Kako bomo vedeli, kaj bo naredil samovozeči avto, če v njem ni voznika?

14. novembra 2020

V sodelovanju s podjetjem Argo AI, Ford skupaj s Volkswagnom neodvisno razvija avtonomna vozila, ki temeljijo na inovativni tehnologiji za samostojno vožnjo podjetja Argo AI.

Naj bo kretnja z roko ali kimanje z glavo – vozniki pogosto komuniciramo z drugimi udeleženci v prometu na načine, ki presegajo preprost vklop ali izklop smernikov.

Kako bomo vedeli, kaj bo naredil samovozeči avto, če v njem ni voznika?
Letev z lučmi s tehnologijo 3D LED, rešitev podjetja Lumileds, se razteza čez celotno vetrobransko steklo in je programirana za posredovanje sporočila.

Trenutno je v teku projekt, s katerim raziskujemo, kako bi lahko takšno komunikacijo zagotovili tudi v primeru, da ni za volanom nikogar. Z uporabo barvne svetlobne letve, ki drugim voznikom, pešcem in kolesarjem sporoči, kakšen bo naslednji ukrep avtonomnega vozila.

Po uspešnih prvih rezultatih testiranja Ford zdaj s partnerji sodeluje pri razvoju svetil v kombinaciji z dovršeno kamero in sistemom GPS, da bo zagotovljeno samodejno delovanje.


“Otroci že zelo zgodaj spoznajo in razumejo pomen luči na semaforu. Verjamemo, da bi bilo možno tak pristop uporabiti tudi z lučmi na avtonomnem vozilu – ustvarili bi vzorec, ki bi bil preprosto dojemljiv in intuitiven,” je povedal inženir raziskovalec Stefan Wolter, ki dela v našem Centru za raziskave in inovacije v Aachnu. “Vzpostaviti želimo univerzalno sredstvo za vizualno komunikacijo med avtonomnimi vozili in vsemi ostalimi, ki so na cesti.”

Letev z lučmi s tehnologijo 3D LED

Je rešitev podjetja Lumileds in se razteza čez celotno vetrobransko steklo in je programirana za posredovanje sporočila:

  • da je vozilo ‘v avtomatiziranem načinu vožnje’ (luči v sredini)
  • da bo speljalo (luči v sredini utripajo)
  • da daje prednost (luči se pomikajo od ene do druge strani)

Kako bomo vedeli, kaj bo naredil samovozeči avto, če v njem ni voznika?
Vozilo je ustavilo, ko so pešci prečkali pot vozila in vključil vzorec, ki sporoča, da vozilo daje prednost drugim.

Pri preskusih so raziskovalci uporabili na videz avtonomno vozilo, saj je bil v njem skrit voznik. Ford je raziskovalni projekt InMotion izvedel v sodelovanju s Tehnološko univerzo v Chemnitzu v Nemčiji. Tipala je zagotovilo podjetje Intenta GmbH. Projekt je financiralo nemško zvezno ministrstvo za transport in digitalno infrastrukturo (BMVI).

Na parkirišču ob športnem objektu v Kölnu so raziskovalci pripravili situacijo, pri kateri je testno vozilo skušalo parkirati med dve drugi vozili. Vozilo je ustavil, ko so pešci prečkali pot vozila in vključil vzorec, ki sporoča, da vozilo daje prednost drugim. Tako z modrozelenimi kot z belimi lučmi, ki so jih testirali, so udeleženci hitro zaupali signalom. Pozneje so povedali, da so se jim zdeli jasni in razumljivi.

V ZDA skupaj s tehnološkim partnerjem za avtonomno vožnjo Argo AI med drugimi ameriškimi mesti avtonomna vozila testiramo na javnih cestah v Detroitu v zvezni državi Michigan. Načrtujemo tudi zagon komercialne storitve z avtonomnimi vozili v Austinu, Miamiju in Washingtonu. S temi rešitvami bi zagotovili mobilnostno rešitev za izboljšanje kakovosti življenja. V sodelovanju s podjetjem Argo AI in skupaj s Volkswagnom neodvisno razvijamo avtonomna vozila. Ta temeljijo na inovativni tehnologiji za samostojno vožnjo podjetja Argo AI.