Avtor: Žan Osim
Ozadje Ford Pume je znano
Ob prelomu tisočletja so pri Fordu predstavili majhnega športnega kupeja, ki so ga izdelovali do leta 2002, nato pa se je na to ime pozabilo. 17 let kasneje je na ceste zapeljal istoimenski model, ki pa s predhodnikom nima veliko skupnega – Ford Puma je sledila trendu in postala kompaktni križanec, ki sloni na enaki platformi kot Fiesta in želi konkurirati Peugeotu 2008, Škodi Kamiqu, Nissanu Juku, Mazdi CX-30 in ostalim predstavnikom segmenta.
Fordovo novodobno mačko smo sicer že preizkusili, tokrat pa smo sedli za krmilo ekskluzivne različice Gold Edition. Njen naziv in barvno kombinacijo vozila so pri Fordu izbrali s pomočjo sledilcev na družbenih omrežjih. Na končni produkt je vplivalo 275.000 glasov ljubiteljev avtomobilizma.
Detajli v Gold Aurora kombinaciji
Doslej najbolj posebno Pumo krasijo detajli v tako imenovani barvi Gold Aurora, ki se po našem mnenju odražajo v ravno pravšnjem razmerju drznosti in uglajenosti. Zunaj izstopata vzporedni črti na motornem pokrovu, ki se nadaljujeta do konca strehe, in vpadljiva 18-palčna platišča. V kabini najdemo šive v zlati barvi in barvno skladne zaključke zračnikov – ti pridejo še posebej do izraza v kombinaciji s karbonskimi dodatki, ki jih prinaša oprema ST-Line. Da sta “zlat” dizajn in oblika eden glavnih Puminih adutov, nam potrjuje obračanje glav mimoidočih, ki ga je večkrat spremljal še kakšen pozitiven komentar.
Blagi hibrid pripomore k dinamični vožnji
Na testu smo imeli različico z litrskim Ecoboost motorjem. Ta s pomočjo blago hibridne tehnologije razvije 114 kW (155 KM) moči, ki jo na prednji kolesni par prenaša prek 7-stopenjskega samodejnega menjalnika. S tem motorjem ter čvrstejšim podvozjem se Puma ne boji “zariti svojih krempljev” v kakšen dinamično odpeljan ovinek in je znotraj svojega segmenta eden bolj dinamičnih modelov. Nekaj nagibanja v zavojih je vseeno prisotnega (vendarle ne gre za športno različico ST), menjalnik pa je občasno nekoliko obotavljajoč, zato bi bolj neposredne vozniške izkušnje željnim morda celo raje priporočili 6-stopenjski ročni menjalnik. Pohvaliti moramo učinek dodatnega elektromotorja, po zaslugi katerega je pospeševanje učinkovitejše, poraba pa ob preudarni in premišljeni vožnji nižja kot bi bila sicer – v tem primeru lahko ta zlahka pade pod 6 l/100 km.
Celoten članek vas čaka na povezavi>>
Če povzamemo, Puma obvlada mnoge aspekte in nima večjih pomanjkljivosti – vsestranskost je njena prvina. Če torej želite avto, ki je kompakten in okreten, se ne boji niti kakšnega dinamično odpeljanega ovinka, hkrati pa je dovolj prostoren, udoben in praktičen za vožnjo na dopust, potem vas Puma ne bo razočarala.