Prispel je povsem novi Ford Ranger Raptor, ki ga odlikuje še višja raven in utira pot vznemirljivi novi generaciji vodilnega pickupa na evropskem trgu.3
Ranger Raptor druge generacije, ki je bil ustvarjen za prevlado v puščavi in obvladovanje gora, dviguje letvico terenskih zmogljivosti in uteleša pametnejši, čvrstejši in zmogljivejši značaj vsake nove generacije Rangerja.
Navdušenci nad Rangerjem imajo poseben razlog za praznovanje, saj je povsem novi Ranger Raptor prva nova različica Rangerja, ki je na voljo v Evropi, proizvodnja je že v polnem teku in prvi kupci že prejemajo svoja naročena vozila.
Povsem novi Ranger Raptor, ki so ga razvili v oddelku Ford Performance, je vrhunska športna izvedba najnovejšega Forda Rangerja. S pametnejšo tehnologijo, ki nadzoruje čvrst ‘hardver’ naslednje generacije, Ranger Raptor surovo moč združuje z mehansko in tehnično natančnostjo, da je pred nami najnaprednejši Ranger doslej.
“Pri povsem novem Rangerju Raptorju smo se povsem osredotočili na to, da zagotovimo vrhunski športni stroj,” je povedal Dave Burn, glavni programski inženir modela Ranger Raptor v oddelku Ford Performance. “Je znatno hitrejši, njegov videz osupne, prekipeva od novih funkcij in je najčvrstejši Ranger, kar smo jih kadarkoli izdelali.”
Tesno za petami Raptorjevega prihoda Ford že sprejema naročila za zelo iskani različici Wildtrak in Limited ter na delo pripravljena Rangerja XL in XLT. Vsi so del najobsežnejše in najzmogljivejše serije različic Rangerja v Evropi doslej, ki prinaša nove tehnologije in preverjene zmogljivosti, s katerimi Ford že osmo leto zapored nadaljuje svojo vodilno vlogo na trgu.
Septembra 2022 je Ranger še okrepil svoj vodilni položaj na evropskem trgu pickupov z novim rekordnim 53,4-odstotnim tržnim deležem, ki je znatno presegel 41-odstotni delež do tega datuma v prejšnjem letu.
Več moči za igro
Največja novica za ljubitelje zmogljivosti je uvedba povsem novega 3,0-litrskega bencinskega motorja EcoBoost V6 z dvema turbinama, ki so ga pri Ford Performance uglasili tako, da razvije ciljnih 219 kW (292 KM) in 491 Nm navora.
3,0-litrski motor EcoBoost V6 z dvojno turbino odlikuje ohišje motorja iz zgoščenega grafitnega železa, ki je približno 75 odstotkov močnejše in do 75 odstotkov bolj togo od železa, ki ga uporabljajo v tradicionalnih ulitkih. Ford Performance je poskrbel, da se motor ob pritisku na stopalko za plin takoj odzove, dirkaški sistem proti zakasnitvi, podoben tistemu, ki smo ga prvič videli v cestni različici Forda GT in v Focusu ST, pa omogoča hitro povečanje tlaka na zahtevo.
Novi sistem proti zakasnitvi zagotovi, da se turbopolnilnika vrtita do tri sekunde po tem, ko voznik umakne nogo s stopalke za plin, kar omogoča hitrejše ponovno pospeševanje iz ovinkov ali med prestavami, ko voznik znova pritisne na plin. Poleg tega je za optimalno delovanje motorja za vsako prestavo naprednega 10-stopenjskega samodejnega menjalnika programiran poseben profil za povečanje tlaka s turbopolnilnikom.
“3,0-litrski motor Rangerju Raptorju prinaša drugačno dinamiko, ki bo navdušila tudi najbolj zagrizene ljubitelje zmogljivosti,” je dejal Burn. “Pospešek in surova zmogljivost novega pogonskega sklopa vam bosta usta raztegnila od ušesa do ušesa.”
Za usklajenost s to izjemno zmogljivostjo elektronsko krmiljen aktivni izpušni sistem okrepi zvok motorja v štirih izbirnih načinih, ki omogočajo, da Ranger Raptor pokaže tudi svoj glasovni značaj:
- Quiet (tiho) – pred zmogljivostjo in zvokom daje prednost tišini, da ohrani mir s sosedi ob zgodnjih jutrih.
- Normal (običajno) – ta profil je namenjen vsakodnevni uporabi in ponuja zmeren zvok izpušne cevi, ne da bi bil preglasen za uporabo na mestnih ulicah. Privzeto je uporabljen za vozne načine Normal (običajno), Slippery (spolzko), Mud/Ruts (blato in kolovozi) in Rock Crawl (plezanje po skalah).
- Sport (športno) – ponuja glasnejši in bolj dinamičen zvok.
- Baja (sipine) – najizrazitejši profil izpušnega sistema tako po glasnosti kot po tonu. V načinu Baja se izpušni sistem obnaša bolj neposredno. Namenjen je samo za terensko uporabo.
Kupci lahko izberejo tudi 2,0-litrski dizelski biturbo motor, ki ga bo možno za pogon Rangerja Raptorja naročiti od začetka leta 2023, prve dobave pa so predvidene za poletje.
‘Hardver’ za velike obremenitve
V primerjavi z drugimi različicami povsem novega Rangerja naslednja generacija Rangerja Raptorja izstopa z edinstvenim okvirjem šasije in vzmetenjem. Številni za Raptor specifični nosilci in ojačitve elementov, kot so stebriček C, keson in rezervno kolo, ter edinstveni okvirji za odbijač, amortizerski stolp in nosilec zadnjega amortizerja, skupaj zagotavljajo, da bo Ranger Raptor naslednje generacije kos zahtevnim terenskim razmeram.
Visoko zmogljiv terenec, kot je Ranger Raptor, potrebuje ustrezno opremo, zato so Fordovi inženirji popolnoma preoblikovali vzmetenje. Povsem nove trpežne, a lahke aluminijaste zgornje in spodnje krmilne ročice, sprednje in zadnje vzmetenje z dolgim hodom ter izpopolnjen zadnji del z Wattovim členom so bili zasnovani tako, da zagotavljajo boljši nadzor na razgibanem terenu pri veliki hitrosti.
“Nadgradnje vzmetenja v Rangerju Raptorju kar najbolje izkoriščajo nove blažilnike FOX® Live Valve. Vzmetenje se prilagaja v realnem času in omogoča izjemen nadzor nad karoserijo na cesti, na terenu pa z lahkoto absorbira valovitost in večje neravnine, kar zagotavlja največji nadzor in zmogljivost,” je povedal Burn.
Naslednja generacija 6,5 cm (2,5-palčnih) amortizerjev FOX® Live Valve z notranjim obtokom je opremljena z najsodobnejšo tehnologijo krmiljenja, ki ponuja možnost blaženja s prilagajanjem občutljivosti glede na spreminjanje podlage (Position Sensitive Damping). Ti amortizerji so najbolj dovršeni med vsemi, kar jih je bilo kdaj nameščenih na Rangerju Raptorju, in so napolnjeni z oljem z dodatkom teflona™, ki v primerjavi z amortizerji predhodnika zmanjša trenje za približno 50 odstotkov.
V povezavi s spremenjenimi izbirnimi voznimi načini Rangerja Raptorja so razvili notranji obtočni sistem Live Valve, ki zagotavlja več udobja na cesti in odlične lastnosti na terenu tako pri hitri kot pri počasni vožnji.
Poleg sodelovanja z voznimi načini sistem deluje tudi v ozadju, da pripravi povsem novega Rangerja Raptorja na različne razmere. Ko se amortizerji stisnejo, različna območja v obtočnem sistemu zagotavljajo točno takšno podporo, kot je potrebna za uporabljen hod, in delujejo v obratni smeri, ko se blažilniki raztegnejo nazaj na polno višino.
Za zaščito pred močnimi sunki pri obremenitvi amortizerja do konca je uporabljen na dirkah preizkušen sistem FOX® Bottom-Out Control, ki v zadnjih 25 odstotkih hoda amortizerja zagotavlja največjo blažilno silo. Podobno lahko sistem ojača tudi zadnje amortizerje in tako prepreči, da bi Ranger Raptor pri močnem pospeševanju ‘počepnil’, kar izboljša stabilnost vozila. Ker amortizerji v vsakem položaju zagotavljajo ustrezno blažilno silo, Ranger Raptor ostane stabilen tako na cesti kot na slabih poteh.
Medtem ko je strojna oprema znamke FOX®, so za nastavitve in razvoj poskrbeli v oddelku Ford Performance z uporabo mešanice računalniško podprtega inženiringa in preizkušanja v realnem svetu. Izvedli so vse, od prilagajanja vzmeti do nastavitve višine vožnje, nastavitve ventilov in izpopolnjevanja območij vožnje, da bi ustvarili popolno ravnovesje med udobjem, nadzorom, stabilnostjo in oprijemom na cesti in na terenu.
Sposobnost Rangerja Raptorja, da se spopade z grobim terenom, je dodatno izboljšana z resno zaščito podvozja. Prednja odbojna plošča je skoraj dvakrat večja od standardne pri Rangerju naslednje generacije in je izdelana iz 2,3 mm debelega jekla visoke trdnosti. Ta plošča je skupaj s spodnjo zaščito motorja in zaščito reduktorja zasnovana tako, da ščiti ključne komponente, kot so hladilnik, krmilni sistem, sprednji prečnik, oljno korito in sprednji diferencial.
Dvojni vlečni obročki spredaj in zadaj zagotavljajo prilagodljive možnosti izvleka med vožnjo po terenu; zasnova olajša dostop do enega od vlečnih obročkov, če je drugi ‘zakopan’, in omogoča uporabo ravnotežnih trakov pri vleki iz globokega peska ali gostega blata.
Nadzor na vseh terenih
Ranger Raptor je prvič dobil napreden sistem stalnega štirikolesnega pogona s povsem novim elektronsko krmiljenim dvostopenjskim reduktorjem na zahtevo v kombinaciji z zaporo sprednjega in zadnjega diferenciala – dragocena možnost za zagrizene terenske navdušence.
“Ranger Raptor je sicer nastal po navdihu puščavskih dirkačev, a je tudi izjemno zmogljivo ‘kopensko’ vozilo. Že v osnovi smo ustvarili terensko vozilo, ki ga ni treba spreminjati, da vas varno pripelje tja, kamor morate priti, in nazaj,” je dodal Burn.
Da povsem novi Ranger Raptor zmore vse od uglajenih cest do blata in razdrapanih kolovozov ter vse vmes, mu pomaga možnost izbire sedmih voznih načinov, vključno s terensko usmerjenim načinom Baja, ki elektronske sisteme vozila nastavi za vrhunsko zmogljivost pri hitrih vožnjah po terenu.4
“Želeli smo, da bi bil način Baja vrhunski izraz zmogljivosti za hitro terensko vožnjo,” je povedal Burn. “To je funkcija, ki je zagotovo eno od temeljnih pričakovanj kupcev Rangerja Raptorja.”
Vsak izbirni vozni način prilagodi številne elemente, od motorja in menjalnika do občutljivosti in umeritve sistema ABS, nadzora oprijema in stabilnosti, delovanja izpušnega ventila, krmiljenja in odzivnosti dušilne lopute. Poleg tega se merilniki, informacije o vozilu ter barvne teme na armaturni plošči in osrednjem zaslonu na dotik spreminjajo glede na izbrani vozni način.
Cestna vožnja
- Normal (običajno) – način za udobje in varčno porabo goriva.
- Sport (športno) – večja odzivnost za živahno cestno vožnjo.
- Slippery (spolzko) – za samozavestnejšo vožnjo na spolzkih ali neravnih površinah.
Terenska vožnja
- Rock crawl (plezanje po skalah) – za optimalen nadzor pri zelo počasni vožnji po ekstremno skalnatem in neravnem terenu.
- Sand (pesek) – optimizira prestavljanje in prenos moči za napredovanje v pesku in globokem snegu.
- Mud/Ruts (blato in kolovozi) – za največji možen oprijem med speljevanjem in ohranjanje momenta vozila.
- Baja (sipine) –vse sisteme nastavi za najzmogljivejše delovanje in vrhunsko terensko zmogljivost pri zelo hitri vožnji.
Naslednja generacija Rangerja Raptorja ima tudi sistem Trail Control™, ki je kot tempomat za terensko vožnjo. Voznik preprosto izbere nastavljeno hitrost pod 32 km/h in vozilo bo upravljalo pospeševanje in zaviranje, medtem ko se bo voznik osredotočil na krmiljenje po zahtevnem terenu.
Trpežen in atletski videz
Izboljšani zmogljivosti Rangerja Raptorja ustreza povsem nov videz, ki nadgrajuje drzen in izrazit slog Rangerja naslednje generacije. Razširjeni blatniki in značilna žarometa s svetili v obliki črke C poudarjajo širino pickupa, medtem ko smele črke F-O-R-D na maski hladilnika in čvrst ločen odbijač poskrbijo še za prikaz dodatnih mišic.
“Vse, kar je zasnovano za Rangerja Raptorja, je tam z razlogom,” pravi Dave Dewitt, vodja oblikovanja zunanjosti Rangerja Raptorja. “Že z videzom sporočamo, kaj vse Raptor zmore.”
Kupci lahko izbirajo med sedmimi barvami zunanjosti, med katerimi sta tudi osupljivi, za Rangerja rezervirani barvi Code Orange in Conquer Grey, ki potrjujeta ekskluzivnost in zmogljivost pickupa. Za še večjo vizualno prepričljivost Ford Raptorja ponuja z nalepkami za poseben grafični učinek, ki dodajo dirkaško navdihnjen značaj.
Matrični žarometi LED z dnevnimi lučmi LED zagotavljajo višjo raven učinkovitosti osvetlitve Rangerja Raptorja, opremljeni pa so tudi z osvetlitvijo ovinkov s predvidevanjem, dolgimi lučmi brez bleščanja in samodejnim dinamičnim uravnavanjem, kar zagotavlja boljšo vidljivost za voznike Rangerja Raptorja in druge udeležence v prometu.
Razširjeni blatniki pokrivajo mišičasta 43,2 cm (17-palčna) platišča iz lahke zlitine, na katerih so zmogljive terenske pnevmatike, na voljo ekskluzivno z Raptorjem. Funkcionalni zračniki, aerodinamični elementi in čvrste stranske stopnice iz litega aluminija z odličnim oprijemom pomagajo poudariti izjemen videz in funkcionalnost pickupa. Zadnje luči LED so značilna oblikovna povezava s sprednjim delom, zadnji odbijač v sivi barvi Precision Grey pa ima vgrajeno stopničko in vlečno kljuko, ki je postavljena visoko, da ne zmanjša izstopnega kota pri terenski vožnji.
Tematika se nadaljuje v notranjosti ter poudarja terensko zmogljivost in energičnost Rangerja Raptorja. V kabini so spredaj in zadaj povsem novi športni sedeži, navdihnjeni z reaktivnimi bojnimi letali, ki povečujejo udobje in nudijo več opore med hitrim premagovanjem ovinkov.
Poudarki Code Orange na armaturni plošči, oblazinjenju in sedežih se zrcalijo v ambientalni osvetlitvi Rangerja Raptorja, ki prelije notranjost z jantarnim sijajem. Športno piko na i postavi z vrhunskim usnjem oblazinjen in ogrevan športni volan z izboklinami za palec, sredinsko oznako in obvolanskima prestavnima ročicama iz litega magnezija.
Potniki bodo uživali tudi v najnovejši digitalni tehnologiji. Tehnološko izjemno napredna kabina je opremljena z 31,5 cm (12,4-palčno) povsem digitalno instrumentno ploščo in 30,5 cm (12-palčnim) osrednjim zaslonom na dotik, ki je del Fordovega sistema za povezljivost in razvedrilo nove generacije SYNC 4A®,5 ki brez dodatnih stroškov zagotavlja brezžično združljivost z vmesnikoma Apple CarPlay in Android Auto™.6 Zvočni sistem B&O® z 10 zvočniki7 poskrbi za zvočno kuliso vaše naslednje pustolovščine.
Ford pričakuje, da bodo kupci modela Ranger Raptor izkoristili vsako priložnost, da ga preizkusijo v divjini, zato ponuja obsežno paleto Fordove dodatne opreme za šport in kampiranje, vključno z novim dvoposteljnim strešnim šotorom znamke ARB, kjer slovijo kot strokovnjaki za izdelavo opreme za dejavnosti na prostem. Šotor z vgrajenima ležiščema, petimi okni in mrežo proti mrčesu na zadrgo prinaša veliko mero razkošja na prostem, medtem ko ga je zaradi trpežne aluminijaste konstrukcije in vodoodporne trpežne tkanine preprosto postaviti in zložiti. Zaradi pritrditve na streho je celoten keson prost za nalaganje tovora, Fordova odobritev pa pomeni, da ima šotor dveletno garancijo in ga je mogoče naročiti pri lokalnem trgovcu.
Del športne družine Ford Performance
Ford Performance je na mehiških sipinah Baja, Raptorjevi duhovni domovini, na napornem puščavskem reliju Baja 1000 prikazal dirkaške zmogljivosti vozila. Slovita dirka ni bila le navdih za vozni način Baja, imela je tudi zelo pomembno vlogo pri razvoju različice modela Ford Performance Raptor.
Ime Raptor izvira iz Severne Amerike, kjer ga je Ford uporabljal za zmogljive pickupe in gospodarska vozila že od prve generacije modela F-150 SVT Raptor, ki je bil optimiziran za terensko vožnjo pri visokih hitrostih. Ford Performance je v Severni Ameriki napovedal SUV Bronco Raptor in omejeno izdajo puščavskega dirkalnika Bronco DR.
Ranger Raptor, ki ga je razvil Ford Performance, je leta 2018 razširil oznako Raptor na druge svetovne trge in tako zaznamoval prihod zdaj že kultnega imena v Evropo.
# # #
1 Ford Ranger Raptor s 3,0-litrskim bencinskim motorjem V6 EcoBoost z dvojnim turbopolnilnikom: homologirani izpusti CO2 315 g/km po WLTP, homologirana poraba goriva 13,8 l/100 km po WLTP.
Navedena poraba goriva/energije, izpusti CO2 in doseg z električnim pogonom po WLTP so izmerjeni v skladu s tehničnimi zahtevami in specifikacijami zadnje različice Evropskih uredb (EC) 715/2007 in (EU) 2017/1151. Uporabljeni standardni preskusni postopki omogočajo primerjavo med različnimi tipi vozil in različnimi proizvajalci.
2 Funkcije za pomoč vozniku dopolnjujejo in ne nadomeščajo voznikove pozornosti, presoje in potrebe po upravljanju vozila. Prav tako niso nadomestek za varno vožnjo. Glede podrobnosti in omejitev glejte navodila za uporabo vozila.
3 Avstrija, Belgija, Češka republika, Danska, Finska, Francija, Grčija, Irska, Italija, Madžarska, Nemčija, Nizozemska, Norveška, Poljska, Portugalska, Romunija, Španija, Švedska, Švica, Turčija in Velika Britanija.
4 Pred terensko vožnjo vedno preverite napotke v Raptorjevem dodatku k navodilom za uporabo, seznanite se s terenom in težavnostjo poti ter uporabljajte ustrezno varnostno opremo.
5 Ne dopustite motenj med vožnjo! Če je le možno, uporabite glasovno upravljanje in med vožnjo ne uporabljajte ročnih naprav. Ko je izbrana prestava za vožnjo, so lahko nekatere možnosti blokirane. Nekatere funkcije niso združljive z vsemi telefoni.
6 Zahteva telefon z aktivno naročnino za prenos podatkov in združljivo programsko opremo. SYNC 4 med uporabo ne upravlja izdelkov drugih proizvajalcev. Za funkcionalnost svojih izdelkov odgovarjajo izključno njihovi proizvajalci.
7 BANG & OLUFSEN© 2021 in B&O© 2021. BANG & OLUFSEN™ in B&O™ sta registrirani blagovni znamki skupine Bang & Olufsen Group. V skladu z licenco Harman Becker Automotive Systems Manufacturing Kft. Vse pravice pridržane.