Tekst: Mark Škulj / Foto: Uroš Modlic
Priprave na dirko se pričnejo s samimi kondicijskimi treningi, ki potekajo med tednom v telovadnici, fitnesu in na prostem. Kot mladi voznik pri sedemnajstih letih se na treninge vedno odpravim s spremstvom. V ta namen mi na pomoč priskoči Summit Motors Ljubljana, ki mi omogoči vožnje z različnimi Fordovimi vozili. Dirkam pa v Fiesti R2, s katero sem se že dodobra seznanil in mi zagotavlja veliko veselja, še posebej, ko z njo drsim čez ovinke.
Pred samo dirko imamo test ali dva z dirkalnim vozilom. Testiranje nastavitev dirkalnika potekajo vsakič na drugi lokaciji. Do izhodišča se pripeljem s »civilnim« vozilom. Pred testom je potrebno del zaprtega cestišča za javni promet popisati, to pomeni, da pot prevozim in sovozniku narekujem vse zavoje, ravnine, previse in nevarnosti, katere si zapiše. Nato vse skupaj še enkrat s počasno vožnjo preveriva s ‘civilnim’ avtomobilom. In že se začne zares! Presedem se v dirkalnik Fiesta R2 in z natančnim branjem sovoznika odpeljem testno preizkušnjo.
Na testu preizkusimo dirkalnik, če vse deluje in preiskusimo različne nastavitve dirkalnika, ki jih potem prenesemo na posamezno dirko. Nastavitve dirkalnika so odvisne od same ceste npr. bolj tehnično zahtevne, manj zahtevne,… Odvisno je tudi od izbire pnevmatik in ne nazadnje vremena.
Na dirko se je potrebno uradno prijaviti in priložiti vse potrebne dokumente.
V testno vozilo natovoriva vso potrebno opremo. In že se s sovoznikom odpeljeva na samo prizorišče dirke. S poskočnim vozilom znamke Ford kaj hitro prispeva na cilj. Do sedaj sem imel priložnost voziti Ford Pumo, EcoSporta in Focusa. Prav vsi so mi bili zanimivi. S pomočjo asistenčnih sistemov je vožnje vedno varna in udobna. Navigacija v vozilu mi omogoči izbiro optimalne poti, radijska postaja pa me obvešča o morebitnih zastojih, da se jim lahko izognem.
Potem pa pride že sama dirka katera se prične z verifikacijo, za tem sledi popis ceste s testnim vozilom Ford, naslednji dan pa štart rallyja z dirkalnikom. lahko si mislite, da je noč pred tekmo vedno prektatka in malo tudi nemirna.
Po dirki pa naju čaka še pot domov. Užitek se je utrujen in poln zadovoljstva usesti v Fordovo vozilo. Le to omogoča udobje, varnost in zanesljivost na poti proti domu. Moram priznati, da se je prav sproščujoče predati akustični zmogljivosti ob poslušanju najine najljubše glasbe in strniti misli tekmovalnega dneva. Ob koncu dneva pa sem že z mislimi na novi tekmi in jo že komaj čakam!