Pri PRIMA testu so sodelovali: Žurnal24.si, Avtomobilizem.com, Avto Fokus, Finance, Volan, Siol.net, Primorske novice/spletni portal Avtomanija. Rezultat je najbolj verodostojen primerjalni avtomobilski test v Sloveniji.
Na primerjalnem testu so tako kot vedno pri PRIMA testih med seboj pomerili primerljiva vozila, tokrat s primerljivimi bencinskimi motorji z močjo od 90 do 110 kilovatov in ročnim menjalnikom. Tokrat so primerjali devet vozil: Ford Focus, VW Golf, Škoda Scala, Seat Leon, Peugeot 308, Citroën c4, Renault Megane, Mazda3 in Opel Astra.
Na PRIMA testu so pod drobnogled poleg nakupne cene s primerljivo opremo vzeli tudi stroške lastništva, vključno z nekim povprečnim zavarovanjem in rednim servisiranjem. Na reprezentativnem testnem krogu, sestavljenem iz ekonomične in dinamične vožnje, mestne, avtocestne in primestne vožnje, so merili porabo goriva. Preizkusili in ocenili so asistenčne sisteme, zaslone na dotik, kamere. Posvetili so se hrupu med vožnjo. Pretipali so plastiko, prešteli število odlagališč, preverili, kako uporabna so, izmerili so prostornost na prednjih sedežih, zadnji klopi, preverili, kdo ponuja premično zadnjo klop in v katerega bi spravili največ prtljage. Niso prezrli niti všečnosti zunanje oblike in raznih bombončkov, s katerimi znamke nagovarjajo kupce. Naredili tudi dinamični test v AMZS centru varne vožnje na Vranskem.
To je ta hip najboljša kompaktna kombilimuzina pri nas
Celoten test je objavljen: PRIMA test: To je ta hip najboljša kompaktna kombilimuzina pri nas | Žurnal24 (zurnal24.si)
1.mesto: Ford Focus
Kot bi izjavili po boksarskem dvoboju, sodniki so enotno odločili, da je zmagovalec Ford Focus. Na koncu je zmagal prepričljivo. Kot vedno do zdaj se je izkazalo, da ima zmagovalec najmanj pomanjkljivosti med vsemi. Prav to, da je končno cenovno konkurenčen v svojem razredu, je najbolj nagnilo tehtnico v njegov prid. PRIMA Če pogledamo ocene, je bil po uporabni plati na 2. mestu – ergonomija odlična, vgrajeni materiali med najbolj kakovostnimi, prostoren na zadnji klopi. Zanimiv je podatek o prostoru, ki ostane med otroškima sedežema, kjer je med vsemi zmagal focus. Prtljažnik je po uporabnosti pri vrhu, sploh, če podremo zadnje sedeže, je večji le v škodi scala.
Focus je digitaliziran, je najboljši, ko je treba povezati avto in telefon – še največji minus je to, da multimedija ne vključuje slovenskega jezika in to, da serijsko prinaša najmanjši zaslon med vsemi tekmeci – le 4,2-palca. Kljub temu je za asistenčne sisteme prejel enako število točk kot golf in leon, boljša je bila le mazda3. Že serijsko je bogat s pripomočki za varnost, polni LED žarometi so serijski, kamera za pomoč pri vožnji je med najboljšimi, ponuja odlično ločljivost slike, tudi v slabem vremenu ali temi. Veliko pripomočkov pa lahko doplačate, če želite – doplačate lahko na primer tudi kamero, ki snema vožnjo. V kategoriji motor in podvozje je svojo vrhunskost pokazal na poligonu varne vožnje, kjer je bil občutek med stožci najboljši. Podvozje je vrhunsko, prav tako krmilni mehanizem in posledično lega v ovinkih. Na račun tega ne trpi udobje. Ročni menjalnik je med najboljšimi v tem razredu. Tudi motor je odličen. Na avtocesti je porabil najmanj goriva.
Ford je za razliko od golfa znal ponuditi več oblikovne drznosti, večja odstopanja od tega, da ostanejo na varni strani. In avto je videti tak, kot ga voznik začuti v vožnji: dinamičen in še vedno dovolj eleganten. Zato več točk za faktor X. Focusa je cena v preteklosti zelo tepla – predvsem na račun bogate serijske opreme. Danes je drugače, še posebej, če na isti imenovalec spravite vse sisteme in tehnologije in tudi visok redni popust, ki ga ob nakupu focusa ponujajo Fordovi prodajalci. Zbrani podatki obiskovanja servisa na 5 let in/ali 150 tisoč kilometrov pa so pokazali tudi, da so ti stroški pri focusu najbolj ugodni.
Pod črto: Zaslužena zmaga, kar je pokazala tudi kategorija ocenjevanja prepričljivost celotnega paketa, kjer je Ford Focus prejel največ točk med devetimi PRIMA kandidati.
Osmerica proti “kralju” VW golfu: eden ga je premagal
Pri Siolu so v uredništvu zapisali takole: Osmerica proti “kralju” VW golfu: eden ga je premagal – siol.net
Ford Focus je postal med devetimi avtomobili zmagovalec primerjalnega testa spodnjega srednjega razreda. Z vsestranskostjo je ugnal volkswagen golfa in mazdo 3, ki je prvo mesto izgubila zaradi svoje nepraktičnosti. Primerjalni test prek 36 ocenjevalnih parametrov nudi natančen vpogled v posamezne avtomobile in iskanje vozila po željah kupcev. V povprečju so avtomobili z dodatno opremo in popusti stali 21.784 evrov.
Ford Focus sicer ni več najnovejši avtomobil, a še vedno zna prepričati s svojo vsestranskostjo in visoko ravnjo konkurenčnosti v vseh ocenjevalnih segmentih primerjalnega testa devetih avtomobilov spodnjega srednjega razreda. Prav s celovitostjo je pred tremi leti postal tudi slovenski avto leta, danes pa je postal tudi cenovno bolj konkurenčen. Focus se resda ni pocenil, a ob upoštevanju primerljive opreme so se mu s cenami približali ostali.
Focus se je na tokratni test zapeljal okiten z naslovom Slovenski avto leta. A od osvojitve naslova so pretekla že tri leta, to pa pomeni, da focus ni več med najnovejšimi avtomobilskimi modeli v svojem razredu. Kljub temu ima v igri še kar nekaj adutov. Njegov prtaljžnik sicer ni največji, a je najširši, ima luknjo za smuči, a zopet slabše izrabljeno dvojno dno. Odličen je tako na cesti kot tudi med vijuganjem med stožci. Odlično uravnotežen avto, ki ni “pretrd” v vsakodnevni rabi. Tako kot prtljažnik je tudi najširši na zadnji klopi, prostor med otroškima sedežema na zadnji klopi meri 29 centimetrov. Za sovoznikovim sedežem ponuja osem centimetrov za kolena in osem centimetrov za glavo. V notranjosti ni izstopal, a so pri Fordu ubrali zdravo mero digitalizacije, uporabnosti in dobrih materialov. Čeprav je po ceniku focus najdražji, je focus s pomočjo rednega popusta postal najcenejši na testu s primerljivim paketom opreme.
Vse kar smo izvedeli o prima srednje velikih kombilimuzinah
Avtomobilizem.com: Vse, kar smo izvedeli o PRIMA srednje velikih kombilimuzinah – Avtomobilizem.com
Zmagovalec velike primerjave srednje velikih kombilimuzin je postal Focus, ki so mu ob prepričljivih lastnostih uspeli primerno prilagoditi še ceno. Na drugo mesto se je uvrstil Golf, ki je uspel za las prehiteti Mazdo3. Kar je slednja izgubila pri uporabnosti, je dodobra nadoknadila s prepričljivim nastopom, solidno ceno in bogato založenostjo s sodobnimi pomagali. Zanimivo je, da se Golf ni uvrstil najvišje v nobeni izmed posameznih kategorij, a je z izjemno solidnim nastopom povsod sledil najboljšim in nekoliko zaostal le tam, kjer štejejo subjektivni vtisi.
Že od začetka naših skupnih projektov PRIMA bralcem ponavljamo, da je naš namen čim bolj osvetliti različne dejavnike nakupne odločitve novega avtomobila posameznega razreda. Verjamemo, da več glav več vidi in ve ter predvsem, da z različnimi pristopi zagotavljamo bolj nepristransko končno mnenje, kot če bi se obširne in obsežne primerjave lotevali v ožjem krogu
Preskusili smo jih devet iz prodajno priljubljenega razreda
Uredništvo Avtomanije.com je takole strnilo Prima test: PRIMA test – avtomobili segmenta C – Preskusili smo jih devet iz prodajno priljubljenega razreda | Avtomanija – Najhitrejša avtomobilska stran
Uradna statistika za lansko leto kaže, da je to razred, kjer je bilo prodanih največ vozil. Če je bilo v običajnem letu 2019 prodanih nekaj več kot 13 tisoč vozil, je bila lanska statistika zaradi epidemije konkretno nižja (registriranih 8.371 vozil), a delež med vsemi segmenti med najvišjimi. Trend se obrača povsem v korist bencinskega motorja. Tudi zato smo izbrali bencinsko gnane modele s kombinacijo ročnega menjalnika in srednjega paketa opreme.
Največ točk je skupno prejel Ford Focus, sledi mu VW Golf, z eno točko razlike pa se je na tretje mesto uvrstila Mazda3. Vsekakor zanimiv razplet točkovanja, ki ga objavljamo v tabeli. In spet vnovič poudarjamo, da gre pri našem skupnem primerjalnem testu za podroben pregled vseh dejstev, ki so povezani z avtomobili in končnim kupcem. In to šteje.
Segment pretresov – zaključna misel
Če je v manjšem segmentu B začela zmagovati križanska filozofija, so kombilimuzine spodnjega srednjega razreda še vedno precej naklonjene tradiciji. Vendarle to ni razred, kjer bi si proizvajalci lahko dovolili kikse. Kombinacija videza, voznih lastnosti, uporabnosti, vrednosti in nenazadnje tudi tradicije znamke so pri teh cenah pomembni faktorji.
Citroen je pogumno vstopil s prvim pravim križancem, ostala falanga pa se trudi prepričati z videzom, funkcijami infotainmenta ali voznimi lastnostmi. In pri večini primerkov te lastnosti niso enakovredno izenačene. Nekje je dober dizajn, pa ne prepriča tehnika. Izbira na testu ni bila zasedena v celoti, obsega pa večinski prodajni delež.
Tudi preplet različnih generacij in starosti modelov je tu očiten. Ni vse slabo, kar je staro in ni dobro vse, kar je novo. Moj favorit tu sicer ni zmagal, a tudi zmagovalec ni presenetil. Kompromis vsega je pač najboljši možni način, da prepričaš kupca. Sploh v segmentu C, kjer so kupci zahtevni.