Avtor: Grega Prebil, Žurnal24.si

V uredništvu Žurnal24 so pod drobnogled vzeli Ford Kugo PHEV – priključni hibrid. Ta velja za enega najbolj priljubljenih priključnih hibridov v Evropi. Zaradi ugodnega razmerja med ceno in vrednostjo je postala zelo zanimiva izbira za vse, ki na dan v poprečju prevozijo do 60 kilometrov poti. To je vsaj v Sloveniji velika večina voznikov, predvsem dnevnih migrantov, ki se iz okoliških mest vozijo na delo v Ljubljano. Pogoj je, da imate doma zunanjo električno vtičnico, na kateri lahko čez noč počasi polnite baterijo vozila.
Priključni hibridi po podatkih analitske hiše JATO Dynamics v letu 2025 doživljajo razcvet. Vzrok so emisije CO2, na drugi strani pa tudi napredek tehnologije in predvsem sprejemljivejše cene, ki so se približale cenam bencinskih in dizelskih modelov. Preizkusili smo evropskega kralja med priključnimi hibridi – Ford Kugo, ki je bil med leti 2021 in 2023 najbolje prodajan priključni hibrid v Evropi, lani je zasedel 2. mesto.
Priljubljenost priključnih hibridov narašča
Več moči in navora, manjša poraba goriva kar 31 odstotkov je letos zrasla prodaja priključnih hibridov Evropi. Največ med vsemi pogoni. Avtomobilskim znamkam je zaradi strožjih emisijskih standardov in v povezavi s tem visokih denarnih kaznih za presežke CO2 v velikem interesu prodajati vozila z nizkimi emisijami. Z vsakim prodanim električnim vozilom ali priključnim hibridom zbijajo denarne kazni za vsak prodani bencinski in dizelski avto. Klasični hibridi dosegajo tudi petkrat večje emisije, razkorak z bencinskimi modeli je še veliko večji. Zato so tovarne prodajalcem v Evropi omogočile, da priključne hibride ponudijo po veliko bolj sprejemljivih cenah kot v preteklosti. Še pred nekaj leti je bila lahko razlika med podobno zmogljivim bencinskim in priključno-hibridnim modelom 10.000 evrov in več. V tem primeru je bil ekonomski izračun, da bi razliko v začetni ceni nadoknadili s poceni električno energijo, negativen.

Priključni hibridi ponujajo veliko moč. Tu sodelujeta električni in zmogljiv bencinski motor, kar prinaša bolj dinamično vožnjo, boljše pospeške in več užitka za volanom. Hkrati pa je priključno-hibridna tehnologija v kombinaciji z večjimi baterijami napredovala. Tovrstna vozila so tudi vsakodnevno bolj uporabna – beri: zmorejo veliko več vožnje zgolj na elektriko. Ob veliki moči pa obljubljajo na prvi pogled “čudežno nizko porabo goriva”.
Idealna izibra
Idealen za dnevne migrante, še bolj zanimiv je lahko PHEV za vse tiste, ki vsak dan na avtocesti vozite na krajših razdaljah ali pa tiste, ki vam na avtocesto sploh ni treba zapeljati in na dan prevozite do 60 kilometrov dnevnih poti (vse na električen pogon).
Več na: https://www.zurnal24.si/avto/ford-kuga-test-alternative-na-mesec-bi-za-gorivo-privarceval-vec-kot-70-evrov-442000 – www.zurnal24.si