Domača predvsem v ovinkih

22. maja 2018

Nova Ford Fiesta ST - za vse, ki uživate v ovinkih in vas ni strah izzivov.

Nova Ford Fiesta ST prvič v zgodovini ponuja mehansko delno zaporo diferenciala. Da so inženirji ideje z veliko žlico zajemali z dirk, dokazujejo še druge tehnične sladice, ki – to zagotavljamo – sploh ne redijo. Prej nasprotno, vabijo k športu in mišicam.

Domača predvsem v ovinkih

Šport je v genih tega novinca, zato ni tre­ba daleč ali globoko kopati, da dosežete tehnike z dirkaškim pedigrejem. Te imajo dve glavni nalogi: zagotoviti poskočnost in nasmejati dinamičnega voznika. Zgolj 1,5-litrski trivaljnik EcoBoost zagotavlja kar 200 ‘konjev’, startni program omogoča odličen pospešek, pod­vozje pa po zaslugi patentiranih rešitev (vektorsko usmerjene sile pri vzmeteh) kar vabi v ovinke, saj je volanski sistem vrhunski in vožnja zato natančna.

Klasična mehanska delna zapora diferenciala pri­znane znamke Quaife kot dodatna oprema po­skrbi za učinkovit prenos navora na podlago, izbira voznega programa (normalni, športni in dirkališče) pa omogoča, da se majhni mestni družinski avto­mobil spremeni v dirkalnik. Samo z izbiro programa namreč vplivate na delovanje motorja, volanskega sistema in elektronska pomagala (stabilnostni sistem), ki mucka spremenijo v leva. Ali obratno, nedeljski dirkalnik čez teden namreč prav krotko uboga, ko dame vozijo svoje otroke v vrtec.

Domača predvsem v ovinkih

Zakaj so Fiesti ST tretje generacije namenili le tri valje, čeprav za njihovo telovadbo poskrbi tur­bopuhalo? Zato, ker kljub 200 ‘konjem’ zagota­vlja nižjo maso in porabo, ki naj bi bila 11 odstot­kov nižja kot pri prejšnji Fiesti ST200. Motor se zelo rad zavrti do 6.000 vrtljajev, največ navora (290 Nm!) pa zagotavlja med 1.600 in 4.000 vrtljaji. Od 0 do 100 kilometrov na uro pospeši v 6,5 sekunde, največja hitrost pa znaša kar 232 kilometrov na uro.

Še kdo misli, da je trivaljnik podhranjen? Pa še nekaj besed o zvoku: v voz­nem programu Sport in Track Mode se ventil, ki je v bistvu mehanska aktivna regulacijska prepreka, povsem odpre, da Fiesta ST zarohni in preglasi voznikovo navdušeno vriskanje.

Pod 17-palčnimi (ali v dodatni ponudbi celo 18-palčnimi) aluminijastimi platišči se skrivajo 278-milimetrski dodatno hlajeni koluti spredaj in 253-milimetrski koluti zadaj, v notranjosti pa v se­rijski opremi najdete školjkaste sedeže, športni vo­lanski obroč in SYNC 3, ki deluje prek 6,5-palčne­ga osrednjega zaslona.

Torej, avtomobil zanjo in zanj, vselej pa najraje v ovinkih.

Spoznajte Fiestino športno zgodovino >

Prispevek je bil objavljen v reviji Ford Magazine pomlad 2018 >

Prelistaj aktualno številko revije Ford Magazine >