Rally preizkušnja v Poreču – polna peska

25. oktobra 2021

Mark Škulj nas bo tudi tokrat popeljal v ozadje dogajanja na rallyu v Poreču.

 Tekst: Mark Škulj

Foto:  Osebni arhiv in Uroš Modlic

Že neka časa je minilo od predzadnje dirka za DP Slovenije v rally-ju, ki je potekala v Poreču na Hrvaškem v času 30. 9. – 02. 10. 2021. Dirko sem zaključil na odličnem drugem mestu v diviziji II. Uvrstil sem se tudi na prvo mesto Med mladinci do 25 let, ter zasedel skupno tretje mesto v diviziji II tudi med tujimi konkurenti. Že v uvodu lahko rečem, da je bila ta dirka ena izmed uspešnejših letos!

Rally preizkušnja v Poreču – polna peska
Dirko sem zaključil na odličnem drugem mestu v diviziji II. Uvrstil sem se tudi na prvo mesto Med mladinci do 25 let, ter zasedel skupno tretje mesto v diviziji II tudi med tujimi konkurenti.

Vabim vas v zakulisje dogajanja

Dirka se je pričela v četrtek, ko smo vsi vozniki prevzeli potno knjigo, katera nam pomaga pri popisu cest, da se lažje znajdemo. Popis hitrostnih preizkušenj je trajal od desetih zjutraj do osmih zvečer.

Tokrat sem popis opravljal z vozilom Ford Focus Active, 1.0 EcoBoost mHEV. Focus je eden izmed boljših kompromisov, saj ima izrazito dobre vozne lastnosti, ki so za popis proge ključne. Pomembna je tudi pot od doma do lokacije, kjer je potekal rally. Udobne vožnje s Fordom se nikoli ne branim. Še kako pomembno je, da se do izhodišča pripelješ spočit, saj se moje delo tam šele začne. In moram priznati, da Fordova vozila nudijo obilico udobja.

Rally preizkušnja v Poreču – polna peska

S Fordom Focusom je zabavna že sama vožnja

Še posebej, ko si nastavim vozni način v program Sport. Takrat motor postane bolj odziven in ravno to potrebujem pri popisu tekmovalne proge. Naj samo spomnim, da ostaja popis ceste ves čas po veljavnih prometnih predpisih, saj nas k temu zavezujejo tekmovalna pravila.

Rally preizkušnja v Poreču – polna peska

V petek smo dan začeli z drugim delom popisa, ta je bil krajši in je potekal od osmih zjutraj do poldneva. Vmes smo opravili še verifikacijo ter tehnični pregled dirkalnika.

Shakedown in drseča podlaga

Sledil je shakedown. To je uradni trening pred štartom. Na shakedownu smo nastavili še zadnje nastavitve dirkalnika in preizkusili zelo drseč asfalt, po katerem je znana dirka v Poreču.

Po shakedownu se je takoj začela prva hitrostna preizkušnja Sv. Lovreč v dolžini 9 km, na kateri sem še spoznaval težavnost tega rallya. Dan smo nadaljevali z naslednjo, ki je bila ponovitev že odpeljane hitrostne preizkušnje, Sv. Lovreč. Tokrat sem se je lahko lotil bolj pogumno, saj sem podlago že »začutil«. S to preizkušnjo je bil končan prvi del rallya.

Rally preizkušnja v Poreču – polna peska

Drugi del rallya v Poreču

V drugem delu pa me je čakala večina rallya. Hitrostna preizkušnja Tar v dolžini 9.3km, Vežnaveri v dolžini 6.8km, Flengi v dolžini 10.5km in HP Kanfanar v dolžini 8.7km. Vsako HP smo odpeljali po dvakrat. Ceste na HP so bile zelo raznolike, od hitrih do bolj tehnično zavitih in predvsem z veliko peska, ki pride na cestišče zaradi krajšanja zavojev.

Rally preizkušnja v Poreču – polna peska

Odlični rezultati

Z doseženim rezultatom sem bil zelo zadovoljen. Za prvo sezono v rallyu je bil to res vrhunski rezultat pri 17. letih. Trenutno sem na četrtem mestu v razredu divizija II za državno prvenstvo, zmaga med juniorji do 25 let za DP pa je že v mojem žepu. Čez nekaj dni me čaka še zadnji rally za DP Slovenije, ki bo potekal v Idriji 06.- 07. novembra 2021. Tam se borim za drugo skupno mesto v diviziji II. Vljudno vabljeni na še en zabaven vikend v Idrijo!