Ford Mondeo – Hibrid ali dizel

24. avgusta 2020

Dva karavanska Ford Mondea, hibrid z električnim in bencinskim motorjem s sistemsko močjo 138 kW (187 KM) in dvolitrski štirivaljni turbodizel s 140 kilovatov moči (190 KM). Oba z avtomatskim menjalnikom. Na 164 kilometrov dolgi poti smo primerjali porabo goriva in dobili nespornega zmagovalca.

V uredništvu Žurnala24 so se v preteklem mesecu družili z Mondeom hibridom in ga preizkusili do potankosti. Med drugim so prevozili testni krog z obemi vozili in dobili smo zmagovalca.

Opravili smo primerjalni test porabe goriva. Začrtana pot nas je vodila od Ljubljane, kjer se je vozilo po mestu, do Kamnika in po regionalnih cestah čez vzpon na 902 metrov visoki Črnivec ter spust do Gornjega Gradu do Mozirja in Šentruperta, da bi se po avtocesti vrnili v Ljubljano. Torej klasična pot za merjenje oziroma primerjanje porabe goriva (mesto, podeželje in avtocesta) dveh skoraj na las podobnih avtomobilov, ki pa v svojem jedru skrivata povsem različno tehnologijo.

Ford Mondeo – Hibrid ali dizel
Vzponi, sploh daljši in strmi niso najbolj blagodejni za porabo goriva. To se je pokazalo tako pri hibridu kot dizlu.

Mondeo je preživel prenovo

tako dizajnersko kot tehnološko. Bistvene novosti vidne na prvi pogled opazimo ob pogledu na izrazitejšo zgornjo masko v obliki trapeza, preoblikovan je spodnji del maske, nova je oblika meglenk in dnevnih luči LED, športen novi odbijač poudarja izrazitejši spodnji zavihek spojlerja, žarometi so bolj vitki, zadaj s poudarkov črke C. Notranjost prinaša nova oblazinjenja iz blaga, pri modelih z novim osemstopenjskim menjalnikom prihaja vrtljivi gumb v obliki menjalnika, od opreme Titanium dalje je na voljo najnovejši sistem Sync3 z zaslonom diagonale 20,3-palca, vetrobransko steklo je po novem ogrevano … Tehnične novitete se nanašajo na aktivni tempomat, ki je nadgrajen s funkcijo za ustavljanje in speljevanje Stop & Go, inteligentni omejevalnik hitrosti, ki omogoča preprostejšo vožnjo po avtocestah in v prometu s pogostim ustavljanjem in speljevanjem.

Drugo mnenje

Matija Janežič, ki je na primerjalnem testu sedel za volanom dizelskega Mondea. Po kratkem preskusu dizelskega mondea lahko rečem, da sem se v njem počutil, kot bi srečal starega znanca. Fordov 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik nas namreč v različnih fazah prenov spremlja že skozi nekaj generacij Fordovih vozil. Zdi se, da je za mondea, ko gre za dizelsko izbiro, ravno pravi, saj se med vožnjo izkaže povsem kos precejšnji masi. Med vožnjo je tudi zelo uglajen, odziven in razmeroma tih. A v hibridnem pogonu je gotovo dobil zelo resnega tekmeca, vsaj v primeru, ko vaše redne vožnje vključujejo zelo pester nabor cest. A za tiste, ki kilometre večinoma nabirajo na avtocestah, dizelski motor kljub temu ostaja boljša izbira od hibrida.

Pod črto

Kljub porazu na avtocesti je nesporni zmagovalec Ford Mondeo hibrid. Presenečeni smo bili, da je bila na koncu razlika dobrega pol litra. Povprečna poraba hibrida po 164,2 kilometrih poti je bila 5,7 l/100 kilometrov (54,8 kilometra v EV načinu), dizla pa 6,3 l/100 km.

Celotna testna vožnja: https://www.zurnal24.si/avto/testi/hibrid-ali-dizel-dobili-smo-zmagovalca-351905 – www.zurnal24.si

Kako deluje hibridna tehnika v novem Ford Mondeu Hibrid? >> https://www.zurnal24.si/avto/testi/kako-deluje-najbolj-poseben-ford-mondeo-hibrid-tehnika-atkinsonov-cikel-351584