Predstavljamo tekmovalno različico novega hibridnega dirkalnika M-Sport Ford Puma Rally1.
Vznemirljiv film so v celoti posneli v Fordovem montažnem obratu v Craiovi v Romuniji. Skupaj s praznovanjem ob milijontem vozilu, ki je zapeljalo s proizvodne linije, nastopajo tudi voznik ekipe M-Sport Ford World Rally Team (WRT) Adrien Fourmaux in sodelavci obrata Ford Craiova, odgovorni za proizvodnjo ‘običajnih’ različic športnega terenca Ford Puma s hibridnim pogonom EcoBoost.
M-Sport Ford Puma Rally1 smo v obliki prototipa prvič videli na Festivalu hitrosti v Goodwoodu 2021 v Veliki Britaniji. Predstavlja Fordov globalni vstop v elektrificirani avtomobilski šport. Na uvodni dirki sezone – reliju Monte Carlo – januarja 2022 se bo prvič pomerila v svetovnem prvenstvu v reliju (WRC) FIA.
Ford Puma Hybrid Rally1 poskrbi za presenečenje na zabavi
V novem akcijskem filmu z naslovom “Ford Puma Hybrid Rally1 Gatecrashes the Party” so ga pri Chrome Productions s približno 40-člansko ekipo in igralci posneli v treh dneh. M-Sport Ford Puma Rally1 zaživi v naelektreni nevihti s strelami, nato pa poskrbi za osupljiv prikaz natančne vožnje po obratu v Craiovi.
Za volanom avta je sedel voznik ekipe M-Sport Ford WRT Adrien Fourmaux. Z uporabo klančin in priprav, ki so jih razvili Fordovi inženirji v tovarni, izvedel kar nekaj kaskaderskih podvigov. Fordovi sodelavci so s svojim znanjem poskrbeli, da so v filmu oživeli tudi roboti s sestavljalne linije.
Vsi nastopajoči v filmu so Fordovi uslužbenci, gledalci pa lahko v videu najdejo tudi skrite ‘pirhe’, ki prinašajo zanimiva presenečenja.
M‑Sport Ford Puma Rally1
Novi dirkalnik M‑Sport Ford Puma Rally1 gre po stopinjah Ford Fieste WRC, ki je po predstavitvi leta 2017 ekipi zagotovila tri naslove prvaka WRC.
Fordov prvi elektrificirani dirkalnik uvaja hibridni pogonski sklop naslednje generacije. Ta med zaviranjem in speljevanjem zajema energijo in jo shranjuje v 3,9-kWh baterijo. Uporabi jo za večkratno zaporedno do tri sekunde trajajoče povečanje moči s 100 kW-elektromotorjem, ki dopolni šampionsko zmogljivost 1,6-litrskega bencinskega motorja EcoBoost s turbopolnilnikom.
M‑Sport Ford Puma Rally1 lahko svoj elektrificirani pogonski sklop uporabi tudi za vožnjo s čisto električno energijo skozi mesta in oskrbovalna območja med hitrostnimi preizkušnjami. Baterijski sklop je mogoče z zunanjim virom energije na posebnih servisnih točkah med etapami napolniti v približno 25 minutah. Hibridni sistem tehta 95 kg, hlajen je s tekočino in zrakom, nameščen pa je v ‘balistično čvrstem’ ohišju, ki v primeru nezgode vzdrži udarce razbitin in sile g.
Vsakodnevni uporabi namenjena Ford Puma uporablja 1,0-litrski hibridni pogonski sklop EcoBoost z 48-voltno tehnologijo blagega hibrida za povečanje učinkovitosti porabe goriva in užitka v vožnji. Integrirani zaganjalnik/generator, ki ga poganja jermen, pridobiva energijo za polnjenje 48-voltne litij-ionske baterije, deluje pa tudi kot motor, ki – odvisno od razmer pri vožnji – bencinskemu motorju vozila zagotovi dodaten navor za varčnejšo porabo goriva ali poveča njegovo zmogljivost.
Ford stavi na elektrifikacijo: v prvi polovici leta je napovedal, da bo 100 odstotkov njegove ponudbe osebnih vozil v Evropi do sredine leta 2026 na voljo s povsem električnim ali priključnim hibridnim pogonom za vožnjo brez emisij, do leta 2030 pa načrtuje prehod na povsem električne pogone.
V Craiovi praznujejo dosežen mejnik z milijon izdelanimi vozili
Poleg razkritja dirkalnika Puma Rally1 je Ford razkril tudi novico, da so v obratu v Craiovi izdelali milijonto vozilo – Pumo ST-Line v barvi Desert Island Blue, ki jo poganja motor EcoBoost Hybrid s 155 KM.
Ford je ta mejnik dosegel 12 let po tem, ko so leta 2009 v Romuniji izdelali svoje prvo vozilo. V Craiovi so sprva izdelovali kompaktne dostavnike Transit Connect, nato pa so v tem obratu poskrbeli tudi za proizvodnjo inovativnega enoprostorca B-MAX in športnega terenca EcoSport, preden so leta 2019 proizvodne kapacitete namenili Pumi.
V začetku leta je Ford napovedal, da bo leta 2023 zagotovil naložbo v višini 300 milijonov dolarjev (skoraj 266 milijonov evrov). Ta bo obratu v Craiovi v Romuniji omogočila izdelavo novega lahkega gospodarskega vozila. Vključno s povsem električno različico, ki bo sledila leta 2024 – to bo prvo povsem električno serijsko vozilo, ki ga bodo izdelovali v Romuniji.
S to naložbo bo Ford od nakupa tovarne v Craiovi leta 2008 v romunsko proizvodnjo vložil že skoraj dve milijardi dolarjev (dobro milijardo in 770.000 evrov). Za izboljšanje učinkovitosti in kakovosti v delavnicah za izdelavo karoserij, štancanje, barvanje, obloge in šasije uporabljajo tudi več kot 600 robotov. V Fordovem vrhunskem obratu za sestavljanje vozil in motorjev v Romuniji je zaposlenih približno 6000 oseb.