17 Jul.

1. Ford Performance dan

BESEDILO Matjaž Korošak, FOTO Ciril Komotar, EVO

Zabavno je lahko tudi hitro, a hitro mora biti varno. Pod tem sloganom je potekal prvi Ford Performance dan za ljubitelje (varne) vozne zabave. In kar je še bolje: takšne priložnosti za ljubitelje dinamične vožnje bodo zdaj stalnica. Večkrat na leto.

Več kot tisoč izpolnjenih prijavnic za sodelovanje na prvem Ford Performance dnevu je prispelo v rekordnem času. Že za prvega v seriji dogodkov, ki so namenjeni navdušencem in zapriseženim ljubiteljem (varne) vozne zabave, užitkom v vožnji in seveda Fordovim športnim modelom, je bilo zanimanja ogromno. Toda ker je bilo v zahtevnem programu na voljo le 20 mest, je moral neprijetno delo opraviti računalnik – izžrebati je moral prejemnike tako imenovane Zlate karte. Srečneže torej, ki so se lahko konec maja udeležili tečaja dinamične vožnje in driftanja na poligonu v Ljubečni. Hkrati pa so med prijavljenimi izžrebali še 40 ljubiteljev dinamične vožnje, ki so dobili neke vrste tolažilno nagrado – in to kakšno: hitri krog na sovozniškem sedežu.

Nekaterim je s pomočjo žreba na marčevskem avtomobilskem salonu v Ljubljani (in malce sreče) uspelo tisto soboto na poligonu v Ljubečni združiti koristno s prijetnim in se ob tem še česa praktičnega naučiti. Spet drugi so ‘le’ sedli na sovozniški sedež in pustili, da jim adrenalin preplavil žile, ko sta jim izkušena reli voznika, oba tudi nekdanja državna prvaka, Tomaž Kaučič in Mitja Klemenčič, ter Jurij Tepeš, najhitrejši skakalec na smučeh, demonstrirali vozne lastnosti in zmogljivosti novega Focusa RS.

Srečnih 20 izžrebancev pa je čakal posebno vznemirljiv dan – dopoldan (ali popoldan) v družbi z dvema najbolj izstopajočima in najhitrejšima serijskima avtomobilom iz Fordove flote: s Focusom RS, duhovnim naslednikom kultnega Escorta Coswortha, ki je pisal zgodovino relija, in Fordovim Mustangom. Ta je legenda sam po sebi in velja za najbolje prodajan športni avtomobil na zemeljski obli!

In medtem, ko se je najsrečnejša deseterica resno pripravljala za hitre kroge na poligonu (s teorijo in prakso dinamične vožnje vred), je 40 preostalih nagrajencev spoznavalo sapo jemajoče zmogljivosti Focusa RS na ‘vročem’ sovozniškem sedežu s Kaučičem, Tepešem in Klemenčičem. Trojica si je na veselje vseh za hitri krog dala duška. Največ zanimanja je bilo za vožnjo s hitrim in vselej nasmejanim Fordovim ambasadorjem Jurijem Tepešem, ki je za vsakogar našel čas. Očarani so bili tudi tisti, ki sicer veljajo za previdnejše voznike: »Če sem odkrit, me je hitrost prijetno presenetila, ker sem bolj umirjen voznik, ki se drži omejitev. Najbolj mi je bilo všeč, da sem imel možnost spoznati Jurija Tepeša,« je dejal eden od udeležencev.

Niti nenavadna majska vročina ni odvrnila imetnikov Zlate karte, da se ne bi po končanih šolskih osnovah sproščeno (in vendar varno) zabavali za volanom na poligonu in se navidezni lahkotnosti navkljub na vajah naučili tudi praktičnih potez in trikov, kar jim bo vsekakor prišlo prav še med vsakodnevno vožnjo, kjer sposobnost hitre in pravilne reakcije pomeni tudi razliko med varno vožnjo in zvito pločevino.

S štirimi vajami so spoznavali vrhunske vozne lastnosti Focusa RS in Mustanga, ob tem pa marljivo pilili svoje vozniško znanje skozi več ponovitev. Pri prvi vaji, ki je kombinacija tako imenovanega losovega testa in nadzorovanega ustavljanja, so tečajniki vadili izogibanje oviri pri veliki hitrosti, miren prehod in nadzorovano ustavljanje. Pri drugi vaji sta jih presenetili hidravlična rampa, ki je zahrbtno spodnesla zadek na mokri podlagi, in vodna ovira za njo, ki jo je bilo treba obvoziti. In to z obema modeloma, ki lahko vozniku ponudita zvrhano mero užitka – zato pa zahtevata tudi spoštovanje in osredotočenost. In prav to so spoznavali voznice in vozniki – kje je meja, kako jo začutiti in kako obvladati avtomobil – predvsem takrat, ko drsi. Zato je bila tretja vaja nadzorovanega drsenja ali driftanja z Mustangovim zadnjim pogonom in zabavnim Petrom Adamom, nekdanjim državnim prvakom v gorsko hitrostnem avtomobilizmu, za marsikoga vrhunec dneva.

Nadzorovano drseti, medtem ko pred voznikom grmi petlitrski osemvaljnik, katerega brutalni navor neusmiljeno vrti zadnja kolesa v prazno in trga ter smodi gume, je mnoge pustil odprtih ust. Ali kot je povedal Jože Robežnik, eden od voznikov, ki so preizkusili oba modela: »Kdaj v življenju še imate možnost voziti Mustanga, in to po poligonu z ne-nevarnimi ovirami? In kdaj v življenju imate možnost driftati z Mustangom 5.0 na poligonu?! Mislim, da ni nič boljšega!« Podobno odkrit je bil tudi Tomaž Močnik: »Najbolj mi je bilo všeč driftanje z Mustangom, pa tudi losov test ovir je bil zanimiv, saj je bil poudarek na vodljivosti vozila in varni vožnji čez ovire.«

Večina pa je tako ali tako čakala na veliki finale – hitri krog po progi, speljani po poligonu z nekaj zahtevnimi (in hitrimi) zavoji, šikano in prevojem … Po številnih ponovitvah vaj, drsenju, izogibanju oviri, hidravlični rampi, izogibanju namišljenim losom … je bil hitri krog kot nekakšen zaključni izpit obvladovanja in nadzorovanja obeh športni¬kov, kot nekakšen pokaži, kaj znaš oziroma česa si se naučil. Drzno in dovolj spretno, hitro, predvsem pa z nasmehom od ušesa do ušesa, so vsi ‘tečajniki’ za Tomažem Kaučičem in pod budnim očesom inštruktorjev odpeljali svoje kroge. In to pošteno, kot bi rekli, kar je bilo mogoče videti po drsenju, hrumenju motorjev in obrabljenih pnevmatikah. In zadovoljnih obrazih vseh, ki so končali tečaj dinamične vožnje s Fordovimi športnimi modeli. Ti so prepričali vse, mnoge očarali, nekatere celo presenetili. »Znamke Ford prej nisem dobro poznal. Ampak sedaj lahko trdim, da so zelo dobri avtomobili,« je po dogodku odkrito dejal Luka Smolič. In ne, hitri avtomobili niso očarali le moškega spola. »Driftanje, hitrost in adrenalin so ostali v spominu. Z veseljem bi ponovila,« je z nasmehom dejala tudi Manica Špringer.

In ko se je v poznem popoldnevu bel dim izpod koles že mešal z dimom izpod žara, kjer so se pripravljali slastni burgerji, in je glasba iz zvočni¬kov skoraj preglasila oddaljeno grmenje Mustangovega petvaljnika ter rezek zvok Focusovega štirivaljnika, so nasmejani udeleženci za polnimi mizami izmenjavali svoje občutke za volanom, si ogledovali posnetke, se smejali svojim napa¬kam, primerjali svoje začasne tatuje Mustanga in predvsem v en glas spraševali: »Kdaj spet?«

Brez skrbi, dogodki Ford Performance, kjer bo znova mogoče videti in preizkusiti najboljše Fordove športne modele, sesti za volan najhitrejših ter v praksi izkusiti, kar zmorejo – v nadzorovanih okoliščinah, seveda – so že v pripravi. Za več podrobnosti, najave dogodkov in prijave nanje spremljajte FordPerformance.si, ki je namenjena predvsem tistim, ki želite izvedeti več o vznemirljivem svetu Fordovih športnih modelov in dirkaških dosežkih.

Prispevek je bil objavljen v reviji Ford Magazine poletje 2017 >

Prelistaj aktualno številko revije Ford Magazine >