S Ford Pumo po 90 let stari Napoleonovi poti

31. januarja 2022

Pot je začrtal Napoleon in še danes je ta cesta pravi tudi fotografski raj. Gregor Pavšič jo je prevozil z udobno Ford Pumo ST-Line Vignale.

Avtor: Gregor Pavšič, Siol – Avtomoto

Pridružite se nam na slikoviti poti. Leta 1815 jo je s svojo vojsko, z namenom, da v Franciji spet prevzame oblast, začrtal Napoleon. Uradno so jo odprli pred 90 leti. Cesta med Azurno obalo in Grenoblom je danes še vedno raj za avtomobilske navdušence.

S Ford Pumo po 90 let stari Napoleonovi poti
Cesta med Azurno obalo in Grenoblom je danes še vedno raj za avtomobilske navdušence. Gregor jo je prevozil s Ford Pumo Vignale in nas nad njo navdušil.

Več kot 300 kilometrov užitkov na razgibani cesti

Prazna cesta tudi sredi zime tu pomeni le eno. Na široko namreč odpira vrata do ene lepših cestnih povezav v Franciji, ki od Sredozemskega morja pelje v notranjost države. Cesta je široka in tekoče speljana, na njej je več prelazov, pa tudi manjših vzponov in spustov. Čeprav so v bližini nekaterih bližnjih sotesk razgledi še mnogo bolj osupljivi, je pokrajina zelo razgibana.

Voznikove oči so bolj kot v okolico usmerjene na cesto, ki je lahko tu pravi raj za avtomobilske navdušence. To je tako imenovana Napoleonova cesta, dobrih tristo kilometrov dolga pot iz Antibesa v mesto Grenoble. Če jim dodamo še nekaj bližnjih prelazov, januarja je zaradi monaškega relija seveda najbolj vpadljiv Col de Turini, ta del južne Francije ponuja veliko priložnosti za vozne užitke.


Po Napoleonovi cesti smo se potepali s Ford Pumo in iskali vzporednice tudi z zmagovalnim dirkalnikom monaškega relija, ki so ga pred letošnjo sezono pri M-Sportu s pomočjo Forda razvili prav na osnovi pume. To je šele drugič, da smo dirkalnik za reli najvišje ravni dobili na osnovi avtomobilskega križanca. Puma je danes tisti avtomobil, ki dobro povezuje prav zmerne linije športnih terencev (bolje rečeno križancev, kar tale puma tudi je) in pri njih izpostavlja dinamičnost vožnje. Odličen avtomobil tudi za tak, več tisoč kilometrov dolg potep.

S Ford Pumo po 90 let stari Napoleonovi poti
Cesta je široka in tekoče speljana, na njej je več prelazov, pa tudi manjših vzponov in spustov.

Napoleon je s tisoč vojaki do Grenobla potoval en teden

1. marca leta 1815 se je Napoleon, med vračanjem iz enajstmesečnega izgnanstva na otoku Elba, izkrcal v zalivu Juan. Takrat je v družbi 1.100 vojakov začel svoj pohod proti Parizu, kamor je zmagoslavno vkorakal dva tedna in pol pozneje. Napoleonova vrnitev in umik kralja Louisa XVII. pomenita tudi začetek tako imenovanih stotih dni, ki so se končali z bitko pri Waterlooju.

Prebijali so se skozi Grasse, Escragnolles, Castellane, Saint-Martin, nato proti Dignesu, Maliji, Sisteronu, Gapu, St. Bonnetu, 7. marca 1815 pa je z vojsko po enem tednu dosegel Grenoble. Številni izmed teh krajev so tudi danes najbolj vpadljive in za obiskovalce zanimive točke Napoleonove ceste, ki presekajo kombinacije ovinkov in tekočih kilometrov. Številne od teh vasic in mestec že desetletja pomenijo tudi stebre relija Monte Carlo.

Celoten članek vas čaka >> Začrtal jo je Napoleon, še danes je ta cesta pravi raj #foto – siol.net