BESEDILO in FOTO Blaž Kondža, objavljeno v Slovenskih novicah, 22. 1. 2019, stran 22., © Delo 2019
Američani se pogosteje in raje kot Evropejci odločajo za poltovornjake, tudi za vsakdanjo rabo. A ker nove generacije poltovornjakov, kakršen je tudi Fordov Ranger, postajajo čedalje bolj civilizirane, se zanje odločajo tudi tisti, ki so jim takšni avtomobili všeč. Oranžna različica Wildtrak, ki smo jo preizkusili, gotovo spada v to skupino. Njena uporabnost pa je brez dvoma bolj opazna na podeželju, kjer se brez težav spremeni v delovnega konja.
Ford Ranger Wildtrak z močnim 3,2-litrskim dizelskim motorjem stane z akcijskim popustom od 35.280 evrov; osnovna različica XL z dvojno kabino, 2,2-litrskim dizelskim štirivaljnikom in pogonom 4 x 4 pa je na voljo že za 25.240 evrov.
Terenske zmogljivosti
Štirikolesni pogon, 230 mm odmika od tal in možnost bredenja čez vodo do globine 80 cm so le nekatere terenske sposobnosti Rangerja četrte generacije. Z robustnim elektronsko nadzorovanim preklopom lahko voznik z gumbom na sredinski konzoli kar med vožnjo prestavlja med pogonom 4 x 2 in 4 x 4 z višjo stopnjo prenosa. Za večji navor pri manjši hitrosti ali dodatno zaviranje pri spuščanju izberemo pogon 4 x 4 z manjšim prenosom, elektronska zapora zadnjega diferenciala, ki se aktivira s posebnim stikalom, pa pomaga izboljšati prenos moči v najzahtevnejših razmerah.
Podatki o vozilu:
Ford Ranger Wildtrak 3.2 TDCi 4×4
Moč motorja: 147 kW
Poraba goriva na testu (l/100 km): 9,0 l dizla
Dimenzija kesona: 1613 x 1560 mm
Cena testnega vozila (brez popustov): 43.510 evrov
Zapelji ga na testno vožnjo >
Izdatna vlečna moč
Ti terenski pripomočki omogočajo tudi vleko do 3500 kg težke prikolice in izjemno nosilnost, ki znaša do 1260 kg. Za tovor je pri Rangerju z dvojno kabino na voljo več kot 1,5 metra dolg keson, ki je bil pri testnem avtomobilu pokrit z doplačljivim aluminijastim rolojem, na katerega upravljanje se je bilo treba privaditi. Dodajmo, da rolo ni 100-odstotno vodotesen. Seveda pa obstajajo na trgu različne možnosti nadgradnje kesona – nekatere Fordove, druge od neodvisnih proizvajalcev. Zaradi robustnosti in velike nosilnosti za blaženje na zadnji osi skrbijo listnate vzmeti. Te v primeru, ko avtomobil ni obremenjen s tovorom, med vožnjo prispevajo k občutku, kot da avtomobil »poskakuje«.
Funkcijo prtljažnika opravlja dober meter in pol dolg keson, ki je bil pri testnem avtomobilu pokrit z rolojem.
Močan šestvaljnik
Pod mogočnim motornim pokrovom se skriva 3,2-litrski dizelski petvaljnik s 147 kilovati največje moči, ki bo zadovoljil še tako zahtevne voznike. Nas je presenetila za tako velik in težak avtomobil zelo ugodna poraba, ki je bila na testu okoli 9 litrov na 100 prevoženih kilometrov – če smo vozili po regionalnih cestah, je padla celo na dobrega 7,5 litra, na avtocesti pa zrasla tudi na več kot 10, četudi so Fordovi inženirji opravili odlično nalogo pri aerodinamiki. V dvokolesnem režimu pogona se moč petvaljnika prenaša na zadnji kolesni par, menjalnik pa je klasični 6-stopenjski samodejni z zelo gladkim prestavljanjem.
Limuzinsko udobje
Naj vas robustni videz ne zavede, saj potniška kabina postreže z vsem udobjem limuzin. To še posebej drži, če izberemo katero od bogateje opremljenih različic. Za najdražjo raven opreme Wildtrak lahko rečemo, da ima vse, kar poznajo razkošne limuzine: dvopodročno klimatsko napravo, usnjene sedeže, nastavljive s pomočjo elektrike in ogrevane, aktivni tempomat, vzvratno kamero, navigacijski sistem, multimedijsko napravo in še kaj bi se našlo v notranjosti. Instrumentna plošča testnega vozila je bila kombinacija analognega merilnika hitrosti in dveh prikazovalnikov, pri katerih smo lahko izbirali, kaj naj prikazujejo.
Notranjost z ničimer ne kaže, da sedimo za krmilom poltovornjaka, tudi zadnji del kabine je prostoren.
Več o Rangerju >
Vir: Slovenske novice, 22. 1. 2019, stran 22., © Delo 2019