Če iščete zanimiv in praktičen avtomobil, v katerega boste lahko udobno sedli in pri katerem vas ne bo strah visokih robnikov, potem je za vas Ford Ecosport. Tudi oblikovno si boste lahko izbrali takšnega, ki najbolje ustreza vašim željam in življenjskemu slogu, ker so na voljo trije paketi opreme – Titanium, ST-Line in Active.
Že osnovni Titanium ponuja veliko opreme
V prvi vrsti premore LED tehnologijo, ki skrbi za učinkovito osvetljevanje cestišča, saj ponuja svetlejši in daljši snop svetlobe. Zaradi tega boste v temnejšem delu dneva na cesto videli precej bolje, poleg tega pa so takšne luči še energetsko bolj učinkovite.
Ste bolj športni po duši?
Potem je prava izbira ST-line, za bolj športne po duši. Odbijača sta bolj športno oblikovana, prilagojeno je tudi vzmetenje, črna barva pa prednjači okoli stekel in na maski. Tudi ozadje luči je črno, dodatno so zatemnjena še zadnja stekla.
Neprestano v pogonu in zelo aktivni?
Za aktivne bo najboljša oprema active, kjer so kolesne obrobe črne barve, črna je tudi streha, takšna unikatna platišča pa so na voljo samo pri tem paketu opreme. Pa koloteki so tukaj ojačani in materiali so trpežnejši.
V primerjavi s Fiesto je Ford Ecosport skoraj 5 centimetrov bolj oddaljen od tal, skupaj kar 20 centimetrov. To pomeni, da boste lažje zlezli v notranjost in iz nje tudi bolj udobno izstopili. Ja, če so kolena in kolki že malo obrabljeni, je tole zakon, ker se bo potrebno manj sklanjati. Druga prednost večje oddaljenosti od tal je boljša preglednost iz vozila, kar omogoča višji položaj sedenja. Na slabših cestah boste tako hitreje videli kakšne ovire, v mestu pa se ne boste ustrašili ne lukenj ne visokih robnikov. V tem primeru pomaga tudi robustna gradnja Forda Ecosport, da se z lahkoto spopade tudi s slabšim voziščem.
Ford Ecosport se odlično znajde v mestu, saj je mestni križanec, a ne?
Z lahkoto ga lahko obrnete tudi na prometnih ulicah, ker ima majhen obračalni krog – samo 10,6 metra. Pri obračanju pomaga kamera, ki se samodejno vklopi, ko prestavite v vzvratno prestavo. Na velikem barvnem zaslonu pa prikazuje jasno in lepo sliko dogajanja za avtomobilom. Tako boste pravočasno opazili stebričke, nizke zidove in druge ovire, da ne boste opraskali odbijača. Še navidezne črte ima, te pa pomagajo pri parkiranju v tesnejše parkirne prostore. Za vsak primer so spredaj in zadaj še senzorji za zaznavanje ovir, ki so vse glasnejši, ko se bližate oviri.
Notranjost je z 20,32 cm (8”) zaslonom na dotik moderna in še vedno ima prave gumbe za prezračevanje, da lahko brez odmikanja pogleda s ceste spreminjaš moč pihanja ventilatorja in temperaturo. Da boste točno vedeli, kaj ste nastavili, se vrednosti pokažejo na zaslonu sodobnega multimedijskega sistema SYNC3.
Enostavno povezovanje z mobilnim telefonom
Ford Ecosport omogoča zelo enostavno povezovanje z mobilnim telefonom, kar se zgodi v nekaj trenutkih in po samo treh klikih. En, dva, tri. Potem se lahko varno pogovarjate, brez da se dotikate mobilnega telefona. Z velikimi gumbi pa je enostavno še sprehajanje med različnimi funkcijami. Na primer radio, ki je lahko tudi digitalen, pa navigacija, telefon in drugo. Če povežete telefon in če gre slučajno kaj narobe, zna Ecosport sam poklicati na pomoč, v primeru, da se sproži zračna blazina ali izklopi črpalka za gorivo. Tako bo na primer reševalnim službam in policiji sam posredoval koordinate GPS, tudi če vi tega ne zmorete.
Skupno je odlagalnih mest več kot 20
Ecosport kljub majhnim meram ponuja relativno veliko prostora v notranjosti. Veliko je odlagalnih mest. Tako boste v uporaben predal pred sovoznikom spravili vse svoje drobnarije in še več tistih od vaše boljše polovice. V vrata z lahkoto spravite veliko plastenko in tule med sedežema dve pločevinki, pa še predal za sončna očala je zgoraj. Skupno je odlagalnih mest več kot 20. Če v mokrem nočete na sedeže odlagati bund in plaščev, jih lahko obesite na kljukice zadaj, za večje stvari pa lahko po sistemu 60/40 podrete naslonjali in dobite 1.238 litrov velik prostor z ravnim dnom. Tudi če sedežev ne podrete, bo šlo v prtljažnik, ki je lepe kvadratne oblike, 334 litrov prtljage, pa še nakladalnega roba praktično ni.
To pomeni – štirje manjši kovčki brez problema. Za prtljažna vrata boste sicer morali najti dovolj prostora na parkiriščih, ker se odpirajo nazaj, so pa gumb za odpiranje takole elegantno skrili v desno luč. Sploh starejši boste veseli, ker se ne boste rabili sklanjati in odpirati vrat navzgor, pa potem zapirati navzdol. Tako se s prtljažnimi vrati tudi ne morete udariti po glavi. Dno v prtljažniku ima tri višine, spodaj pa lahko ustvarite skriti predal različnih velikosti. Saj veste, za zlate rezerve čokolade ali kaj podobnega. Lahko pa na prtljažna vrata namestite še rezervno kolo, da bo ecosport še bolj izstopal in izgledal kot pravi terenec.
Marsikdo je včasih v dilemi, katero gorivo je treba naliti v avtomobil, sploh če ne vozi svojega. Pri Fordu Ecosport teh težav ni, zaradi sistema Easy fuel, ki preprečuje, da bi lahko v posodo nalili napačno gorivo. Napačne pištole za polnjenje tule notri enostavno ne morete potisniti, pa še rok si ne morete umazati. Easy fuel pač nima čepa. In še nekaj so ugotovili, ko so tole testirali. Da vam goriva ne bodo mogli kar tako ukrasti. Fajn zadeva!
Pametni ključ
Še ena stvar, ki je pri Fordu zelo fajn. Pametni ključ. Dejansko ga lahko imate ves čas v žepu, saj ga Ecosport sam zazna in se odklene, da se lahko vi hitreje in bolj elegantno usedete na sedež. Potem pa ga spet ne rabite vleči iz žepa, ker samo pritisnete gumb za zagon Ford Power in motor se bo zagnal.
Tule med sedežema je vgrajen naslon za roko, ki bi ga med vožnjo kar pogrešal, če ga ne bi bilo. Pod njim je prostor za shranjevanje, jaz imam tukaj običajno polnilni kabel za telefon, ki pa ga lahko enostavno shranite tule na prostoru pred prestavno ročico. Ja, tole odlagališče je prav narejeno zanj, zraven pa lahko hitro za polnjenje najdete dva vhoda USB-tipa A in 12-voltno vtičnico. Torej, hkrati lahko polnite tri naprave. Babi, dedi in vnuk so pokriti. No, ali pa mami, ati in eden od otrok.
V hladnih mesecih boste hvaležni za zimski paket
V hladnih mesecih boste hvaležni za zimski paket, ker so ogrevani sprednja sedeža, volan in vetrobransko steklo. Sploh ogrevano steklo je zakon, ker se led v minuti spremeni v vodo, ki jo elegantno obrišete z brisalci, medtem ko čakate, pa vas ne zebe niti v roke. Tole je bistveno boljše kot rokavice! Poleg tega se brisalci s senzorji za dež samodejno vključijo v trenutku, ko na sprednjem steklu zaznajo vodo. Odvisno od količine vode pa prilagajajo svojo hitrost, da zbrišejo vso vodo.
Tehnologije in sistemi, ki varujejo vas in vaše potnike
Ford Ecosport ima tehnologije in sisteme, ki varujejo vas in vaše potnike, tudi druge udeležence v prometu. Preprečujejo morebitne prometne nesreče, zato se lahko udobno in sproščeno pripeljete do cilja. Vsak Ecosport ima tempomat, kjer lahko enostavno nastavite želeno hitrost, ki jo potem vzdržuje. Vem pa, da vam bo še posebej všeč pomoč pri speljevanju v klancu, kjer zavore dobri 2 sekundi same držijo avto na mestu, da lahko vi bolj udobno in varno speljete. Ja, mami, tukaj pa avto ne bo šel nazaj!
Poleg sprednjih, zadnjih zračnih blazin ima ecosport še zavesno zračno blazino, ki v primeru trka dobro zaščiti potnike z vseh strani. Na avtocesti pa je zelo uporaben sistem za zaznavanje vozil v mrtvem kotu, ki uporablja radar na vsaki strani vozila, zato hitro zazna vozila, ki se skrivajo v mrtvem kotu in nanje opozori z oranžno lučko na stranskih ogledalih.
Pomemben je še dober potovalni računalnik, ki ga Ecosport seveda ima, ker hočem sproti imeti pregled nad prevoženo razdaljo, povprečno porabo goriva, trenutno porabo goriva, zunanjo temperaturo in hitrostjo. Vse na enem mestu, tule med merilniki. Še bolj pomembno, Ecosport vedno pokaže tudi, koliko kilometrov boste še lahko prevozili, da vas ne bo strah, da bi bilo goriva premalo.
Tudi uči vas lahko, da boste vedno najbolj ekonomično prišli do cilja, ker vam lučka namigne, kdaj morate zamenjati prestavo, da bi porabili čim manj goriva.
Za pogon skrbi 1,0-litrski turbobencinski motor EcoBoost, ki je kar šestkrat prejel nagrado za Mednarodni motor leta. To samo govori o njegovi zanesljivosti. Proizvede 92 oziroma 103 kilovate moči, kar je 125 ali 140 ’konjev’, tako da z njim gotovo ne boste zadnji ne v mestu ne na vasi. Pa še bencina ne porabi preveč. Ustreza normativom Euro 6, za manjšo porabo pa skrbi še sistem stop/start, kjer se pred semaforjem ali v koloni motor samodejno izklopi. Najbolje se sistem izkaže v mestih, kjer lahko prišpara tudi več deci bencina. Da vam bo v denarnici ostalo za kak drug deci.
Za vašo varnost skrbi tudi s tem, da ves čas preverja, če so pnevmatike ustrezno napolnjene. Če niso, vas opozori z lučko, da je treba preveriti tlak. Elektronski stabilizacijski program ves čas spremlja vašo vožnjo in zna samodejno popraviti lego vozila na cesti, da ohranite nadzor. In sistem proti zdrsu pogonskih koles preprečuje vrtenje koles v prazno. Tako se boste z ecosportom bolj zanesljivo in varno pripeljali do svojega cilja.