M Sport Ford Puma Hybrid Rally1 čaka tekmovalni debi na reliju Monte Carlo, ki bo potekal od 20. do 23. januarja. Tri dirkalnike bodo v sezoni WRC 2022 upravljali vozniki Craig Breen, Adrien Fourmaux in Gus Greensmith. Poleg tega se bo ekipi M Sport Ford World Rally Team pridružil devetkratni svetovni prvak v reliju FIA Sébastien Loeb, ki bo nastopil na letošnjem reliju Monte Carlo, na katerem je doslej zmagal že sedemkrat.
Sezona WRC 2022
zaznamuje 25. obletnico izjemno uspešnega partnerstva med Fordom in M‑Sportom, ki je prineslo sedem osvojenih prvenstev in več kot 1500 etapnih zmag v kultnih reli dirkalnikih, vključno z modeloma M-Sport Ford Fiesta WRC in Ford Focus RS WRC. Od začetka partnerstva sta M-Sport in Ford dosegla rekordnih 268 zaporednih rezultatov v točkovanju proizvajalcev.
Ekipa M-Sport Ford World Rally Team na reliju Monte Carlo:
Voznik | Sovoznik | Poudarki kariere voznika v WRC |
Craig Breen | Paul Nagle | Prvi reli: 2009 Rally de Portugal
22 etapnih zmag 69 relijev 288 točk |
Adrien Fourmaux | Alex Coria | Prvi reli: 2019 Monte Carlo Rally
1 etapna zmaga 26 relijev 45 točk |
Gus Greensmith | Jonas Andersson | Prvi reli: 2014 Wales Rally GB
58 relijev 91 točk |
Sébastien Loeb | Isabelle Galmiche | Prvi reli: 1999 Rally Catalunya
9 osvojenih prvenstev 925 etapnih zmag 180 relijev 1727 točk |
“Eden od najbolj očarljivih vidikov WRC je že vrsto let jasna povezava med izjemno zmogljivimi avtomobili za reli in njihovimi cestnimi različicami,” je povedal Mark Rushbrook, globalni direktor oddelka Ford Performance. “Zato je tako pomembno, da novo obdobje WRC odraža prehod naše industrije na elektrifikacijo. Pri Fordu smo popolnoma zavezani elektrificirani prihodnosti in tekmovanje z dirkalnikom M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1 v najtežjih razmerah nam bo pomagalo razviti še zanimivejše elektrificirane pogonske sklope za naše stranke.”
Nova M-Sport Ford Puma Hybrid Rally
je Fordov prvi elektrificirani dirkalnik, ki ga poganja podobna tehnologija kot cestno različico Puma EcoBoost Hybrid, na kateri temelji. Hibridni pogonski sklop naslednje generacije zajema energijo med zaviranjem in vožnjo v prostem teku ter jo shranjuje v 3,9-kWh bateriji. S to energija nato z večkratno do tri sekunde dolgo podporo 100-kilovatnega elektromotorja dopolnjuje zmogljivost 1,6‑litrskega bencinskega motorja EcoBoost s turbinskim polnilnikom, ki osvaja zmage na prvenstvih.
Dirkalnik lahko svoj elektrificirani pogonski sklop uporabi tudi za vožnjo s čisto električno energijo skozi mesta in oskrbovalna območja med hitrostnimi preizkušnjami. Baterijski sklop je mogoče z zunanjim virom energije na posebnih servisnih točkah med etapami napolniti v približno 25 minutah.
Poleg tega se bodo tekmovalci FIA WRC Rally1 od sezone 2022 odrekli uporabi fosilnih goriv, saj bodo z mešanjem sintetičnih in biološko razgradljivih elementov ustvarili 100-odstotno trajnostno gorivo.
“Pripravljanje avtomobilov in ekipe na reli Monte Carlo prihodnji konec tedna in odprtje sezone svetovnega prvenstva v reliju 2022 je bilo zelo naporno, vendar bo vredno vloženega truda,” je povedal Richard Millener, vodja ekipe M-Sport Team. “S pomočjo in podporo Fordovih sodelavcev po vsem svetu smo pripravili fantastičen avtomobil z velikim potencialom in komaj čakamo, da se z njim izkažemo v tem letu. Vsem, ki so sodelovali v tej fazi in nam pomagali ujeti tako kratke roke, se iskreno zahvaljujemo in smo zelo ponosni, da lahko v 25. letu našega sodelovanja predstavljamo Fordovo znamko na svetovni sceni!”
Tehnične specifikacije dirkalnika M-Sport Ford Puma Hybrid Rally1:
Pogon | Motor z notranjim zgorevanjem (ICE) | Fordov 1,6-litrski bencinski štirivaljni vrstni motor EcoBoost s turbopolnilnikom |
Največja moč: 380 KM | ||
Največji navor: 420 Nm | ||
Omejevalnik moči motorja: 36 mm | ||
Baterijski električni sistem | Največje povečanje moči: 100 kW | |
Največji regeneracijski vnos: 30 kW | ||
Čas največje povečane moči: 3 sekunde | ||
Največje povečanje energije na pospeševanje: 250 kJ (določi FIA glede na dolžino etape in vrsto površine) | ||
Masa: 95 kg | ||
Hlajenje: tekočinsko in zračno hlajenje | ||
ICE in baterijski električni sistem kombinirano | Največja moč: > 500 KM | |
Največji navor: > 500 Nm | ||
Menjalnik/prenos | Petstopenjski sekvenčni ročni | |
Štirikolesni pogon s porazdelitvijo navora 50/50 | ||
Sprednji in zadnji mehanski diferencial z omejenim zdrsom | ||
Sredinski diferencial z vretenom | ||
Dvolamelna sintrana sklopka | ||
Zavore | Makadam: 300-mm zavorni koluti, zračno hlajeni | |
Asfalt: 370-mm zavorni koluti, zračno hlajeni | ||
Štiribatne zavorne čeljusti | ||
Pospeševanje | Pospešek na asfaltu in makadamu: približno
3,2 sekunde od 0 do 100 km/h |
|
Mase in dimenzije | Najmanjša masa: 1260 kg | |
Medosna razdalja: 2600 mm |
Dirkalnik M Sport Ford Puma Hybrid Rally1 odraža Fordovo zavezo, da bo vse sile usmeril v elektrifikacijo. Družba je lani napovedala, da bo do sredine leta 2026 100 odstotkov njene palete osebnih vozil v Evropi omogočalo vožnjo brez emisij s popolnoma električnim ali priključno hibridnim pogonom, do leta 2030 pa bodo vsa vozila povsem električna.