BESEDILO in FOTO: Matej Kačič, Finance.si
Ford Focus Active bo z robustnostjo, večjim odmikom od tal in stabilnim oprijemom na spolzkem terenu v dobro voljo spravil predvsem tiste družine, ki rade naredijo korak več kot druge.
Športni terenci in križanci so gotovo najbolj »vroča roba« v avtomobilskem svetu, a vsem ne zlezejo pod kožo. Med njihove hibe lahko štejemo pomanjkanje prostornosti, slabše vozne lastnosti in večjo porabo goriva, a kaj, če ste v družini navdušeni avanturisti, pohodniki ali smučarji!Pri Fordu so zavohali priložnost in z novim Focusom ponudili tudi vmesno in predvsem cenejšo modelsko linijo Active, ki popiha na dušo priložnostnim pustolovcem.
Več kot le kompromis
Focus Active ponuja dober kompromis med križancem in običajnim avtomobilom. Na zunaj se malce avanturistično obarvani Focus v petvratni ali testni karavanski različici hitro loči od običajnega, saj ga prepoznate po bolj robustnih oblikovalskih potezah: plastičnih obrobah, drugačni maski in odbijačih, srebrnih dodatkih ter posebnih platiščih.
A ne gre zgolj za šminko. Da malce terensko obarvani Focus zmore več kot običajni, pokaže z večjo oddaljenostjo od tal (spredaj 30, zadaj 34 milimetrov), drugače nastavljeno podvozje z neodvisnim zadnjim vzmetenjem pa v praksi zagotovi boljšo terensko prehodnost oziroma udobnejšo vožnjo prek večjih neravnin.
To seveda ni dovolj, da Focus Active, opremljen le s prednjim pogonom, ne bi obtičal že na prvi oviri. Poleg tega, da je dodobra dvignjen od tal, ponuja izbiro med petimi programi vožnje – običajnim Eco, Normal in Sport so inženirji dodali še Slippery (spolzko) in Trail (makadam). Zgolj s pritiskom na gumb med prednjima sedežema Focus kar dobro spremeni svoj umirjeni karakter, s pomočjo elektronike pa se skoraj v slogu klenih športnih terencev spoprime z mokrimi, zasneženimi ali peščenimi potmi.
Navidezno robusten ponuja poceni rešitev
Focus Active je na voljo s tremi turbobencinskimi motorji EcoBoost z močjo od 92 kW (125 KM) do 134 kW (182 KM) ter z dvema EcoBlue turbodizloma z močjo 88 kW (120 KM) oziroma 110 kW (150 KM).
Cenovno je uvrščen med opremi Titanium in Titanium Business oziroma ST-Line. Vstopni petvratni model z EcoBoost motorjem 1,0 z 92 kW (125 konjskimi močmi) in šeststopenjskim ročnim menjalnikom tako stane 21.220 evrov – karavan je za 640 evrov dražji –, mi pa smo preizkusili karavana z vrha ponudbe z 2,0-litrskim turbodizlom s 110 kW (150 konji) in osemstopenjskim samodejnim menjalnikom z vrtljivim izbirnikom prestav.
Zmagovalna kombinacija
Kombinacija na 4,67 metra se hitro izkaže za zmagovalno, saj v paketu dobimo v vseh razmerah zmogljiv (9,1 sekunde za pospešek do 100 kilometrov na uro, 206 kilometrov na uro je končna hitrost), z navorom radodaren (370 newtonmetrov med dva tisoč in 2.500 vrtljaji) in varčen motor (6,3 litra na 100 kilometrov) ter odličen samodejni menjalnik. Prestavlja mehko in nezaznavno, z lahkotnostjo in udobjem se izkaže tako v mestu kot na odprtih cestah, idealen partner pa je menjalnik tudi takrat, ko zmanjkuje oprijema pod kolesi.
Spolzke klančine, zasneženo cestišče, pesek in blaten kolovoz smo lažje premagali tudi z vklopom enega izmed dveh dodatnih voznih profilov, ki prilagodita delovanje sistema ESP, odzivnost stopalke za plin, natančnost volana in prestavljanje ter kljub samo prednjemu pogonu zgledno preprečujeta, da bi z družino obstali tam, kjer si ne želimo. Poceni, a učinkovita rešitev.
Zgledno opremljen in pripravljen na marsikaj
Robustni Focus ob tem ponuja tisto, kar običajni in tega ni malo – pa naj gre za prostornost na 2,7 metra medosne razdalje (v prtljažnik gre 575 oziroma 1.620 litrov), sodobne tehnologije, varnost ali opremo. Ne glede na pozicijo sedenja ima tako dovolj prostora za glave, ramena in noge petih potnikov.
Kabina je sodobna, urejena in v primerjavi s klasično nekoliko ozaljšana, za razvedrilo in povezljivost z mobilniki skrbi napredni multimedijski sistem Sync3, v opremi so lahko prilagodljivi LED-žarometi, radarski tempomat, vrhunski zvok B & O in pomočnik pri parkiranju, v Focusa pa je vgrajena še kopica tehnologij za olajšanje vožnje – tudi sistem za preprečevanje naleta z zaznavanjem pešcev in kolesarjev ter opozorilo na prečni promet.
Prava protiutež SUV
Focus Active v karavanski različici ne glede na opremljenost precej očitno nagovarja aktivne družine, ki se ne vozijo zgolj po asfaltiranih poteh, a so jim klasični križanci oziroma športni terenci preveliki oziroma predragi. Če ste razmeroma zahteven kupec, imate v žepu okoli 30 tisočakov, v vaši družini pa vikendi in dopust le redko minejo brez blatnih čevljev ali športne opreme, potem je Focus Active gotovo vreden razmisleka.
Poišči svojega na PrvaIzbira.si >>
Zapelji ga na testni vožnji >>
Vir: Finance.si