BESEDILO Primož Makuc, FOTOGRAFIJE Andraž Martinšek, Cestni dirkač
Življenje s kombijem je lahko res sladko. Ponuja ogromno prostora, udobja in je zagotovo najboljša izbira za večje družine in manjše podjetnike. Tourneo Custom ima še to prednost, da ga lahko že v nekaj minutah iz družinskega pomočnika spremenite v dostavno vozilo. Zagotovo najbolj praktično prevozno sredstvo kar jih je. Pravi tranformer.
Od konkurence ga boste najlažje ločili po značilnem LED-svetlobnem podpisu dnevnih luči. Ob kombinaciji s pravim paketom opreme imate lahko tudi glavne ksenonske žaromete, kar je popolna izbira za najbolj pikolovske. Poleg tega ima še veliko kromirano mrežo v tradicionalni Fordovi obliki. Res ga ne morete zgrešiti.
Na zadnjem delu večjih sprememb ni, kar je za oblikovalce zagotovo največji trn v peti. Sicer to ni nič hudega, ne manjka mu prav nič. Zadnja vrata so dvižna, kar lahko služi tudi kot streha v primeru slabega vremena. Dvokrilna zadnja vrata ima le izvedenka Furgon. To je tisti brezkompromisni dostavnik brez zadnjih sedežev.
Serijsko ima že dvojna drsna bočna vrata in bočni stopnici, ki omogočata enostaven vstop in izstop potnikov. Ob vhodu v zadnji (potniški) del si največ pohval zaslužijo ravno sedeži. Ti omogočajo različne položaje. Nama je bil najbolj priljubljen v obliki črke U. To pomeni, da sta obe zadnji vrsti obrnjeni ena proti drugi kar omogoča največ prostora za noge. Strop je opremljen s številnimi zračniki, prav tako pa si lahko potniki sami regulirajo temperaturo in stopnjo ventilacije. Poskrbljeno je tudi za polnjenje naših pametnih naprav. Na vsaki strani je dovolj USB-priključkov. Bočni stekli v drugi vrsti imata poklopno odpiranje, dodatno pa je opremljen še z izvlečnimi senčniki za zaščito pred soncem in radovedneži.
Za domač občutek niso poskrebeli le v zadnjem, potniškem delu, temveč tudi v glavni kabini voznika. Ta ima le najboljše iz vseh Fordovih modelov. Brezkompromsini sistem SYNC 3 ponuja vse, kar potrebujete za sproščena potovanja. Naslednje točke si zasluži v usnje odet volanski obroč s številnimi dodatnimi funkcijami, med katerimi bi izpostavil upravljanje radarskega tempomata. Ta je v kombinaciji s 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom zagotovo popolna izbira. Voznikovo “delo” na avtocestah je tako zmanjšano na minimalno. V dodatno oporo so tudi velika stranska ogledala, ki zmanjšajo težavnost parkiranja. Brez skrbi, na voljo je tudi vzvratna kamera.
Paket opreme Titanium v dobri meri najbolje poskrbi za voznika, kjer je sedež električno nastavljiv, poleg tega pa imata oba sprednja sedeža tudi gretje. V poletni mesecih bi za to funkcijo vsakdo le zamahnil z roko, vendar le počakajte na zimo. Takrat si vsak želi “toplega objema”. Naš Tourneo Custom je v rokavu skrival še enega asa in sicer usnjen paket za vse sedeže. Res ne gre za navaden kombi, saj bolj meji že na poslovni svet.
Tudi vozna dinamika je izpolnila naša pričakovanja in res sodi v sam vrh na področju kombijev. Ker sva oba vajena manjših avtomobilov, je občutek pri vožnji sprva nenavaden, a se kmalu navadiš tudi na to dolžino. Na koncu si rečeš, da voziš le “malce” večjega karavana. Poraba se je gibala okrog dobrih 8 litrov na 100 km, kar pa je, kot vedno, odvisno od relacije in težke noge.
Brez zadržkov lahko rečem, da je Tourneo Custom vrhunski kombi in z lahkoto konkurira tudi malce višjemu rangu. Pri meni je dobil točke na zunanjosti in razkošni notranjosti, ki te prevzame z vsemi dodatki. Ford, kapo dol, s tem ste zadeli v polno.
Več o Tourneo Customu >>
Vir: Cestni-dirkac.com