Avtor: Miha Merljak
Za začetek razlaga vseh stopenj asistenčnih sistemov: Stopnja 2 avtonomne vožnje, ki smo jo preizkušali v Fordovem dostavniku, pomeni vožnjo z asistenčnimi sistemi. Stopnja 3 je prva stopnja avtonomne vožnje, kar pomeni, da se znajo vozila na avtocesti že sama odločati glede vseh vozniških manevrov, predvsem pa so to vozila, ki že prevzamejo vso odgovornost. Poznamo še stopnjo 4, ko nam ni treba več sedeti v vozilu, smo zunaj in se avto sam odpelje na parkirno mesto, se zaklene in te, ko ga pokličete, pobere na dogovorjenem mestu. Stopnja 5 pa pomeni tehnologijo povsem avtonomnih vozil, v katerih je volan odveč.

Od opeke do pameti
Osnova vsega je tempomat, ki ga po navadi aktiviramo s stikalom na volanu. Če nastavimo na avtocesti hitrost 130 km/h, se pelje s to hitrostjo, ne glede na to, kaj se zgodi. Po domače “opeka na stopalki za plin”. Če k osnovnemu tempomatu dodamo malo pameti, dobimo aktivni tempomat, ki s pomočjo radarja meri razdaljo do vozila spredaj in ohranja varnostno razdaljo, ki jo nastavimo. Če zavira avto spredaj, zavira tudi naše vozilo. Naslednja stopnja nadgrajuje funkcionalnost v zastojih. Ko se avto pred nami ustavi, se ustavi tudi naš avtomobil in samodejno spelje, ko spelje tudi avto pred nami. V katalogih ta sistem pogosto označujejo kot aktivni tempomat s funkcijo “stop & go”. V primeru Fordovega dostavnika pa je dodane še več pameti. Ko se spremeni omejitev hitrost na cesti, to avtomobil prepozna in samodejno prilagodi hitrost novi omejitvi. Potem imamo še inteligentni tempomat, ki se prilagaja tudi sami konfiguraciji ceste.

Vozilo sistem ohranja na voznem pasu
Vse našteto je tehnologija, kjer nam ni treba uporabljati nog. Kaj pa rok? V osnovi imamo sistem “lane assist”, ki preprečuje, da bi zleteli s ceste. Vozilo ima senzorje, ki vidijo, kdaj zapeljemo čez črto na cesti. Ko zazna, da zapeljemo čez črto, samodejno poseže v volanski mehanizem in obrne volan ter obdrži vozilo na voznem pasu. Izboljšava tega sistema je centriranje, se pravi, da sistem vozilo ohranja na sredini voznega pasu. Kamera na vetrobranskem steklu ves čas gleda na sredino ceste in stalno popravlja volan, da vozilo ohranja na sredini voznega pasu.
Seveda še enkrat opozarjamo, da je za vožnjo še vedno odgovoren voznik. Zato mora imeti še vedno roke na volanu in nogo na zavori.