Avtor: Uroš Modlic
Že prvi občutek, ko se usedem v udobne, a športno oblikovane sedeže, še bolj podžge mojo strast do rallyja. Strast do vožnje po zavitih cestah, ki čakajo, da se z njim spopadejo najboljši vozniki rallyja na svetu, na katere se pred rallyjem odpravim tudi jaz, da najdem najboljše lokacije za čimbolj atraktivne fotografije. In svoje iskanje začnem na Platku, hitrostni preizkušnji nad Grobnikom, kjer se ne morem upreti in kar takoj s priročnim gumbom na volanu Focusa aktiviram športni način vožnje.
Užitki na kvadrat!
Oh, kakšen užitek – že sam zvok, ko pohodiš stopalko za plin, ki v športnem načinu postane še bolj odzivna, te kar vabi k dinamični vožnji z nasmehom na obrazu. Ki postane še večji, ko se cesta iz razmeroma ozke, skozi gozd zavite ceste, odpre na hitrejši ter širši del preizkušnje s pogledom na Jadransko morje. Kjer tudi najdem idealno lokacijo za letošnji rally, da ujamem WRC dirkalnike nad Kvarnerskim zalivom. Seveda lokacijo izkoristim za kratek postanek in nekaj fotografij zelene zveri.
280 »konjskih« moči pod pokrovom 2,3 litrskega bencinskega motorja razigrano galopira naprej, medtem ko jaz uživam v vožnji. Ne zmoti naju niti dež, ko z izklopljenim športnim načinom prav lepo nadaljujeva pot proti Zagrebu. Čeprav je avto športno naravnan, je tudi nadvse udoben. Presenetil me je že ob odhodu od doma, ko sem vse svoje stvari, ki jih potrebujem za celotedensko delo na rallyju za svetovno prvenstvo, uspel spraviti v velik 375 litrski prtljažnik.
Privablja poglede
Focus ST s svojo zeleno barvo privablja poglede, kjerkoli se pojavi. Tudi v Zagrebu, hrvaški prestolnici, se marsikdo obrne za njim, a na štartu rallyja se seveda pozornost preusmeri na WRC dirkalnike, kjer je v Fordovi ekipi M-Sport WRT vedno med kandidati za visoko končno uvrstitev v letošnji sezoni tudi Ott Tanak skupaj s sovoznikom Martinom Jarveojem. V letošnji sezoni sta že osvojila zmago na snežnem rallyju po Švedskem. Ponovno sta bila skozi celoten konec tedna s Ford Pumo razreda Rally 1 med najhitrejšimi in hrvaško preizkušnjo končala na 2. mestu.
Tudi jaz sem jima uspešno sledil s pomočjo Focusa, ju lovil v objektiv na hitrostnih preizkušnjah in pošiljal fotografije v svet. Tako, kot imajo dirkači na rallyju dirko s časom, tako jo imamo tudi rally fotografi, ko moramo fotografije čimprej oddati, dokler so še vroče. In še preden pa lahko to naredimo, je pomembno, da smo na pravem mestu ob pravem času, za kar sta pomembna tako hitrosti kot zanesljivosti. In ko se prižge zelena luč, moraš biti pripravljen. Na štart. In če imaš poseben program za štart, kot ga je imel moj Focus ST na WRC Croatia rallyju, je to še toliko lažje.
Zleze pod kožo
Po enotedenskem ustvarjanju fotografij, spremljanja najboljših voznikov rallyja na svetu in druženju s Ford Focusom ST, moram iskreno priznati, da mi je kar zlezel pod kožo. Užitki na cesti, športni program in zvočna kulisa dinamične vožnje. Še najbolj pa me je navdušila njegova zelena barva. Predvsem skozi oko fotografa in objektiv fotoaprata – nadvse privlačen ter fotogeničen dirkalnik. No, avto mislim.