Se splača zmenjati bencinsko blago hibridno Ford Pumo za električno Pumo Gen-E?

08. oktobra 2025

Se splača zmenjati bencinsko blago hibridno Ford Pumo za električno Pumo Gen-E?

Avtor: Gregor Prebil, www.žurnal24.si, september 2025

Avtomobilistični novinar Gregor Prebil je v dvotedenskem testu preveril, ali se v vsakdanjem življenju bolj izplača voziti električno Ford Pumo Gen-E ali klasično blago-hibridno Pumo z bencinskim motorjem. Trenutno sta ceni obeh različic s subvencijo skoraj izravnani, zato so dobljeni rezultati še toliko bolj pomembni.

Verjamemo, da ste si to vprašanje zastavili tudi vi, zato kar preverimo, kakšna so njegova spoznanja.

Izhodišče: 15.000 prevoženih km na leto. Večino voženj, več kot 90 odstotkov, naredimo v mestu in primestni vožnji, s hitrostmi med 30 in 90 km/h. Večino izletov konec tedna opravimo v Sloveniji.

Več električne moči za primerljivo ceno

Električna Puma Gen-E

Baterija: 43 kWh (neto), največja moč polnjenja 100 kW.

Elektromotor: 124 kW (168 KM), pogon na sprednji kolesi.

Uradni doseg: do 376 km (WLTP), v mestu celo do 523 km.

Testna poraba: 12–13 kWh/100 km, kar pomeni izjemno učinkovitost.

Strošek domačega polnjenja (300 km): okoli 10 €, če polnimo ponoči po nizki tarifi.

Na avtocesti pri 130 km/h poraba naraste na 19 kWh/100 km, realni doseg znaša okoli 250 km.

Električna Puma Gen-E je bistveno zmogljivejša. Enako, kot pri hibridni, je, da imata obe pogon na prednji kolesni par. Pri električni pumi je menjalnik 1-stopenjski, elektromotor pa zmore 124 kW moči (168 KM). Ob bateriji z neto kapaciteto 43 kWh Ford obljublja doseg do 376 kilometrov (kombinirana vožnja), v mestu pa celo 523 kilometrov. Glede na majhno baterijo je to izjemen doseg. Predvsem zaradi nizke porabe energije, ki je po zagotovilih Forda v teoriji le 13,1 kWh na 100 kilometrov.

Se splača zmenjati bencinsko blago hibridno Ford Pumo za električno Pumo Gen-E?
Letni prihranek pri vožnji s Ford Pumo Gen-E znaša vsaj 800 € (pri prevoženih 15.000 km/leto).

Hibridna Puma MHEV

Motor: 1.0 EcoBoost, moč 92 kW (125 KM).

Povprečna poraba: 5,9 l/100 km na 100 prevoženih kilometrov. To pri 15.000 prevoženih kilometrih (885 litrov bencina na leto) in trenutni ceni 95-oktanskega bencina, pomeni 1277 evrov za gorivo. Vstopna blago hibridna puma s samodejnim menjalnikom in litrskim trivaljnim bencinskim motorjem moči 92 kW (125 KM) stane 24.530 evrov.

Se splača zmenjati bencinsko blago hibridno Ford Pumo za električno Pumo Gen-E?
Če večino voženj opravite v Sloveniji in imate možnost domačega polnjenja, se električna Puma Gen-E definitivno splača.

Primerjava cen in stroškov

Cena električne Pume Gen-E znaša z državno subvencijo (7.200 €): 24.982 €.

Čez palec smo izračunali, da bi na mesec v najslabšem primeru z dvema izletoma konec tedna in za 1.500 prevoženih kilometrov, z domačim polnjenjem in kratkočasnem hitrem polnjenju ob daljših poteh, porabili za okoli 50 evrov energije. To je okoli 80 evrov manj kot nas stane vožnja s hibridno pumo.

Letni prihranek:

Letni prihranek pri vožnji tako znaša okoli 800 €.

Pozimi se poraba lahko poveča za 30 %, a prihranek ostane občuten.

Polnjenje Pume Gen-E

Najcenejša možnost polnjena je doma (3,6 kW).

Ko ste na daljši poti znaša strošek za 200 km na hitri polnilnici (Ionity, Petrol 30–80 % v 20 minutah), okoli 25 €.

Se splača zmenjati bencinsko blago hibridno Ford Pumo za električno Pumo Gen-E?

Zaključek

Električna Ford Puma Gen-E se v praksi izkaže kot zelo učinkovit, tih in ekonomičen avto za mestno in primestno vožnjo.

Če večino voženj opravite v Sloveniji in imate možnost domačega polnjenja, se električna Puma Gen-E definitivno splača.

Bolj podrobne informacije pa si preberite v celotnem članku: Ali se električna Ford Puma z 7200 € subvencije splača? – Žurnal24