Bencinar, ki izpolni marsikatere želje
Tek bencinskega motorja je kljub trem valjem miren, med vožnjo je zelo tih, marsikoga navduši renčeč in za trivaljnike značilen zvok pri višjih vrtljajih, stroj je hkrati odziven in dovolj zmogljiv v vseh režimih vožnje. Pospeški so zgledni (10 sekund do stotice), končna hitrost pa znaša 200 kilometrov na uro.
Najmočnejši litrski bencinski agregat ob tem odlično sodeluje s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, pohvaliti gre navor (170 newtonmetrov med 1.400 in 4.500 vrtljaji), kar je dovolj za udobno vožnjo, pri prehitevanjih pa je zaradi luknje v navoru pri najnižjih vrtljajih treba odločneje pohoditi stopalko za plin. V praksi se Ecoboost sicer lahko vozi podobno kot dizel, v zelo nizkih vrtljajih, ko obratomer kaže le nekaj čez tisoč vrtljajev. Ovinke in strmejše vzpone Ecoboost brez težav premaguje v tretji in celo četrti prestavi, v tem primeru pa je še za odtenek lahkotnejši dizel.
Ni več požrešen, dovolj ima šest litrov
Ob tem nas je prijetno presenetila tudi poraba goriva, ki je znašala 6,4 litra na sto prevoženih kilometrov, občutno pa začne naraščati pri prehitevanjih, vožnji v klanec in od hitrosti sto kilometrov na uro, čeprav je šesta prestava namenjena prav avtocesti.
K splošno ugodni porabi goriva in zmanjšanju izpustov pa v Focusu pripomore sistem za izklop valja, ki je novost v panogi. En valj se tako izklopi, ko je potreba po navoru, denimo na avtocesti, manjša, ko se poveča, denimo ob prehitevanju ali vožnji v klanec, izklopljen valj začne delovati s polno močjo. V praksi vse skupaj deluje hipno in nezaznavno.
Ni pomembno, kateri motor, Focus v vožnji navduši
Srednji turbodizel v ponudbi vzpenjanje premaguje lahkotno, z minimalnimi vrtljaji, poseganja po ročici menjalnika pa je zaradi več navora (300 newtonmetrov) še manj kot pri bencinarju. Vožnja v klance je udobnejša in lahkotnejša, odlično se izkaže tudi v mestu in med prehitevanji, saj je velik del navora na voljo že pod 1.500 vrtljaji, s polnimi pljuči pa zadiha pri navoru od 1.750 vrtljajev navzgor.
Tudi dizel je vse prej kot ovira med dvema semaforjema ali na »autobahnu«, saj z mesta do stotice pospeši v desetih sekundah ter doseže končno hitrost 196 kilometrov na uro. Obiski na črpalkah so še redkejši kot pri bencinarju, saj 880-kilovatni (120-konjski) dizel v povprečju na sto kilometrov poti zahteva le okoli pet litrov nafte.
Enako kot pri bencinarju je treba tudi pri motorju Ecoblue pohvaliti hitro in natančno delovanje prestavne ročice, ki je lahko zgled marsikateremu tekmecu.
Manj navduši robatost oziroma glasnost motorja, ki se izrazi tudi v šesti prestavi oziroma nad 2.500 vrtljaji. Bencinar je v tem pogledu skoraj neslišen tudi pri hitrostih do 130 kilometrov na uro. Oba motorja imata v genih zapisano tudi pravšnjo mero športnosti, sploh dizel preseneča z odzivnostjo, ko pohodimo stopalko za plin. Prestave ročnega menjalnika so dovolj kratke, da je vožnja po ozkih in vijugastih cestah za družinski avtomobil lahko zelo športna, vihravost pa jima dovoljuje tudi odlično podvozje.
Vprašanje nakupne cene in stroškov goriva
Pogled na cenik pokaže, da je Ecoboost v srednji opremski, a vseeno zelo bogati različici Titanium Business za skoraj dva tisočaka cenejši od enako opremljenega dizelskega brata oziroma da je za prvega treba odšteti 21.630 evrov, za drugega pa 23.530.
Razlika ni prav zanemarljiva, na črpalki vam ob trenutni ceni bencinskega goriva okoli 1,22 evra za liter in povprečni porabi 6,4 litra to zadostuje za dobrih 24 tisoč kilometrov poti. Povprečen Slovenec jih toliko prevozi v letu in pol do dveh in za takšne je nakup turbobencinarja še kako smiseln. Kdor se vozi več, predvsem po avtocestah, bo cenil varčnost dizla, pri vzpenjanju in mestni vožnji pa mu bo ugajala tudi nekaj večja zaloga navora in s tem manj poseganja po prestavni ročici.
Dizel porabi manj, a ni za vsakogar
Dizel v praksi porabi kak liter manj, a če večinoma vozite relacijsko ali pa so vaše poti v povprečju kratke, je naše priporočilo trivaljni turbobencinski motor. Vožnja je precej tišja, udobnejša, tudi poraba je ugodna in boste zlahka shajali s šestimi litri na sto prevoženih kilometrov. Bencinski motor se tudi hitreje ogreje na delovno temperaturo, kar je dolgoročno prijaznejše za manjšo obrabo materiala, v hladnih dneh tudi prej začne delovati gretje notranjosti. Dizel na drugi strani je kralj avtocest oziroma daljših poti, kdor letno naredi 20 tisoč kilometrov in več ter se veliko ne vozi na kratke razdalje, naj brez skrbi poseže po njem.
Vir: Avto.Finance.si