Največje število konjskih moči: 1400 – in to električnih.
Misija je opravljena
Ford je predstavil Mustanga Mach-E 1400, povsem električno cestno raketo. Ta pokaže, kakšna zmogljivost je lahko na voljo brez uporabe ene same kapljice goriva.
Tesno za petami povsem električnega dirkalnika Mustang Cobra Jet 1400 z več kot 1400 konjskimi močmi (natančno 1419 KM) je za osvajanje dirkališč, stez za preskus pospeševanja (‘drag racing’) in prikaz nadzorovanega drsenja v slogu gymkhane.
Ob vsaki priložnosti pokaže, kakšno ekstremno Mustangovo zmogljivost lahko razvije električni pogon je pripravljen enkratni Mustang Mach-E s sedmimi motorji in izjemnim potiskom ob podlago. Tukaj si lahko ogledate povsem električni prototip v akciji.
Mustang Mach-E 1400 je rezultat 10.000 ur skupnega dela mojstrov oddelka Ford Performance in podjetja RTR
Ti so skušali zapolniti vrzel med pričakovanji uporabnikov in tem, kar električna vozila dejansko zmorejo.
“Zdaj je idealen čas, da povsem izkoristimo električno tehnologijo, da se iz nje naučimo še več in vse to uporabimo z našimi modeli,” je povedal Ron Heiser, glavni inženir programa Mustang Mach-E. “Mustang Mach-E bo navdušil z zabavno vožnjo kot vsak Mustang doslej, a Mustang Mach-E 1400 je povsem nor, za kar imata zasluge Ford Performance in RTR.”
“Ko sem sedel za volan tega avta, so se moje predstave o moči in navoru povsem spremenile,” je povedal Vaughn Gittin Jr., ustanovitelj RTR Vehicles, prvak v avtomobilskih dirkah in možak, ki je zabavo spremenil v poklic. “Ta izkušnja presega vsa pričakovanja, še najbolj je podobna vožnji z vlakcem smrti po magnetnih tirih.”
Mustang Mach-E 1400 je nastajal brez pravil
Fordova oblikovalska ekipa in RTR-ovi mojstri so uporabljali veliko orodij, s katerimi si pri Fordu pomagajo pri izdelavi dirkalnikov in v proizvodnih programih. Zagotovljena je optimalna aerodinamična oblika. Posebne pozornosti so bili deležni hladilni kanali ter sprednji in zadnji spojler za potisk ob podlago.
Mustang Mach-E 1400 ima sedem motorjev – pet več celo od Mustanga Mach-E GT. Trije so povezani s sprednjim diferencialom, štirje pa v slogu palačinke z zadnjim diferencialom. Z diferencialoma jih povezujeta posamezni pogonski gredi. To omogoča velik razpon prilagoditev vozila za najrazličnejše vrste uporabe od ‘driftanja’ do dirk z veliko hitrostjo.
“Izziv je bil nadzorovanje ekstremne moči, ki jo razvije sedem motorjev,” je povedal Mark Rushbrook, direktor motošportnega programa v oddelku Ford Performance. “Mustang Mach-E 1400 je dokaz umetnosti možnega z električnim vozilom.”
Nastavitev podvozja in pogonskega sklopa
sta ekipi omogočila raziskovanje različnih zasnov in njihovega učinka na porabo energije in zmogljivost. Vključno z zadnjim pogonom, štirikolesnim pogonom in pogonom na sprednji kolesi. Nastavitvi za nadzorovano drsenje (‘driftanje’) in dirke imata drugačno konfiguracijo sprednjega dela s spremembami krmilnih ročic in krmiljenja za ekstremne kote pri ‘driftanju’. Prenos moči je lahko enakomerno porazdeljen med sprednjo in zadnjo osjo ali pa je vsa moč dodeljena eni ali drugi osi. Pri hitrosti 257 km/h znaša ciljni potisk ob podlago več kot 1000 kg.
Baterijski sistem je zasnovan tako, da med polnjenjem omogoča hlajenje z dielektrično hladilno tekočino, kar skrajša čas med postopkom.
Mustang Mach-E 1400 se bo kmalu predstavil tudi na dirki prvenstva NASCAR
Dirkalnik je namenjen tudi preizkusu novih materialov. Pokrov motornega prostora je iz organskih kompozitnih vlaken, lahke alternative ogljikovim vlaknom, iz katerih je sicer izdelano vozilo.
Ford je za razvoj in izdelavo električnih vozil po vsem svetu zagotovil naložbo v višini več kot 11,5 milijarde dolarjev (10 milijard evrov). Prvi globalni model Mustang Mach-E je že možno naročiti. Evropski kupci se bodo lahko s povsem električnim Mustangom Mach-E zapeljali v 2021 leta.