Avtor: Mark Škulj, Foto – osebni arhiv
Ko sem že na predzadnji dirki v Poreču uspel priti do naslova mladinskega državnega prvaka, je ta dirka odločala v skupni razvrstitvi med dvokolesno gnanimi dirkalniki. Pred dirko sem bil na skupnem 4. mestu med dvokolesno gnanimi dirkalniki in sicer 7 točk za tretje uvrščenim.
Preseženi zastavljeni cilji
Medtem, ko je bil plan za letošnjo sezono že dosežen z naslovom prvaka med mladinci, pa sem si osebno želel skupno tretjega mesta v skupni razvrstitvi med dvokolesno gnanimi dirkalniki. Vem, da bi bilo že četrto mesto za mojo prvo sezono v rallyu izjemen dosežek, ampak na tiho, sem si želel več. In ravno na zadnji dirki v Idriji mi je uspelo končati na prvem mestu med dvokolesno gnanimi dirkalniki. Za zmago je zadostovalo skupno tretje mesto v razvrstitvi za državno prvenstvo med dvokolesno gnanimi dirkalniki.
S kartingom začel že pri sedmih letih
Rally je zame čisto nova panoga v motošportu. Že ko se pričel s kartingom pri sedmih letih sem si želel dirkati v rallyu. V rallyu je zelo težko uspeti brez kakršne koli podlage, zato je bil karting in nato še krožno hitrostne dirke, odlično izhodišče. Vstopiti v svet rallya je brez izkušenj zelo težko. Meni je pri tem pomagala ekipa Ik sport. Pri njih najamemo dirkalnik, prav tako skrbijo za servis dirkalnika. Svoj talent in izkušnje pa sem pokazal že na prvi dirki v Velenju z zmago med dvokolesno gnanimi dirkalniki. Rally je šport o katerem ”sanjam” že od malega, zdaj sem ga pobliže spoznal in se v njem vidim tudi v prihodnosti. Moja želja je postati profesionalni dirkač, za katerega je potrebno še veliko trdega dela. Žal pa so tudi v ta šport vpete finance, ki so eden glavnih dejavnikov napredovanja in jih je v današnjih časih težko zagotoviti. Ampak verjamem, da se da.
Rally je zabaven zaradi razgibanosti
Dirkanje mi predstavlja način življenja. Prav rally pa me najbolj privlači zaradi same razgibanosti, ki jih prestavljajo različne hitrostne preizkušnje. Dirke poteka na zaprtih cestah. Kot veste so lahko razmere že na navadnih cestah nepredvidljive. Tudi v rallyu ni nič drugače. Po večini so lahko še zahtevnejše zaradi samih krajšanj zavojev na katere nanese veliko umazanije iz roba cestišča. Potem so tu še menjave podlag, nekatere so lahko bolj spolzke ali obratno. Prav zato imamo vsi tekmovalci pred štartom popis ceste. Te navadno opravljam z vozili Ford. Na popisu pa si poskušam predstavljati, kakšna bo cesta v času, ko se na njej tekmuje z dirkalnikom. V Sloveniji je rally ena najbolj razvitih panog v motošportu, za kar je zaslužna tudi zveza za avtošport AŠ2005. Znotraj zveze se dela predvsem na nas mladih. Program mladih je še nekako v razvoju, zato upam, da mi bo zveza pomagala tudi v prihodnosti.
Sovoznik je ključen akter na dirki
Pri rallyu naj omenim še ena zanimivost. Sestavni del vsake ekipe je sovoznik. Sovoznik je eden ključnih akterjev na dirki, ki se ga ne omenja pogosto. Sovoznik skrbi za zapiske, katere si zapiše ob prvem prehodu hitrostne preizkušnje na popisu. Na popisu običajno opravim tri prehode hitrostne preizkušnje. Na ostalih dveh prehodih popravim, kar mi ne ustreza. Med samo dirko se je pomembno tudi organizirati, saj ima vsaka posadka določen čas, kdaj mora zapeljati iz ali v časovno kontrolo. Tukaj je pomembno ostati zbran skozi celotno dirko. Za vse to skrbi moj sovoznik. Nekaterim dirkačem se je težko privaditi na sovoznika, ko ti bere zapiske med vožnjo. Jaz sem se nanj navadil že pred sezono. Skupaj smo opravili več testnih kilometrov in odpeljali nekaj rallyshowov kjer ne potrebuješ vozniškega izpita. S sedanjim sovoznikom Urošom Ocvirkom sem zelo zadovoljen. Ker je v svetu rally prisoten že dlje časa, mi je predal veliko znanja, ki mi bo koristilo tudi v prihodnosti. Dobri sovozniki so v tem športu zelo iskani. Rally zahteva celega človeka in je šport, ki vzame veliko časa, to pa si si marsikdo težko privošči.
S to sezono sem zelo zadovoljen, saj smo dosegli vse zastavljene cilje. Rad bi se zahvalil tudi vsem sponzorjem, ekipi in staršem, ki mi omogočajo ta šport in me v celoti podpirajo.