Avtorica: Martina Kermavner Kolman, RTV Slovenija MMC, oddaja Avtomobilnost
S Fordovo električno Pumo Gen-E sem se z družino odpravila na morje. Predtem sem že slišala “srhljivke” uporabnikov električnih avtomobilov na Hrvaškem. Dejala sem si, da bo jeseni gotovo drugače in električne polnilnice ne bodo polno zasedene. Tudi meni, kot neizkušeni uporabnici električnih avtomobilov, ni šlo vse gladko.
Na poti sem spremljala aplikacije o prostih polnilnicah. Zgodilo se je, da je bila ena zasedena, druga pa ni delala. In tega mi aplikacija na pametnem telefonu ni znala pokazati. Na Hrvaškem tudi ni ravno veliko električnih polnilnic. Zato sem se odločila, da bom baterijo električnega vozila polnila v hotelu. Tam so imeli polnilnico. Vendar pa sem tudi po prihodu v hotel odlašala in si dejala, da bom polnila zvečer v mestu.
Polnjenje v hotelu je drago
Ni mi preostalo drugega, kot da se po večerji z vozilom odpravim v hotel in vozilo polnim tam. A glej ga zlomka, cena za polnjenje je bila 50 evrov. To je fiksna cena za polnjenje. Ni pomembno, koliko energije napolniš. Vsaka šola nekaj stane. Za 32 kWh sem plačala 1,56 evra na kWh, kar je trikrat dražje od bencina.
Sem pa imela avtomobil zjutraj napolnjen za 302 kilometra vožnje brez skrbi. Sama sem živahen voznik, rada prehitim počasno vozilo in tudi na avtocesti vozim 130 km/h. Avtomobil mi je sicer svetoval vožnjo s hitrostjo 110 km/h v ekonomičnem načinu. Nisem se pustila prepričati, 130 km/h mora biti hitrost na avtocesti. Kljub vsemu sem bila prijetno presenečena nad ugodno porabo. 13 kWh na 100 kilometrov je ob napolnjenem prtljažniku in štirih ljudeh v kabini zelo ugoden rezultat.
Celoten prispevek: Z električnim avtomobilom na morje, vsaka šola nekaj stane – RTV SLO