Kljub vsemu prelomnemu dogajanju in tehničnemu napredku so tudi danes naše oči tiste, ki nas najmočneje in hitro navdušijo za določen avtomobil. Dober primer je novi Ford Explorer, za katerega mi je velika večina zunanjih opazovalcev najprej dejala, da je zelo lep. naj vas na pot popelje Luka Gregorič, novinar oddaje :
Estetika ni pomembna le na zunaj. To nam sporočate bralci, ko pograjate neestetsko umeščene zaslone, ki štrlijo nad zgornjo linijo armature. Ford ponuja rešitev, saj lahko zaslon premikamo gor in dol. Moram priznati, da sem zaslon kar hitro pomaknil v zgornji položaj in ga tam pustil. Razlog je v našem vidnem polju. Ko želim, da me na neznani poti vodijo Googlovi zemljevidi, jih moram čim bolj enostavno spremljati. S čim manj pogledovanja s cestišča. Neprestano pogledovanje navzdol vsekakor med vožnjo ni sprejemljivo.
Sorodnik VW ID.4, a so občutki v fordu drugačni
Novega Explorerja družijo močne vezi z evropskim Volkswagnom. Soroden je modelu ID.4, a Ford je vseeno izbral precej samosvojo pot, kar se vidi predvsem v notranjosti. Poleg omenjenega zaslona je precej drugačna tudi zasnova sredinske konzole, ki prinaša celo precej premijskih občutkov in na splošno lahko počutje v potniški kabini odločno pohvalimo. Všeč mi je mehko oblazinjenje, pa tudi velik nabor odlagalnih mest. Morda bi se lahko pri Fordu izognili le volanskim gumbom na dotik, ki sem jih prevečkrat pritisnil ponesreči in pomotoma vključil gretje volana.
Explorer je družinski avtomobil, zato pričakujemo, da se na zadnji klopi udobno potuje. Zadaj je res veliko prostora tako po višini kot za kolena. Okna so dovolj velika, po zaslugi steklene strehe, ki se ob sončnem vremenu samodejno zatemni, pa je kabina tudi precej svetla. V prtljažnem prostoru je 470 litrov uporabne prostornine. Dobro je, da lahko vrata odpremo z brco pod zadnji odbijač, mesto za polnilni kabel pa boste našli pod tem prtljažnim dnom.
Dva elektromotorja omogočata veliko moči
Explorer je kot električni avtomobil zelo močan in učinkovit. Dva zmogljiva elektromotorja prinašata 250 kW moči in štirikolesni pogon, ki je v avtomobilih te vrste izjemno pomemben in dobrodošel. S tem ima sistem proti zdrsu koles precej manj dela, vožnja pa je tako precej bolj preprosta in predvidljiva. Pri mešanem ciklu boste lahko z njim prevozili precej več kot 400 kilometrov. Sploh če bodo temperature prijazne do električnih avtomobilov. Sam sem večinoma vozil s povprečno porabo okoli 18 kilovatnih ur na 100 kilometrov, v nekoliko toplejšem vremenu pa lahko prihranite še malo več in morda z enim polnjenjem pogledate že proti petstotici.
Explorer ponuja nadpovprečno hitro polnjenje. Polni se z največ 185 kW moči, kar pomeni, da me je na hitri polnilnici kar malo “živciral”. Vsakič se je namreč napolnil prej, kot mi je uspelo kaj narediti na prenosnem računalniku. V povprečju sem čakal pol ure, preden sem nadaljeval pot. Zmogljiv pogon, ki zelo dobro “butne”, ko odločno pohodimo stopalko za pospeševanje, dopolnjuje tudi zelo prepričljivo podvozje. To ni zelo trdo in neudobno, a vseeno dovolj dobro deluje v zavojih, da skupaj s čvrstim krmiljenjem nudi zelo dobro povratno informacijo vozniku.
Celoten članek preberite tukaj: Ford explorer je vsestranski družinski električni avtomobil – RTV SLO