letošnje leto je pri nama končno v znamenju dostavnikov, takšnih in drugačnih. S prenovljenim Fordovim Furgonom sva se srečala že na predstavitvi na Vranskem in od takrat dalje je bila vožnja z njim ena velika želja. Mnogim nenavadno, nama pa zanimiva izkušnja, kjer raziskuješ poslovno-dostavni svet teh vozil.
Transit Connect Furgon je v prvi vrsti res namenjen manjšim podjetjem in samostojnim podjetnikom. Njegovo poslanstvo so v večji meri paketi, palete in druge drobnarije. Vse to seveda lahko pospravite v nakladalni prostor, kamor le redko posije svetloba. Zato je bil najin izziv malce drugačen, naravnan bolj družinsko, počitniško.
Pri zunanjosti v oči zagotovo hitro pade zdaj že značilen bolj dinamičen sprednji del. Te zasluge lahko pripišemo žarometom, kjer so linijo potegnili v smeri A stebrička. Ob doplačilu so lahko ti tudi ksenonski, kar je za boljšo vidljivost zelo priporočljivo. Malce manj inovativnosti je pri zadnjem delu, kjer oblikovalci čudežev žal ne morejo delati. Še vedno trdim, da bo obogatel tisti, ki se bo pri kombijevski obliki spomnil povsem drugačnega pristopa na zadnjem delu.
Notranjost je tipično “delavska”. Ima vse kar manjši podjetnik potrebuje za lokalne dostave. Mnogi se boste smejali na račun radia. Najbrž jih ne vidimo več prav veliko, vseeno pa ima tisto glavno funkcijo, ki razbremeni voznika. To je prostoročno telefoniranje. In moram priznati, da za lokalno vožnjo tudi sam ne bi izbral zmogljivejšega SYNC sistema z zaslonom na dotik.
Oba sva bila presenečena zgolj nad volanom, ki je še iz starejših Fordovih modelov. Vsi ostali modeli so si očitno prislužili nekaj boljšega, mali Transit Connect pa bo moral pojesti še malo polente. Vem, da oblika volana marsikomu ni pomembna, bi pa na ta račun lahko pridobil še nekaj točk za estetiko. Kljub temu, da testni ni opremljen s SYNC sistemom, ima res kul funkcijo – kamera za vzvratno vožnjo. Sliko projecira kar v levi del vzvratnega ogledala! Nad tem sem bil enostavno navdušen.
Zadnji tovorni del je primeren za vožnjo palet, paketov, omar, vzmetnic, praktično vsega kar ti srce poželi. Na voljo je tudi podaljšana verzija, kjer pridobite še več prostora. Tla tovorna prostora imajo protizdrsno podlago, kar pripomore k večji varnosti tovora ob nenadnem zaviranju ali vožnji skozi ovinke. Mi smo sicer vanj naložili kar vse, kar se potrebuje za piknik. Miza, stoli, žar in še druge malenkosti so brez težav našle svoje mesto v Transitu.
Prvič sva imela na testu Fordov model z novim EcoBlue dizelskim motorjem. Ta s prostornino 1,5 litra razvije 120 konjskih moči. Na račun varčnega motorja s porabo okrog 5,5 litrov/100km bo denarnica zelo hvaležna. Ohranili so tudi Fordovo čvrsto podvozje. V primerjavi s konkurenti se Transit Connect bolje spopada z ovinkasto cesto in tako so pridobili točke pri bolj dinamičnih voznikih.
Ne čudi me, da si je Transit Connect pred kratkim zaslužil laskavi naslov Dostavno vozilo leta 2019. Pri tej znamki se nagrade v letošnjem letu kar vrstijo in lahko rečem, da zasluženo. Upam, da si bodo tudi manjša dostavna vozila zaslužila prenove, kot so jo bili deležni ostali njihovi modeli.
Preizkusi ga na testni vožnji >>
Vir: Cestni-drikac.com