FOTOGRAFIJE: Ford
Oddelek Ford Performance je prvega Rangerja Raptorja razvil za resnične navdušence. Gre za prevladujoč nastop vrhunskega Rangerja z mogočnimi dimenzijami in ekstremnim oblikovanjem dopolnjuje edinstveno podvozje, ki so ga v oddelku Ford Performance optimalno prilagodili za terensko vožnjo z veliko hitrostjo in možnost premagovanja vseh ovir.
Predstavljamo zbrane vtise z novim Ranger Raptorjem, ki se ne ustraši še tako zahtevnega terena.
“Pozabite vse, kar se vam zdi, da veste o pickupih,” je povedal Leo Roeks, direktor oddelka Ford Performance v Evropi. “Naš novi Ranger Raptor je povsem nova pasma – čistokrvni puščavski dirkalnik in ekstremni adrenalinski terenec, ki se v najzahtevnejših delovnih pogojih brez težav pomeri z najzmogljivejšimi tekmeci.”
Zakaj je tako poseben?
Robat in obenem prefinjen
Da se uspešno spoprime z najzahtevnejšim obvladovanjem terenov pri dirkanju z visoko hitrostjo, je Ranger Raptor opremljen z edinstvenim, posebej ojačenim okvirjem podvozja, izdelanim iz jekla z dodatnimi zlitinami.
Raptorjevo vzmetenje z dirkaškim poreklom je posebej prilagojeno za spopad z grozljivimi tereni in mora tudi ob zelo hitri vožnji zagotavljati popoln nadzor in udobje. Blažilniki Fox Racing Shox s prilagoditvijo glede na zaznani položaj zagotovijo večje sile blaženja pri ekstremni obremenitvi za vrhunsko terensko zmogljivost, manjše sile v zmernejših pogojih pa poskrbijo za uglajeno vožnjo po cestah.
Unikatno podvozje je optimizirano za zahtevno terensko vožnjo z 283 mm odmikom od tal in brodenjem čez 850 mm globoko vodo. Z odličnimi nakloni pri vožnji čez neravnine pa zagotavlja impresivno terensko zmogljivost (32,5-stopinjski pristopni kot in 24-stopinj izvozni kot), ki voznika ne pusti ravnodušnega.
Za ‘obrambo’ pred ovirami na terenu je Ranger Raptor opremljen z edinstveno zaščito podvozja. Serijsko Rangerjevo zaščito motorja in okrova diferenciala dopolnjuje nova udarna plošča, ki je izdelana iz 2,3 mm debelega jekla z visoko natezno trdnostjo.
Navduši z videzom in funkcionalnostjo
Novega Rangerja Raptorja predstavljamo v barvi Ford Performance Blue s kontrastnimi poudarki v barvi Dyno Grey, agresivno oblikovanje obljublja izjemno zmogljivost in funkcionalnost.
Navdih za dramatično novo masko, ki kraljuje prostoru med ksenonskima žarometoma in nad okvirjem vgrajenim sistemom sprednjega odbijača, je bil Ford F‑150 Raptor, prvi v serijski proizvodnji izdelan izjemno zmogljiv terenski poltovornjak. Sprednji odbijač zagotavlja ustrezno trpežnost za puščavske vožnje, vanj pa so vgrajene nove meglenke LED in funkcionalni kanali za izboljšanje zračnega toka ob karoseriji.
Notranjost jasno kaže gene športnega oddelka Ford Performance in navduši z odlično izdelavo, skladnimi barvami in trpežnimi materiali za najrazličnejše scenarije vožnje – od mestnih ulic do gorskih planot. Sedeži so posebej zasnovani za odlično oporo pri hitri terenski vožnji, dve stopnji čvrstosti oblazinjenja poskrbita za vrhunsko udobje, materiali z učinkom semiša pa zagotavljajo boljši oprijem.
Povsod so opazni modri šivi in poudarki iz usnja. Lahki obvolanski prestavni ročici iz magnezija omogočata hitro prestavljanje v dirkaškem slogu in sta preprosto dosegljivi ob naslonih za dlani v usnje oblečenega posebej za ta model izdelanega volanskega obroča, ki vozniku z oznako središčnega položaja pomaga ohraniti nadzor nad položajem koles pri terenski vožnji, krasi pa ga reliefni logotip Raptor.
‘Uglašen’ za vse terene
Ranger Raptor s sistemom za upravljanje terena (Terrain Management System) vozniku omogoča izbiro med šestimi načini za široko paleto terenov in voznih scenarijev:
Način ‘Normal’ – poudarek na udobju, varčni porabi goriva in uglajeni vožnji.
Način ‘Sport’ – večja odzivnost za živahno vožnjo na utrjenem cestišču.
Način ‘Grass/Gravel/Snow’ (trava/gramoz/sneg) – zasnova za varno in samozavestno vožnjo po spolzkih in neravnih terenih in površinah.
Način ‘Mud/Sand’ (blato/pesek) – nastavitev odziva vozila za optimalen prenos moči in navora na nekompaktnih globokih podlagah, kot sta pesek in blato.
Način ‘Rock’ (skale) – posebna nastavitev za počasno obvladovanje skalnatih terenov, kjer je ključno mirno ohranjanje nadzora.
Način ‘Baja’ – nastavitev odziva za športno hitro terensko vožnjo, ki ustreza voznikom na slavni puščavski dirki Baja Desert Rally.
Fordovi inženirji so pogonski sklop novega Ragnerja Raptorja z zmogljivim 2,0-l motorjem EcoBlue Bi-turbo in 10-stopenjskim samodejnim menjalnikom preverili v najzahtevnejših pogojih. Pri nižjih vrtljajih delujeta turbopolnilnika zaporedno, da zagotovita večji navor in odzivnost, pri višjih vrtljajih pa večji nizkotlačni turbopolnilnik poskrbi za razvoj največje moči.
Fordov 10-stopenjski samodejni menjalnik je prav tak kot v modelu F-150 Raptor. Izdelan je iz jekla z visoko natezno trdnostjo, aluminijevih zlitin in kompozitnih materialov, da sta zagotovljeni optimalna trpežnost in masa. Širši razpon razmerij omogoča hitrejše pospeševanje, večjo odzivnost in varčnejšo porabo goriva.
Med asistenčnimi sistemi za voznika in varnostnimi tehnologijami, ki vozniku zagotovijo večjo samozavest ob soočenju z neznanimi terenskimi izzivi ali zahtevnimi delovnimi okolji, so tudi izboljšana različica Fordovega sistema za nadzor stabilnosti (s funkcijo za preprečevanje prevračanja in elektronskim nadzorom stabilnosti), uravnavanje zanašanja prikolice, pomoč pri speljevanju navkreber, nadzorovano spuščanje po strmini in nadzor s prilagajanjem glede na obremenitev.
Praktične tehnologije vedno pri roki
Med dovršenimi tehnologijami za udobno in priročno cestno ali terensko uporabo novega Rangerja Raptorja je tudi Fordov sistem za komunikacije in razvedrilo SYNC 3, ki vozniku omogoča, da zvočni in navigacijski sistem ter povezane pametne telefone upravlja s preprostimi izgovorjenimi ukazi. Sistem je združljiv z vmesnikoma Apple CarPlay in Android Auto™ ter vključuje funkcijo SYNC AppLink za glasovno upravljanje različnih aplikacij za pametne telefone.
Osrednji 8-palčni (20 cm) barvni zaslon na dotik podpira uporabniško izkušnjo primerljivo s pametnim telefonom, sistem pa vključuje tudi navigacijsko vodenje, ki se posebej izkaže pri terenski vožnji na odmaknjenih lokacijah, saj med drugim nudi funkcijo za puščanje navideznih sledi pri raziskovanju neznanih območij.
Najnovejšega Raptorja so prvi zapeljali avtomobilski novinarji
Pred dnevi je potekala regionalna mednarodna predstavitev na Hrvaškem, kjer so novinarji preizkusili vzdržljivost Ranger Raptorja. Danes pa še po brezpotjih v neokrnjeni naravi na Jezerskem.
Novi Ranger Raptor zagotavlja vsa orodja, ki si jih lahko zaželijo navdušenci nad terenskim adrenalinom. Kot bi združili motorno kolo za motokros, motorne sani in štirikolesnik – to je vrhunski pickup za vrhunske dogodivščine.
Prva sta za volan Forda Rangerja Raptorja sedla Ciril Komotar in Saša Kapetanovič, ki lahko potrdita, da zna Raptor tudi leteti.
Oglej si video vsebino: Prvi preizkus Rangerja Raptorja
Ford je v Evropo sploh prvič pripeljal Raptorja. Mi smo ga »obutega v kramparice« preizkusili v njegovem »naravnem okolju«, kamor z običajnimi avtomobili niti pomislili ne bi, da se je možno zapeljati, je svoje vtise strnil Gregor Prebil, Žurnal 24. Nora vožnja po dalmatinskih klifih
Naj se sliši še tako nenavadno, a dejansko smo po kasnejšem krajšem raziskovanju ugotovili, da dandanes, pa naj se sliši še tako nenavadno, obstaja Fordov pick-up, ki ga Američani lahko zavidajo kupcem v nekaterih drugih delih sveta. Rangerja raptorja Ford namreč v ZDA resnično nima v svoji prodajni ponudbi, je odkril Matjaž Terzič, Dnevnik: Luknje in kamne pohrusta, kot da jih ne bi bilo!
Novinarji so nad na Ranger Raptorjem navdušeni tudi na domačem terenu
Urška Radolović, urednica avtomobilizem.com pravi: “Če je Focus ST premišljeno namenjen uživanju v dinamični cestni vožnji, ima seveda pri obvladovanju vozne podlage številne omejitve. Pa po drugi strani za Ranger Raptor, po mojem razumevanju, še največjo omejitev predstavljata pogum in znanje voznika za volanom.”
Matej Jurgele, urednik portala etransport.si: “Da se Ford Ranger Raptor (raptor je bil v pradavnini strašen plenilec) ne ustraši nobene ovire, poskrbijo ultra-čvrsto podvozje, po meri prilagojeno vzmetenje in pnevmatike, 2-litrski Bi-turbo motor EcoBlue z 213 KM in navorom 500 Nm, 10-stopenjski samodejni menjalnik in 6 izbirnih načinov prilagajanja vožnje podlagi.”
Boštjan Horvat, caranduser.com: “Marsikdo bi znal pripomniti, da so Fordova vozila dolgočasna. No, nekateri to stališče popravili in dodali, da so enostavno namenjena širokemu krogu ljudi. A tisti, ki s(m)o imeli možnost preizkusiti dve „črni ovci“ družine, se s tem niti približno ne bodo strinjali. Ni čudno, da ima eden oznako ST drugi pa Plenilec. In verjemite, oba poženeta kri po žilah.”
Gašper Pirman, novinar Siol Avtomoto: “Ford je v Slovenijo pripeljal kar tri svoje posebneže – športna Focusa ST in Ranger Raptorja. Atraktiven poltovornjak s razširjeno karoserijo, posebnimi terenskimi pnevmatikami in dodatnimi centimetri v višino je ultimativni delovni avto, ki se ne ustraši nobenega terena. V Sloveniji bo stal vsaj 54 tisoč evrov, 59 naročil zanj pa so že dobili.”
Uredništvo Avto magazina je v kombinaciji Dušana Lukiča, Saše Kapetanovića in Sebastjana Plevnjaka pripravilo še posebej zanimivo preizkušnjo, vredne ogleda: Poraženec plača kavo
Ste vedeli?
- Da je novi Ranger Raptor vključen v dirkaško video igro Forza Horizon 4, s katero bo imelo še več navdušencev nad športno vožnjo možnost preizkusiti vrhunske zmogljivosti izjemnega pickupa.
- Način ‘Baja’ Ford Ranger Raptor je referenca za dirko Baja 1000; naporna dirka vzdržljivosti na mehiškem polotoku Baja Kalifornija, ki velja za enega najprestižnejših terenskih dogodkov na svetu.
- Novi Ranger Raptor ostaja zvest DNK zapisu svojega predhodnika – Ford F-150 SVT Raptor, ki je leta 2008 na dirki Baja 1000 dosegel tretje mesto.
- Tako kot njegov predhodnik in zadnja generacija Ford F-150 Raptor je tudi Ranger Raptor doživel intenzivno testiranje v zahtevnih puščavskih pokrajinah okoli Borrego Springsa v ZDA.
Klikni za ceno novega Ranger Raptorja. Naroči ga še danes.