Laskavi naziv Slovenski avto leta tokrat nosi Ford Focus, ki je najprej prepričal bralce, gledalce in poslušalce sodelujočih medijev, da so ga uvrstili v finale, nato pa je v finalnem izboru kot najboljše vozilo med finalisti prepričal še vseh devet medijskih uredništev. Zbrali smo nekaj izjav avtomobilskih novinarjev o velikem zmagovalcu.
Letos je pri izboru za Slovenski avto leta sodelovalo devet uredništev, in sicer Avto magazin, Delo/Slovenske novice, Dnevnik/Nedeljski dnevnik, Evo magazin, Komotar minuta, Motorevija/AMZS, Siol, Val 202/Avtomobilnost in Večer. Prav vsi sodelujoči mediji so največ, šest točk, podelili Fordu Focusu, ki je s tem dosegel še en mejnik, saj tako suverene zmage s toliko točkami v 27-letni zgodovini izbora še ni bilo.
Novinarjih vseh sodelujočih uredništev priznavajo, da je bila izbira med finalisti težka in da gre v vseh petih primerih za izredna vozila, vendar pa si je Focus brez dvoma prislužil laskavi naziv.
Siol: Focus že od prve generacije v ospredje potiska odlične vozne lastnosti, vendar je v dvajsetih letih odrasel in v ospredje potisnil še družinsko uporabnost ter raznoliko izbiro številnih izvedenk. Poleg večkrat nagrajenih trivaljnih motorjev iz družine EcoBoost se slovenski kupec lahko odloča med običajno opremljenimi Focusi, terensko obarvanim Active, športno naravnanim ST-Line, prestižnim Vignale in tudi karavansko različico. Ne smemo pozabiti niti na varnost. Focus v osnovni opremi ponuja kar nekaj asistenčnih sistemov, številni pa so na voljo za doplačilo.
Avto-magazin: “Čisto vse redakcije so Focusu podelile največje število točk, seveda tudi pri Avto-magazinu, in tudi znotraj naše redakcije smo mu vsi podelili največje število točk, torej res zelo zelo zaslužena zmaga Focusa.” – Dušan Lukič
Komotar Minuta: Letošnji izbor oziroma nabor finalistov je bil izreden. Niti en od finalistov nima resnih pomanjkljivosti, kakorkoli jih obrneš, so izredno dobri avtomobili, napredni, tako v tehnološkem smislu kot pri voznih lastnostih. Zato je bilo letos točke težko razporediti. Ampak ko pridemo do zmagovalca pa mislim da ni dileme. Mislim, da je bilo prvič v zgodovini izbora SAL tako, da so vsa uredništva brez izjemen 6 točk, prvo mesto dale enemu avtomobilu. Da smo bili vsi složni. Ford, čestitam, vaš avto leta si je ta naslov brez kančka dvoma zaslužil.” – Ciril Komotar
Motorevija: “Ne gre skrivati dejstva, da se Ford Focus med vsemi finalisti najbolje znajde med ovinki, je avto po meri dinamičnega voznika, kar so poudarili tudi pri novi generaciji. Le-tej so dodali tudi zelo dinamično in živahno obliko, ima zelo široko paleto motorjev in karoserijskih različic, gre pa tudi za pravega veterana izbora za slovenski avto leta.” – Jure Gregorčič in Blaž Poženel
Evo magazin: “Tukaj ne rabim preveč na dolgo in široko pojasnjevat, kaj je na kolege in name naredilo tak vtis, vsekakor pa predvsem prepričljivo podvozje, komunikativen krmilni mehanizem. In seveda vodljivost avtomobila, ki je vsekakor njegova prva odlika. In s tem ne mislim le lege, pač pa tudi predvidljivost, pa nastavitev vzmetenja in blaženja ter geometrije, ki omogoča tudi voljnost prednje osi in možnost poigravanja z zadkom. Seveda pa je Focus prepričljiv tudi kot celota, z udobjem, prostornostjo, asistenčnimi sistemi in ponudbo motorjev in menjalnikov.” – Matjaž Korošak
Na izboru so avtomobilski novinarji finaliste ocenjevali po naslednjih merilih: oblika avtomobila, vozne zmogljivosti in lastnosti, funkcionalnost, gospodarnost, varnost, cenovna umestitev in primernost za slovenski avtomobilski trg.
Boštjan Hribovšek, direktor marketinga pri slovenskem uvozniku Forda, podjetju Summit Motors Ljubljana, je po zmagi povedal, da so predvsem navdušeni, saj je to že tretji naziv Slovenski avto leta, ki ga je osvojil Ford Focus. “Naslov je predvsem velika obveznost, da kakovosti avtomobila, ki so jih dobro ocenili bralci in novinarji, prenesejo tudi v prodajne rezultate,” je dejal. In kakšno težo ima naslov avta leta? “Je predvsem pokazatelj, da imamo izredno kakovosten izdelek in da poleg strokovnih medijev to prepoznajo tudi uporabniki,” je dodal.