Ford Mustang GTD je izpolnil obljubo

13. decembra 2024

Mustang GTD je izpolnil obljubo, da bo na Nürburgringu dosegel čas pod sedmimi minutami, saj je krog 20,76-kilometrskega ‘zelenega pekla’ s 73 ovinki prevozil v 6:57,685

Znamenita nemška steza Nordschleife na Nürburgringu je zlati standard za razvoj športnih avtomobilov. Ford Mustang GTD modelnega leta 2025 je prvi avtomobil te ameriške znamke, ki je krog prevozil v manj kot sedmih minutah.


Dirk Müller, voznik ekipe Multimatic Motorsports, je z Mustangom GTD z 815 KM prevozil krog na progi, ki ji pravijo ‘zeleni pekel’, z uradno potrjenim časom 6:57:685. To je peti najhitrejši čas serijskega športnega avtomobila po uradnih zapisih dirkališča v Nürburgringu, Mustang GTD pa je šele šesto vozilo v tem razredu, ki se mu je uspelo spustiti pod mejo sedmih minut.

Doseženi čas je uresničil cilj, ki ga je ob predstavitvi Mustanga GTD avgusta 2023 postavil izvršni direktor Jim Farley.


“Ekipa, ki stoji za Mustangom GTD, je uporabila vse, kar smo se naučili v desetletjih na dirkališčih, in zasnovala Mustanga, ki se lahko kosa z najboljšimi superavtomobili na svetu,” je povedal Jim Farley, Fordov predsednik in izvršni direktor. “Ponosni smo, da smo prvi ameriški avtomobilski proizvajalec z avtomobilom, ki lahko Nürburgring prevozi v manj kot sedmih minutah, a še nismo zadovoljni. Vemo, da lahko z Mustangom GTD znatno izboljšamo doseženi čas. Vrnili se bomo.”

Uspeh Mustanga GTD na stezi v Nürburgringu

Je rezultat dela majhne, predane ekipe inženirjev in oblikovalcev, ki so dve leti neutrudno delali, da bi dirkalnik Mustang GT3 nadgradili v prvi superšportni Mustang v zgodovini. Ford je njihova prizadevanja pred bitko s časom v Nürburgringu zabeležil v 13-minutnem dokumentarnem filmu The Road To The Ring, ki opisuje izziv, dramo in vznemirjenje pri razvoju dirkalnika Mustang GTD.

Mustang GTD predstavlja vrhunec Mustangove zmogljivosti in gradi na izkušnjah, pridobljenih s programoma Ford Performance Motorsports in Multimatic Motorsports Mustang GT3, zlasti glede aerodinamike in nastavitev za steze, kot je Nürburgring. Za Mustanga GTD ne veljajo pravila in predpisi dirkanja v prvenstvu GT3, ki prepovedujejo večino tehnologij, s katerimi je možno krog na Nürburgringu prevoziti v manj kot sedmih minutah.

To vključuje karbonsko-keramične zavore, aktivno aerodinamiko, tlačni polnilnik (supercharger) in polaktivno vzmetenje. Karoserija iz ogljikovih vlaken je znana iz dirk v prvenstvu GT3, in čeprav je bil Mustang GTD, ki je prevozil krog v manj kot sedmih minutah, v celoti serijski, je vseboval varnostno opremo za avtomobilske dirke, ki jo predpisuje dirkališče v Nürburgringu. Ta vključuje tekmovalni sedež s pettočkovnim varnostnim pasom in varnostno kletko.