Pravi Evropejec

31. maja 2018

Novi Ford EcoSport

BESEDILO Matija Janežič, FOTO Ford

Ford pri tem povsem suvereno nastopa s svojim EcoSportom, ki ni le okreten in živahen v mestu, ampak po novem spada med ‘resnejše’ predstavnike tega razreda, ki so lahko opremljeni tudi s solidnim štirikolesnim pogonom.

Ford EcoSport je v Evropo leta 2014 prišel iz Brazilije in postal prava uspešnica, saj jih je na evropske ceste od tedaj zapeljalo več kot 166 tisoč, lani je njegova prodaja doživljala kar 40-odstotno rast. Lansko jesen je prišel na vrsto za temeljito prenovo, ki je bila pravi skok naprej, saj EcoSporta ni le uskladila s sodobnimi pričakovanji voznikov in čedalje številčnejšimi tekmeci, ampak je med drugim dobil štirikolesni pogon, ki je še bolj razširil njegove sposobnosti. Omenimo še, da je s prenovo končno postal tudi res evropski avtomobil, saj ga Ford po novem izdeluje v svoji na novo pridobljeni tovarni, nekdanjem Oltcitu v romunskem mestu Craiova, v katero je med posodobitvijo vložil 200 milijonov evrov.

Najprej se posvetimo tistemu, kar je najbolj vidno očem, obliki. EcoSport, ki so mu nekateri do zdaj očitali oblikovno neizrazitost, se je s prenovo povsem uskladil s Fordovimi drugimi evropskimi modeli, pri čemer imamo v mislih predvsem večjega križanca Forda Kugo, s katerim sta si oblikovno po novem povsem blizu. EcoSport je na sprednjem delu, kjer izstopa velika trapezoidna maska hladilnika, dobil tudi nove oglate luči v LED-tehniki in prav tako oglate meglenke. Z zadka je izginilo nadomestno kolo, oblikovna posebnost, ki je bila dediščina južnoameriškega porekla, s čimer je postalo do uporabnikov bolj prijazno tudi odpiranje prtljažnika. Streha, strešni stebrički in vzvratna ogledala so zdaj lahko v kontrastni barvi glede na ostanek avtomobila, ki je na voljo v kar 12 barvah, nova je oblika 17- in 18-palčnih lahkih platišč, krepko prenovo pa je doživela tudi notranjost.

Pravi Evropejec

Zdaj je vozniku in potnikom na voljo infozabavni sistem Sync3 z osempalčnim (20-centimetrskim), na dotik občutljivim zaslonom (ki je namenjen tudi kameri za vzvratno vožnjo) in sistemoma Apple CarPlay in Android Auto. Eco¬Sport je dobil tudi vrhunski avdiosistem B&O Play, ki ga sestavlja kar deset zvočnikov, med drugim ‘subwoofer’ v prtljažniku in srednjetonski zvočnik na sredini armaturne plošče. Sistem je kalibriran na EcoSportovo potniško kabino, nadzoruje ga najnovejši ojačevalnik z digitalnim procesiranjem zvoka, ki zagotavlja, da glasbo optimalno slišijo prav vsi potniki. Novost je štiripalčni LCD-zaslon med merilniki, prenovljeni EcoSport je dobil tudi povečano paleto varnostnih in udobnostnih elektronskih sistemov. Seznam je zelo dolg, a omenimo predvsem opozarjanje pred objekti v mrtvem kotu in serijski sistem za preprečitev prevračanja, ki vozniku pomaga tako, da zaviranje in navor motorja prilagodi situaciji. Povečalo se je tudi število varnostnih mehov.

Še en velik plus prenovljenega EcoSporta: prtljažnik s 334 litri prostornine ima dvojno nastavljivo dno, ki je izdelano iz posebnega satovja in zdrži obremenitev kar 300 kilogramov. Tako lahko v EcoSportu vozite velike, težke predmete ali pa dno malo dvignete in pod njim dobite odlično skrivališče za torbo s prenosnikom ali žensko torbico.

Kot smo povedali na začetku, bo EcoSport na voljo tudi s Fordovim inteligentnim štirikolesnim pogonom, ki samodejno razporeja navor motorja med vsa štiri kolesa (do razmerja 50 : 50 in v manj kot 20 milisekundah) in tako skrbi za boljši oprijem ter bolj samozavestno vožnjo. Na voljo bo v kombinaciji z novim turbodizelskim motorjem z oznako EcoBlue, ki ima 1,5 litra prostornine in zmore zdravih 92 kilovatov (torej 125 ‘konjev’), ob tem se ne odlikuje le z izjemno nizko porabo goriva, temveč tudi z mirnim tekom in odlično zvočno izolacijo. Fordovi inženirji so mu dodali še povsem nov šeststopenjski ročni menjalnik s hitrimi in gladkimi gibi prestavne ročice.

S tem dizelskim motorjem bo EcoSport na voljo sredi leta, tudi štirikolesni pogon bo na voljo konec leta, že zdaj si je mogoče nov šeststopenjski ročni menjalnik omisliti v kombinaciji s šibkejšim, 100-’konjskim’ dizelskim motorjem, ki se pohvali z le 4,1-litrsko porabo goriva.

Poleg tega je prenovljeni EcoSport na voljo s 125- in 140-’konjsko’ različico litrskega bencinskega trivaljnika EcoBoost, sredi leta bo dobil še 100-’konjsko’ verzijo. Še pomembnejše: srednji bencinski motor je mogoče kombinira¬ti s samodejnim menjalnikom, zaradi česar je Fordov mali SUV še privlačnejši v vsakodnevni gneči na naših cestah.