Takšno je življenje z električnim avtomobilom

05. julija 2024

Gašper je 1 mesec dni preživel z Mustangom Mach-E in se podal na misijo, da sebi in drugim dokaže, da se da z nekaj prilagoditvami pravzaprav čisto lepo shajati z električnim avtom.. No, na koncu je ugotovil, da je bil ta preskok celo lažji, kot si je sprva predstavljal.

Povzeto po: Živeti z električnim avtom, Avtomobilizem.com

Kljub temu, da je Gašper zagovornik večpogonske prihodnosti, se je v električnih avtomobilih počutil zelo domače. Električna vozila imajo svoje prednosti, kot so neslišna vožnja, odličen izkoristek prostora ter številne napredne funkcije v sklopu namenskih aplikacij. Na drugi strani pa pravi, da omejen in manj predvidljiv doseg še vedno straši potencialne uporabnike.

Gašper je v enem mesecu opravil 28 voženj. Nekatere so bile kratke, spet druge so bile daljše od več sto kilometrov. Po skupno prevoženih 1.087 kilometrih se je povprečna poraba energije ustavila pri 21 kilovatnih urah na 100 prevoženih kilometrov. Takšna poraba je precej spodobna, pa vendar bi bila lahko še nižja, če bi na avtocesti porabil manj energije.

Razlike v porabi so očitne – predvsem med mestno in avtocestno vožnjo. Poraba je pri hitrosti 100 kilometrov na uro še spodobna, nad to mejo pa je preveč potratna, ocenjuje Gašper. Najvišjo hitrost polnjenja je zabeležil pri 125 kilovatih, kar je pomenilo, da bo baterija napolnjena v približno 45 minutah. Cene polnjenja se na hitrih in AC polnilnicah razlikujejo, kljub temu pa se je znesek hitro povzpel na 10 evrov.

Takšno je življenje z električnim avtomobilom

Po enem tednu se je navadil

S polnjenjem se ni preveč obremenjeval, ker je imel polnilno kartico in je zato večinoma polnil na hitrih in javnih plačljivih polnilnicah. Tako kot to počne ponavadi, čeprav ima doma možnost polnjenja z 11 kilovati.

Baterija se je napolnila relativno hitro – v približno 45 minutah, kar ga je zelo veselilo. Z Mustangom Mach-E se je razumel vsak dan bolje, spoznaval njegove prednosti in omejitve.. Enkrat pa je po končani rekreaciji s svojim prijateljem, ki je po poklicu elektrotehnik, debatiral o svoji izkušnji z električnim vozilom. Ta pa mu je rekel: “Pa ti veš, da noben lastnik električnega avtomobila tega ne uporablja tako kot ti? Razvajen si s Petrolovo kartico. Vsi polnimo doma in ponoči, ker je to poceni in edino smiselno. Strošek je s tem minimalen, še posebej, če imaš svojo sončno elektrarno. In tukaj so ključne prednosti električnega avtomobila v primerjavi s klasičnim, ker se strošek na prevožen kilometer bistveno zniža. Avtomobil polni, ko si doma! Če nimaš elektrarne, ga polni čez noč. Vsak jutranji štart začni s polno baterijo in jo potem dnevno samo dopolnjuj, saj jo praktično nikoli ne boš v celoti izpraznil. No, razen ko boš šel na daljšo pot.”

To mu je seveda dalo misliti – ugotovil je, da je hitro polnjenje priporočljivo le v nujnih primerih..

Več o Gašperjevem doživljanju življenja z električnim avtomobilom lahko preberete TUKAJ.


Ali ste vedeli, da ima Mustang Mach-E na voljo baterijo s standardnim ali podaljšanim dosegom? Doseg lahko tako znaša do 600 kilometrov, kar zadošča za večino vsakodnevnih opravkov.

Spoznajte Mustanga Mach-E še danes. Zapeljite se na test ali pa izberite svojega iz zaloge.