Vir: www.vecer.com, Tekst in fotografije / Šesta prestava: Vinko Kernc
Tudi vse generacije Focusov so ponudili v različici ST, začenši s prvo, v kateri je motor zmogel 127 kilovatov. Sledile so druga generacija s 166 kilovati (volvov petvaljnik!) pa tretja s 184 kilovati in sedanja z 206 kilovati, pri kateri je motor edini bencinski s štirimi valji. Časi se spreminjajo.
Tokratni Focus ST se seveda od običajnih različic loči po, med drugim, spremenjeni motorni maski, drugačnih platiščih, velikem spojlerju zadaj in dveh zaključkih izpušne cevi; ni bahaško, a dajejo razlike jasno vedeti, da je to športna različica.
Odet v rumeno barvo in z 206 kilovati se testni Focus ST ponuja v primerjavo z meganom RS, ki smo ga na teh straneh nedavno predstavili. Od Megana je za tri centimetre daljši, za pet ožji in za tri višji, kar se (predvsem razmerje med širino in višino) opazi. Družinski športniki bodo iskali tudi podatek o prtljažniku – ta je za devet litrov manjši v osnovni in za 107 litrov večji v podaljšani postavitvi.
Pri športnikih seveda kaže podrobneje pogledati pogonsko tehniko
Ob enaki moči ima Focus ST za (kar) pol litra večji motor, največjo moč pri 500 vrtljajih nižje in za 30 njutonmetrov navora več pri 3000 do 4000 vrtljajev. Do tod zna biti v prednosti, a to nekoliko pokvari (večja) masa, saj ima Focus ST sedem kilovatov moči na tono manj. Megane se zdi na pogled bolj agresiven in enako velja za zvok izpuha, a je ta pri Focusu prav tako zelo prepričljiv od zagona motorja naprej.
Fordova klasika tu seže tudi v podvozje
Najprej seveda volan, ki je v splošnem prijeten v vožnji, tudi neposreden, predvsem pa zelo natančen, kar utegne koga celo zmotiti, predvsem pri pretikanju v hitrem ovinku. Ena roka na volanskem obroču, pri katerem že najmanjši zasuk pomeni precejšen odklon od smeri, lahko pomeni neprijetno situacijo. Vešči vozniki bodo na drugi strani takšnega volana seveda nadvse veseli.
Celoten članek si preberite: Športnost od znotraj navzven